Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 663 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SkySpy_ | 2010-12-17 13:33 | |
![]() | Köper det som passar och som jag tror personerna vill ha. Sen brukar priserna variera väldigt mkt. Det roligaste brukar ändå vara traditionen av de obligatoriska rimmen till paketen. | |
| nystan1 | 2010-12-17 13:42 | |
![]() | Beror på till vem. Min dotter får inte så mycket av oss i år (hon lär få desto mer av övriga familjen), några böcker och lite sånt. Hon är så liten än och önskar sig ingenting, får vad hon behöver när hon behöver det istället. Sambon får jag se vad jag hittar till, men det blir väl runt en 500-lapp. De vuxna i min familj får ingenting, tycker det är viktigare att vi träffas. Syskonbarnen får för ca 300 var. | |
| stinalöken | 2010-12-17 13:44 | |
![]() | Vi har aldrig några sagda priser, och överdriver alltid med klapparna. Jag har nog handlat för 2000 till sambon i år. Och lika mycket till resten.. galet men sant. | |
| blue_moon | 2010-12-17 15:24 | |
![]() | Träsmak För 100 kr får man 2½ pocketböcker på adlibris eller bokus. På alla stormarknader kan man köpa 2 DVD-filmer för 99 kr. | |
| mrsH | 2010-12-17 15:35 | |
![]() | Det är inte priset som är det viktiga, utan det är omtanken. Hellre en billig julklapp med tanke bakom, en tvärtom... | |
| phenningsson | 2010-12-17 15:36 | |
![]() | Är jag den enda som verkligen tycker det är kul med julklappar? Både att köpa och få då :) Men framförallt så är det ju kul att hitta de där perfekta julklapparna till alla. Jag pluggar och har inte heller en god ekonomi men sparar varje månad och det mesta jag tjänar in från sommarjobbet så jag har en ganska bra buffert att ta från. Jag lägger allra mest på min sambo, ca 1000kr. Resten 200-300. Beror lite på. Tycker definitivt att tanken är vktigare än priset så det kan ändå variera lite. | |
| Pialina | 2010-12-17 15:55 | |
![]() | Jodå, jag är vuxen och jag både vill ge och få julklappar. :) Värdet är inte viktigt. Böcker, choklad och sånt, men jag vill få "många" paket. Jag vill också köpa och ge julklappar. Jag packar också varje år paket som går till behövande. | |
| lill-katja | 2010-12-17 16:00 | |
![]() | Jag tycker om julklappar ju, det är mysigt. Det är det där med att ge som jag tycker är trevligast, fast det är klart det är trevligt att få grejer med, men inte det viktigaste. Har ganska många människor jag köper till, över 20, så priserna på klappen brukar variera. Börjar man redan i januari hinner man hitta mycket reaprylar som fortfarande är finfina :P | |
| Aurora Aurum | 2010-12-18 18:59 | |
![]() | gattan: jag har bara två barnbarn på 5 o 3 år gamla, men det här har vi kört med ända sen mina barn var tonåringar, alla har inte ekonomi att handla för dyra pengar och det är roligare att hitta på saker för 100 än för 1000 kr nu blir det iofs så om jag ska vara ärlig och det ska jag ju att min man och jag ger tillsammans så det blir för 200 kr/st och hittar jag något speciellt till t ex sonen frågar jag hans syster om hon vill vara med på julklappen till brorsan som ex kan jag nämna att min man får i år en dödskalle i glas gjord av Ludvig Löfgren pris 600 kr, barnen plus flickvän lägger 100 kr var och jag lägger 300 - det är ju trots allt maken ;-) | |
| Haslo - Ej medlem längre | 2010-12-20 14:16 | |
![]() | enligt mina beräkningar får en julklapp kosta 368 375 kronor exakt. | |
| annakarineli | 2010-12-20 16:08 | |
![]() | Jag har hittat kalasbra julklappar för 200:-/st till mamma, pappa, syster och bror. Nu återstår syskonbarnen som också får för ungefär den summan. En pojkvän skulle nog kunna få en lite dyrare klapp och likaså skulle det handlas mera om jag hade egna barn. | |
| becccaaaaa | 2010-12-20 16:10 | |
![]() | Kostnaden beror väl på vem det är till ? | |
| vårpåg | 2010-12-20 16:51 | |
![]() | Verkar klokt att handla klapper som ryms i ens ekonomi, man vill ju inte hamna hos lyxfällan efter jul :-) Ett tips: Mina tonåringar hade för ett par år sedan ont om både pengar och idéer. Till mormor och morfar gav de då en hemlagad trerätters middag på ett angivet datum. På den dagen kom morföräldrarna till oss, ungdomarna lagade mat, dukade och diskade och under middagen blev det mycket prat och många glada skratt. Det blev jättetrevligt och är nu det enda mormor och morfar önskar sig. | |
| elgen5 | 2010-12-20 17:17 | |
![]() | Det e många år sedan jag köpte julklappar, så jag lägger 0kr med andra ord. Överraskar hellre spontant när jag vill ge från hjärtat, känns krystat att köpa julklappar bara för att det e jul. byta pengar med varandra. Sedan blir människor i min närhet i alla fall gladare, när det plöttsligt kommmer en present oväntat : ) | |
| eeistan | 2010-12-20 17:20 | |
![]() | några laxar blir det. | |
| frippefrappe | 2010-12-20 17:21 | |
![]() | 1 kr - 9 999 999 999 kr tycker jag en julklapp får kosta | |
| Lottan_L | 2010-12-20 17:58 | |
![]() | Klart att det är roligt att ge eller få någon julklapp. Mest att ge faktiskt! Vi har väldigt trevligt på julafton. Alla köper varsin julklapp för ca 200 och sedan spelar vi tärning om dem!! De olika paketen byter ägare flera ggr innan de öppnas och det blir en sport i att hitta något som passar alla från ca 20 år till ca 75. Jättekul!! Med roliga rim givetvis. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-12-20 18:30 | |
![]() | Jag behöver bara köpa något till mina barn och något litet till min systerdotter. Vi vuxna ger inte varandra något, det är bara byta pengar. Sen träffar jag ingen i år och kommer inte att fira jul med mina barn heller för första gången. Min särbo och jag ger varandra en liten julresa där vi ska ta hand om varandra, njuta av barnledigheten och bara mysa. Det är den bästa julklappen jag kan få. Nästa år ska jag inte ge mig ut i julkaoset och köpa till mina barn. Jag kommer beställa allt på nätet och få det hemskickad. Sista gången jag springer från affär till affär som en galen tupp. Sjukt det hela. (Hade faktiskt gjort en hel hög med keramiksaker till alla som har ställt upp för mig detta år, men de är inte färdigbrända pga att jag har varit sjuk, så det får bli efter nyår istället. Det är mysiga paket.) | |
| vårpåg | 2010-12-20 21:38 | |
![]() | vi spelar oxå trärning om julklappar, brukar vara väldigt roligt men i år har jag idétorka. Kan någon hjälpa till med tips om en julklapp som passar till vem som helst (eller åtmistone ger ett gott skratt) och som kostar max 150 kronor? | |
| Mimikryp | 2010-12-21 00:10 | |
![]() | vårpåg; Jag måste ju då rekommendera den välförtjänt hypade boken "Hundraåringen som klev ut genom ett fönster och försvann" av Jonas Jonasson! | |