Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 18 639 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LisaLong | 2010-11-30 18:24 | |
![]() | lilsyrran_ nej självklart ska man inte självmedicinera, men det ska man inte med någon medicin. Tror läkarna i Tyskland och Österrike är lika kunniga som Svenska läkare så dom vet doseringsmängden från person till person. Och ja självklart finns det kvackare det finns det överallt och tyvärr alltför många inom alternativmedicinen tror jag. Och oavsett om man går till en läkare som använder alternativmedicin eller vanlig gammal hederlig medicin ska man nog kolla om det ordentligt, jag menar nu om man går till en privatläkare | |
| LisaLong | 2010-11-30 18:24 | |
![]() | Del dom levde sundare överlag tror jag:) | |
| LisaLong | 2010-11-30 18:25 | |
![]() | Emellertid nämen hua va hemskt hehee | |
| limpan__2 | 2010-11-30 18:54 | |
![]() | "Jag undrar fortfarande hur våra förfäder klarade sig utan lättmjölk och fullkornsbröd." De levde korta liv och dog av sjukdomar som vi idag knappt blir sjukskrivna för... | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-30 19:07 | |
![]() | Ja tyvärr hade dom inte dagens moderniteter med vaccin, sjukhus, ambulanser, läkemedel, sterila operationssalar...ska jag fortsätta? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-30 19:40 | |
![]() | Med tanke på det tycker jag deras livslängd var helt okej, menar jag. Jag hade varit död för länge sedan. | |
| theatrical | 2010-11-30 19:44 | |
![]() | Läkemedelsföretagen jobbar mot alternativmedicinen för att den själ dyrbara kunder. De vill INTE folks bästa. Ju sjukare befolkning, desto mer i kassan.. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-30 19:58 | |
![]() | Kär tråd har många namn. Alternativmedicinsdebatte n är åter i full gång. Det är ofantliga skillnader i synen på kunskap - vissa nöjer sig med sitt eget exempel, eller hörsägner från kinesisk dåtid förmedlade av någon skum hälsoföretagare - andra (inklusive mig själv) kräver beprövad, testad och vidimerad kunskap för att någon ska få stoppa i mig något främmande eller pröva en terapi på min kroppsvolym. Jag fastnade för Delicious kommentar - som borde få dagens pris för cirkelargument. "Då behöver iofs ingen titta på vad skolmedicinarna rekommenderar allmänheten som, konstigt nog, trots all forskning blir sjukare och fetare." Dagens skolmedcins + allmän fettma = fel på dagens skolmedicin. Jag kontrar med följande: Då behöver iofs ingen titta på vad alternativmedicinarna rekommenderar allmänheten som, konstigt nog, trots all avsaknad på forskning blir sjukare och fetare. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-30 20:06 | |
![]() | 1, Varför tror du folk är feta? | |
| 945LTT - Ej medlem längre | 2010-11-30 20:06 | |
![]() | Alternativmedicinen tjänar ju också grova pengar på sin bedrägliga verksamhet. Helt utan stöd för att det verkligen fungerar. Ohederliga tjuvar med andra ord. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-30 20:08 | |
![]() | Och varför får fler än någonsin diabetes, adhd, med mera? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-30 20:09 | |
![]() | Din kontring var ju inte helt vattentät heller eftersom skolmedicinen dominerar stort i väst. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-30 20:25 | |
![]() | "Alternativ medicin har blivit rumsrent. Köerna till yogalokaler, zonterapeuter och healare av olika slag växer och vi lägger villigt ut tusentals kronor på olika naturpreparat för att slippa våra krämpor." För de "vanliga" läkemedel vi köper är ju så billiga :) Gillar "rumsrent" väldigt mycket också. Sen undrar jag vad som menas med "naturpreparat" här? Räknas Echinaforce, Kan Jang m.m. som själs på självaste Apoteket? Eller är det gräs och magneter som åsyftas? | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-30 21:01 | |
![]() | Delicious. Man blir ju knappast fet av att gå till en universitetsutbildad läkare, eller av att äta en Alvedon. Vad gäller överfläsk så gäller fortfarande: för mycket mat och för lite arbete. För två sekel sedan fanns inte lika mycket mat men väldigt mycket arbete. Jag tycker inte riktigt att man ska blanda inte in att skolmedicinen i frågan. ADHD - det är ju ganska enkelt varför fler får ADHD idag. Diagnosen är i ett historiskt perspektiv helt purfärsk. :) Snart plockar säkert någon fram drygstämpel och kör den i ansiktet på mig. | |
| Palini | 2010-11-30 21:10 | |
![]() | "Och varför får fler än någonsin diabetes, adhd, med mera?" Tja, med den logiken skulle man ju kunna få det till att den ökningen hänger på att folk i allt högre grad knaprar i sig naturmediciner... ; ) | |
| Cover Me | 2010-11-30 21:20 | |
![]() | Utan att ha någon forskning att tillgå, endast som varande personal i skolvärlden sedan dryga 20 år tillbaka, så vill jag påstå att visst har antalet barn med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar ökat. (Oavsett om diagnosen är ny eller gammal.) | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2010-11-30 21:24 | |
![]() | Ang TS länk: Aftonbladet börjar bli lite för intellektuell. De kommer skrämma bort kärnläsarna. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-30 21:29 | |
![]() | 1, "Man blir ju knappast fet av att gå till en universitetsutbildad läkare, eller av att äta en Alvedon." Då ska jag testa det! Kanske stannar i vikt då liksom. Inte blanda in skolmedicin i fetma? Ganska många genom går en Gastric Bypass idag. Mycket riktigt blir man fet för att man överäter, det är en sjukdom lika mycket som alkoholism och går inte att operera bort. | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-11-30 21:48 | |
![]() | Det enda alternativa preparat jag provat är Johannesört. OCH det fungerade inte. däremot kan johannesört förstöra p-pillereffekt. så man ska nog ta det lite lugnt med det alternativa pga att det forskas för lite i nuläget. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-30 21:53 | |
![]() | Johannesört gör huden mer känslig för solljus också har jag för mig. Ingen höjdare för albinos som mig | |