Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade55
Mobilspel
Pågående18 654

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Nerösktji - Ej medlem längre2010-12-08 15:27
Antal inlägg: 387

Efter att ha sett en dokumentär om hur hajarna håller på att utrotas kan jag inte hata dom.

Och förresten, jag är väldigt förvånad att ingen...

www.youtube.com/watc...re =related

LisaLong2010-12-08 15:28
Antal inlägg: 2725

Det va nån som skrev att hajen ser dåligt vilket är fel. Hajars ögon, som är utrustade för att skilja färger, anställa en lins upp till sju gånger så kraftfull som en människas, och några haj arter kan upptäcka ett ljus som är så mycket som tio gånger dimmer än det dunklaste ljus den genomsnittliga personen kan se.

Locomondo - Ej medlem längre2010-12-08 15:28
Antal inlägg: 3768

Hajar är helt fantastiska skapelser. En perfekt skapad varelse (vilket tusentals år av icke förändring visar) för det den ämnar göra, simma och äta.
Jag har upplevt dessa djur på nära håll, nersänkt i en stålbur i Sydafrika och ögonblicket var magiskt. Jag vet att vissa turer kastar i massa skit i vattnet för att locka till sig de. Rätt eller fel? Antar att det har lite att göra med miljön i närheten. Att göra sånt vid strand och badrika områden är kanske inte så bra?

Anyway, ni som tycker att hajar är hemska djur för att de tuggar människor. Det är människan som inkräktar på hajens område. Ni skulle väl aldrig få för er att gå fram och klappa ett lejon på savannen eller en kobra i gräset?

Nerösktji - Ej medlem längre2010-12-08 15:29

Dessutom hajar inte hajar något annat än vad hajar har hajat sedan dess skapelse i urvattnet.

Fazilja2010-12-08 15:42
Antal inlägg: 147

Locomondo;

Vad kul att du fått se dem på nära håll.

Jag förstår inte heller hur någon kan tycka illa om hajar? Varför? För att de anfaller människor?
Hade förstått om en treåring sett en naturfilm där en haj äter upp en söt säl och att de sen kläcker ur sig att hajar är dumma men är man vuxen borde man väl kunna tänka lite längre.. eller?

Megaherz2010-12-08 16:10
Antal inlägg: 3304

LisaLong: Kommentaren om delfiner var lite på skämt. När jag var liten läste alltid massa rapporter om delfiner cirkulerat rund människor och boxat bort hajar för att sen bogsera in människan till stranden.

Man hör ju ofta att korallreven dör ut, då måste ju hajen söka nya platser att hitta käk på..

LisaLong2010-12-08 16:28

Megaherz ahhh okej:) sorry va inte meningen att låta taskig:)

jon-ti2010-12-08 16:39
Antal inlägg: 78

En haj tuggar lite på en människa, sånt vi får räkna med när vi badar där de finns och då vi tränger oss mer och mer in på deras värld. Det som gör mig förbannad är att efter varje attack så ska man ut och jaga hajen, och alla andra hajar i närheten... Hajbeståndet är på väg åt helvete, havets ledare i matkedjan, får ju fina effekter, bara för att människan ska kunna snorkla och få med sig fina bilder från sin patetiska charter... (och asiater med 10cm pannben som tror hajfenan innehåller något magiskt som botar allt möjligt...)

Kolla på filmen "Sharkwater" Alla som inte sett den bör ta och se den

Nerösktji - Ej medlem längre2010-12-08 16:48

Jon-ti.

Det var det som den där dokumentären handlade om, tjyvfiske där dom skärde av fenorna och slängde tillbaka hajarna i vattnet för att drunkna/förblöda. Fan vad äcklad jag blev då.

bokmärke2010-12-08 16:51
Antal inlägg: 147

Ett skepp som hade kor i lasten fick en sjukdom ibland boskapen och dumpade döda kor i havet nära land. Det lockade till sig hajar. Det gjorde att hajarna kom betydligt närmare stranden än normalt. Alltså är det vi människor som ställde till det för hajarna :)

jon-ti2010-12-08 17:27
Antal inlägg: 78

Precis, blev sugen på att åka ut till havs med min kanadensare (kanot) och 100kg dynamit och börja spränga fiskebåt... Alternativt försöka få hänga på Sea Shepard. Samma sak sker med valarna, kolla "The Cove", Norge är inte heller några änglar ute till havs...

Hajen är ett missuppfattat djur och de flesta lever med bilden att den är livsfarlig och bör utrotas, elelr åtminstone införa "skyddsjakt" medias fel. ta bara "Hajen"-filmerna... Suck och stånk... T ex har man länge fått höra hur farlig och aggressiv hammarhajen är, det roliga med det hela är att det inte finns ett, zipp, nada, fall där en hammarhaj har gett sig på en människa.

En av mina drömmar är att få hoppa ner i havet bland dom där:) Och som vissa av er skriver så gillar ju hajen fett, jag är en benig surferduuude så jag går ju säker höhöhö...

Fast vi i Sverige ska väl inte heller säga något, lynchning av vargen sker ju nu, mycket på grund av gammal bild av hur den äter upp barn från barnvagnar och att bönderna är för kassa på deras jobb och inhägnader...

Vem ska sköta planetens balans när alla hemska människoätande monster är utrotade? Vi kommer nog få smaka på hur det verkliga arbetet att vara gud är då, nu är vi bara så smarta att vi blir den dummaste levande varelsen som någonsin spatserat omkring på denna planet

LisaLong2010-12-08 18:43

jon-ti håller med dig 120% av allt du säger

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?