Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 677 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rooibos-Rob - Ej medlem längre | 2010-12-17 17:43 | |
![]() | Apbur sade: "Jag lägger mig gärna inte i men jag har sett andra som i sådana situationer hjälpt föräldern att få tyst på ungen. Barnen skäms ju oftast när en främling reagerar på deras beteende." Det hände en gång på bussen. En unge skrek som en stucken gris i cirka fem minuter. Då rasslade det till i högtalarna och busschauffören sa med myndig stämma: "Nu får du vara tyst!" Resultat? Knäpptyst resten av resan. | |
| Maja G | 2010-12-17 17:45 | |
![]() | åh, att andra vuxna lägger sig gör mig galen!! Var o en uppfostrar sina barn själv utan att andra lägger sig i...Har fått både suckar,pustar o kommentarer då jag har givit dom choklad på en vardag( ja, det var mestadels choklad ej godis, om det nu har någon betydelse) Skit i det o sköt er själva.....hade jag lust att säga,men gjorde det ju förstås inte för jag är en väluppfostrad kvinns | |
| Maja G | 2010-12-17 17:48 | |
![]() | Iandra fall då tex barnen hade varit dumma eller gjort något dumt ute på gården, ja då är det bra om någon sa till dom om jag inte var där eller inte såg vad som har hänt..Det brukar ta lite mera! | |
| apbur | 2010-12-17 17:52 | |
![]() | M_Gräddnos, visst kan det vara jobbigt men jag menar alltså de gånger man förstår att föräldern kan behöva lite hjälp. Sen kanske det inte tas emot på rätt sätt ändå. Nu såg jag att du redan hade förstått det. Sen kan man faktiskt säga till utan att ha för avsikt att hjälpa föräldern. I offentliga miljöer ska man inte behöva stå ut med sånt oljud. Jag är själv ganska ljudkänslig och blir jättestressad av ungar som gallskriker. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-17 17:53 | |
![]() | När/om jag får barn ska jag skaffa såna där ljuddämpande öronskydd. | |
| apbur | 2010-12-17 17:54 | |
![]() | Delar du ut till folk runt omkring då också? | |
| Huvudsaken | 2010-12-17 17:56 | |
![]() | Uisge-beatha 2010-12-17 16:45 Antal inlägg: 750 jag vet inte hur många som har berättat att föräldrar gjort så i butiken, och att metoden gjorde ungen helt perplex och tyst. Jag börjar faktiskt tro att det är en vandringssägen :) Du, det tror jag att du kan ha väldigt rätt i. Har också hört det här och det berättas just så där: "en kompis till en kompis till mig..." Men det gör ju inte histoiren sämre. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-17 17:56 | |
![]() | Ja, bäst att ha med sig ett gäng ut på stan eller vart man nu ska. Kanske ska köpa ett par sådana till mig själv redan nu att ha med på stan. Musik funkar ju liksom inte då skriken läcker igenom. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-17 18:00 | |
![]() | jag ger ungen dajm ,fattar inte varför människor måste ha så många principer,en gång gav jag en av grannarnas barn en dumleklubba,mamman bände upp munnen på pojken en tog ut klubban och satill honom att den skulle han få på lördag,jag kallar det maktmissbruk att ha makt över barn | |
| Rooibos-Rob - Ej medlem längre | 2010-12-17 18:01 | |
![]() | Frågan man bör ställa sig är om man gör barnet en tjänst genom att ge det allt det pekar på. | |
| apbur | 2010-12-17 18:06 | |
![]() | Misshandlar man barnen om man bestämmer att de inte ska äta godis överhuvudtaget? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-17 18:07 | |
![]() | Det är ju just en maktkamp. Personligen skulle jag lacka satan om någon gav mitt barn godis när det skrek. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-17 18:09 | |
![]() | Och är man barn är det inte barnet som bestämmer sånt. När man flyttar hemifrån får man äta vad man vill när man vill. Fråga Ung & bortskämd-Jerry :) | |
| annakarineli | 2010-12-17 18:09 | |
![]() | Jag arbetar med hörselskydd och kan intyga att det finns barn som verkligen kan trötta ut en fullständigt med att trotsa, testa gränser och tjata tills man tror man håller på bli galen. Som lärare önskar jag inget hellre av föräldrar att de lär sina barn att ett nej är ett nej och att man skall respektera andra. Vare sig det rör sig om kamrater, föräldrar eller andra människor i en mataffär. Sen kan säkert också de bäst uppfostrade barnen skriva i en affär när de är trötta och de bästa föräldrarna kan nog slita tag i sina barn någon gång när det har runnit över... | |
| annakarineli | 2010-12-17 18:10 | |
![]() | *skrika | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-17 18:13 | |
![]() | tjänst måste man göra barnet en tjänst,jag gör mig en tjänst går direkt till godiset och köper dajm,mina ungar har aldrig betett sig illa i affärer dom har sina månadspengar sen är det upp till dom vad dom köper,varje fredag köper jag ca 1,3 kg godis, dom tar några bitar,godis kommer tillbaka efter ett tag och tar några till,i bland kan det vara kvar till på lördagen,godis är helt avdramatiserat hos oss,godiset står i en stor skål på bordet och det är inget specielt med det,min kompis berättar att hennes barn skulle bli som vilda hökar om hon följde våran linje alla är olika och tur är det | |
| Rooibos-Rob - Ej medlem längre | 2010-12-17 18:13 | |
![]() | Jag tror att de flesta barn fogar sig efter de direktiv som gäller hemifrån. Ett godisförbud kan bli svårt att stå emot när klasskompisar osv trugar. Men de flesta är nog lojala mot sina föräldrar. Ett förbud mot godis är inte misshandel, såklart. | |
| pion ekrot | 2010-12-17 18:15 | |
![]() | Pojken kanske vill ha godis varje dag, var ska man sätta gränsen? Någonstans måste den ju sättas, så det handlar väl mer om hur. Principer utan direkt funktion är mer värda att ifrågasätta. "Som lärare önskar jag inget hellre av föräldrar att de lär sina barn att ett nej är ett nej och att man skall respektera andra." WORD! | |
| annakarineli | 2010-12-17 18:15 | |
![]() | Jag kan inte se att något barn skulle må dåligt av gränser. Däremot mår en del barn väldigt dåligt av att undantag görs och rutiner inte hålls. Att göra något så "enkelt" som att tillåta ett barn att sitta på en annan plats där det brukar under maten kan leda till fullständigt kaos liksom det blev fel när hen fick sin vilja fram och jag och min kollega bytte matplats med varendra så att hen fick sitta bredvid henne istället idag. Blev inte helt bra. Alla är vi olika. Att vara strikt och konsekvent är nödvändigt för vissa oavsett hur "hårt" det ser ut, medan andra barn klarar av betydligt störe friheter utan några som helst problem. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-17 18:16 | |
![]() | varför skulle man inte ge sitt barn godis överhuvudtaget?när barnet är vuxen skulle ungen hata dej | |