Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 677 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vildman | 2010-12-17 11:02 | |
![]() | Jag tycker detta är en svår fråga. SMHI tenderar ju faktiskt till att varna titt som tätt nuförtiden, och långt ifrån alltid blir det så illa som dom säger. Det är en aspekt. Jag tycker nog det är ganska självklart att man kan ta sig till skolan ändå. I skolbuss. För annars borde vi i rimlighetens namn stänga hela samhället eftersom det knappast är bättre att någon annan kör ut då också? Och alla föräldrar måste stanna hemma och ta hand om sina barn. Däremot kan jag ju tycka att just en utflykt känns lite ogenomtänkt eftersom den faktiskt kan ställas in utan att dt får några större konsekvenser. | |
| Labyrint | 2010-12-17 12:26 | |
![]() | Stänga hela skolan görs på vissa platser i USA iaf... Jag jobbade som au pair utanför Washington DC, mina ungar hade kanske 500 meter till skolan. Men skolbussarna gick inte alls när det var snö (räckte med någon cm) och då ställdes all undervisning in dessa dagar. Det behöver vi inte börja med i Sverige, okej? =) | |
| gnill | 2010-12-17 12:33 | |
![]() | Jag tycker också att det kan vara rimligt att ta sig _till_ skolan (det är en minoritet i sverige som åker skolbuss till och från skolan), det jag talade om i denna tråd var just utflykter. Jag tänker att bussen igår måste ha varit en utflykt eftersom olyckan skedde vid tiotiden på förmiddagen, det är väl inga skolbussar som går till skolan så sent? | |
| Bitte - Administratör | 2010-12-17 12:36 | |
![]() | Men åter igen ,, olyckan hände pga av blåst på en bro ,, inte pga av snön ,, ska man ställa in allt om det blåser lite hårdare ute också?? Sedan så som någons skrev bättre koll på utländska långtradare och deras däck,, är nått som behövs.. Bitte | |
| nehea | 2010-12-17 12:53 | |
![]() | ttiittii, hur gammal är du? 12 eller? Vilken vuxen människa uttrycker sig som du gör? Och vem tror att man är funktionshindrad för att man är ute när det regnar? Vad vill man lära sina barn med det? Det är väl bara att ta på sig en regnjacka. | |
| Megaherz | 2010-12-17 12:55 | |
![]() | Kommer ihåg hur man led av alla utflykter i oväder - visst måste inte alla vara i solsken, men när det är jättekallt, blåsigt, regnigt/snöigt kan man väl göra alla en tjänst och ställa in eller skjuta upp? Det är ingen som njuter av det ändå. Sen är det väl inte upp till läraren att bestämma om resan ställs in eller ej. Kan tänka mig att Herr/Fru Rektor tänker "Äsch, vi har ju betalat för skiten och så illa är det väl inte" och skickar iväg alla ändå | |
| oggere | 2010-12-17 22:07 | |
![]() | ja du --->ttiittii<--- om du själv hade barn som var cp-skadade skulle du inte häva ur dig sådana saker.. Inte för att jag har det men jag stör mig så förbannat på folk som använder en sjukdom som skällsord.. Sen kan jag hålla med om att det kan vara dumt och tanklöst att ta med barn ut på öppet vatten när det blåser upp till storm.. Men inte är det cp-skadat.. Word! | |
| Ali Mustafa - Ej medlem längre | 2010-12-17 22:26 | |
![]() | zzzzzzzzzzz | |