Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 663 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lolinonek | 2010-12-19 22:27 | |
![]() | Jag har köpt massor men det jag är mest spänd på att få ge är varsitt marsvin till mina döttrar. | |
| Satyra | 2010-12-19 23:57 | |
![]() | Oj, har bara köpt en julklapp än och det gjorde jag i oktober redan. Det är ett litet superfint dock-serveringsset i porslin, till mitt 4-åriga flickebarnbarn. Som tur är köper vi inte julklappar till vuxna människor i min släkt, men det blir ju ändå en hög med barn/ungdomar som jag måste racehandla till, med början imorgon. :-o | |
| ojjojj | 2010-12-20 09:29 | |
![]() | inga inhandlade här ska i kväll iväg och förhoppningsvis hitta allt + ska köpa födelsedags presenter till dottern, hon fyller på onsdag.. och inte köpt presenter heller :( | |
| HappyGrace | 2010-12-20 11:24 | |
![]() | Till min son på 4 år så är det LEGO som gäller... Han får i LEGO 1 fraktflygplan, en dubbeldumper, och bygglego 1 kartong. 1 transformershjälm med ljud och andra effekter, playdoo lera, kläder i olika utföranden, en Nalle Puh bok med ljud (typ lärobok), säkert nått mer åxå. Har samlat på mig dessa sedan i augusti, så i December har jag sluppit att springa och leta som en galning efter julklappar. Min systerson får även han en transformershjälm och han kommer att bli helt galen i den (älskar bakugan och tranformers) till min systerdotter blirre presentkort och 2 biobiljetter. Till mamma och svärmor har jag ännu lite svårt att bestämma mig, men det lutar åt ett smycke från lilla Anna. Till de andra Vuxna så köper vi inte något, vi trivs bäst att umgås och se våra barn njuta av julen... Då mår vi som allra bäst. | |
| pion ekrot | 2010-12-20 20:27 | |
![]() | Vi vuxna köper inte julklappar till varandra. Tur att jag inte är vuxen på självaste julafton och därmed skiter i den "regeln" (vilket de andra också gör men försöker smyga med det). Fast jag har varit ovanligt ekonomisk och opretentiös i år: Två pocket, en tankeknep-pryl, en pärm (internhumor), ett gäng örhängen, en tuff tröja, en halsduk och en hembakatkorg. | |
| Satyra | 2010-12-20 20:43 | |
![]() | Sådär ja - efter dagens race har jag lyckats inhandla en "Transformer" åt 7-åriga gossebarnbarnet, + någon annan läbbig figursak som han önskade sig och som jag nu inte längre minns namnet på. :-o Till 4-åriga flickebarnbarnet har jag, förutom dockporslinet från tidigare, köpt en kassa-apparat med tillhörande kringjox, vilket hon önskade sig. 18-åriga sonen har jag handlat ett par urballa kalsonger åt, en mumsig "lukta gott" och ett presentkort som han önskade sig. 26-åriga dottern - som ju egentligen tillhör "vuxenligan" och inte ska ha någon julklapp längre - köpte jag ändå en punkig tröj/klänning åt och lite smink. (Hoppas hon inte läser här bara :-o - hon är Betamedlem men ytterst sällan inloggad). Jaja ... Köpte även en skitsöt liten svart barnhandväska med strass på åt syrrans yngsta barnbarn (7 årig tjej) och ett genomskinligt glittrigt nagellack med tillhörande läppglans och ett bling-blingsmycke, som jag lade i väskan. Måste hitta något imorgon till syrrans äldsta barnbarn (15-årig kille) också och utöver det fyller båda mina barn år precis efter jul, plus min syster, min mor och min bror så ... julklapparna är bara början på presenthavet som måste införskaffas i denna släkt den här tiden på året ... Vissa år har jag även handlat julklappar åt brorsbarnen (som jag inte träffar alls numera), åt ungarnas kusiner på manssidan av släktet, åt mina egna kusiner/kusinbarn, åt syskons diverse bonusungar etc. men näe, känns överpretantiöst till max. I alla fall om man inte ens ska fira julen ihop och det ska vi inte, så jag skiter i det i år. | |
| monalee | 2010-12-20 22:16 | |
![]() | Sovsäckar till min brors små pojkar, 8 och 10 år, så kan jag ha min ifred( smile) | |
| monalee | 2010-12-20 22:19 | |
![]() | Sköna, varma täcken till mina egna tonårsgrabbar. | |
| monalee | 2010-12-20 22:20 | |
![]() | Handlar egentligen inte så mycket, det är så gött att bara vara tillsammans och mysa ihop. | |
| Sickla - Ej medlem längre | 2010-12-20 22:24 | |
![]() | bara mjuka klappar+en bok. alla kommer att bli skitsura. så kulig är jag. NOT | |
| Mouche - Administratör | 2010-12-20 22:27 | |
![]() | Jag kommer att rusa runt som en idiot på torsdag eftermiddag för att köpa presentkort till alla släktens barn, blomjulgrupper till kvinnorna och konjak och cigarrer åt gubbarna. Jag lär mig aldrig att vara ute i god tid. Jag har däremot frångått vanan om sista-minuten-handla till en liten del eftersom jag redan köpt något mer personligt till någon som betyder lite extra mycket för mig. Mouche | |
| Lillstölla | 2010-12-20 22:31 | |
![]() | Mouche: För att du ska slippa springa runt och köpa presentkort, kolla in www.presentkorttorget.se | |
| Mouche - Administratör | 2010-12-20 22:32 | |
![]() | Tack och tusen tack igen. Kollar direkt =) | |
| Lillstölla | 2010-12-20 22:34 | |
![]() | Så lite så:) Måste ju vara snäll nu så tomten kommer på julafton ju;) | |
| jon-ti | 2010-12-20 22:34 | |
![]() | Eftersom att jag inte vart nog snäll och riskerar att bli utan julklappar så klurar jag på att ordna en egen, typ ett fadderbarn? Borde ju vara årets julklapp med något som gör skillnad | |
| Lillstölla | 2010-12-20 22:35 | |
![]() | Låter som en bra idé jon-ti. | |
| monalee | 2010-12-20 22:36 | |
![]() | Du har ett gott och varmt hjärta!!! | |
| blåhund - Ej medlem längre | 2010-12-20 22:37 | |
![]() | En get.Genom ActionAid.Man kan fixa höns och åsnor mm också.De går till fattig kvinna i t.ex Mocambique.Prylar har vi väl nog av i Sverige?Jag vill inte ha nån klapp alls,jag behöver inte det på samma sätt som en fattig kvinna i Mocambique verkligen behöver en get.Eller höns. | |
| monalee | 2010-12-20 22:38 | |
![]() | Jag tror du får åtminstonne 1 julklapp jon-ti | |
| jon-ti | 2010-12-20 22:38 | |
![]() | Men finns ju så många olika fadderorganisationer, vilka är bäst? Någons som vet? Man vill ju att så mycket av pengarna ska gå till barnet och inte till någon fet chef... | |