Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 836 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SirMattBusby | 2009-02-04 08:43 | |
![]() | Absolut, nån gång ska väl solen skina över Arvika i dagarna tre;) | |
| bettan65 | 2009-02-04 09:24 | |
![]() | Såg dom också på Stadion. Ska även se dom i Arvika i sommar. Min pojkvän är ett stort fan. Jag följer bara med. Men tycker dom är helt ok att titta på. Man rycks med i stämmningen. | |
| Pekkis | 2009-02-04 09:58 | |
![]() | Aha. Depeche Mode. Var i ett jävlatråkförhållande när de var i sverige sist, så jag såg dem inte. (I hate myself for ever). Men faaaan, DM på Arvika = Det största som hänt Sverige. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-04 10:52 | |
![]() | Konserten på Stadion -06 är inget att sörja för att man inte såg, en grym besvikelse då jag trodde att Stadion var det bästa stället i Sthlm att se en konsert på. Dessutom så var det en del av min trettioårspresent från mina polare och därför blev besvikelsen desto större, DM var kasst helt enkelt den kvällen, de kostade inte ens på publiken ett extranummer. Jag har sett DM två gånger tidigare -93 & -98 så jag vet vad de är kapabla till, de är egentligen ett sjujäkla liveband och publiken är en fantastisk del av showen. Jag vet inte om jag kommer att se dem igen, jag hoppas att de hade en temporär svacka då -06 och att de fortfarande är bra, för en massa pengar betalar jag inte igen för att se det jag såg på Stadion. | |
| kermis | 2009-02-04 11:01 | |
![]() | Skugga: jag var/är också osäker på Arvika. Ok, bra för dem som gillar festivaler men jag gillar det inte riktigt så jag kollade runt lite. Du kan fortfarande få bra biljetter till till exempel Riga, och folk som åkte runt förra turnen hade bara bra att säga om publiken och stället. Flyg går på ca 2200 (iaf enl min närmsta resebyrå).. Om du tycker att DM är värda lite uppoffringar så skulle jag välja att åka lite längre bort... Ingen risk för kortare set list BARA DMfans i publiken, vilket jag inbillar mig ger bättre tryck Bättre akustik Sittplatsmöjligheter om man nu vill ha det Och är det bara DM man vill se så betalar man ju bara för dem om man går på ren konsert... i festivalbiljetterna ingår ju alla andra band... Enda anledningarna för mig att åka till Arvika var att jag kunde köra dit med bil och därmed slippa hotell samt att det enligt rykten blir De/Vision som spelar före och de blir nog svåra att klå som förband. :) Jag tror ju inte det blir DÅLIGT men jag tror inte heller att jag skulle ha lika mycket utbyte av det som en vanlig konsert... | |
| kermis | 2009-02-04 11:09 | |
![]() | Risotto: Vad du tjatar om att de inte gjorde nåt extranummer.... :) De hade fasta setlists för alla shower och INGEN fick nåt extranummer. De körde "main set" och under första vändan var det två olika encores, andra vändan har jag för mig det blev en (nu är arkiven stängda för tillfället så man kan inte gå och kolla, men alla set lists för alla shower fanns där) Tror inte att det är så lätt att helt plötsligt köra nåt random, låtarna måste ju programmeras in i syntharna i förväg... Alla ljud du hör är ju inte live. :) | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-04 12:17 | |
![]() | Kermis, du har inte sett dem tidigare väl, eller varit på konsert med något annat storband heller innan? Det är kutym att det är extranummer samt att DM var riktigt kassa den kvällen mot vad de har varit de andra två gångerna jag har sett dem. Scenen i globen på Devotional tour som var ritad av Anton Corbijn vär betydligt maffigare än någon konstig rymdsond i pappiemache med röda dioder på (eller vad det nu var....?). Tur att jag har riktiga livespelningar på skiva med DM från den tiden då de var riktigt jävla bra! En hel arena som sjunger Everything Counts eller Never Let Me Down Again är jävligt maffig att vistas i, det fick vi inte uppleva -06 :( | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-04 12:20 | |
![]() | "The handshake seals the contract, from the contract it's no turning back......" | |
| kermis | 2009-02-04 19:53 | |
![]() | Scenkonsten stod Anton för även på Touring The Angel (och förmodligen även den kommande). Och ok, jag gillade inte heller Mr Feathers-temat men det vore faktiskt ruskigt tråkigt om de alltid hade samma scendekor varje gång... Bollen gillade jag faktiskt. Känslan när bollen sa "Hello" var.... underbar! :) Vad som är "kutym" hoppas jag DM fortätter skita fullständigt i. De har en set list, med main set plus en eller två encores, sammanlagt över 20 låtar per konsert. Jag tycker faktiskt inte det är snålt. Vilka låtar det sjungs med i bestämmer väl publiken för det första. NLMDA har jag aldrig sett som allsångslåt, den har ju sina händer istället och det tycker jag är mäktigt så det räcker och blir över.. :) Everything Counts körde de under första vändan. Det var rejäl allsång i Tyskland men svenskarna i globen var rätt sega... De fick väl igång det hyfsat ändå. Värre var det med Just Cant Get Enough... Rätt pinsam publik faktiskt när trummisen måste peppa för att få folk att sjunga.. :D Under Enjoy The Silence är det däremot bra allsång varje gång, tycker jag. Även i stadion -06... Att de tog bort EC och tog in Photographic för andra vändan (dvs sommarvändan, dvs stadion) tyckte jag var absolut fantastiskt. Trodde faktiskt aldrig Photographic skulle vara så bra live. Och när spelades den sist...? Det är lite mycket begärt att ett band som har över 40 hitsinglar samt x antal andra låtar bara ska köra ens egna favoriter. Nånstans måste man skära ner och jag är nöjd med vilket som. Drömmen vore en konsert där de skippade Personal Jesus och I Feel You och liknande (till och med ETS skulle jag klara mig finfint utan, om den byttes mot någon låt man inte fått höra live..) som de kört varenda konsert sen låtarna släpptes men då skulle de väl bli lynchade av folk som står med armarna i kors och gnäller över att det var bättre förr. Om du inte är villig att se ett band utvecklas så är det ju faktiskt bättre att stanna hemma. Vi andra får se fram emot turnen. :) | |
| mijand | 2009-07-06 16:08 | |
![]() | Någon mer än jag som såg dem i fredags? Jo, vi var 25 000 som såg dem i och för sig, men någon som läser detta. Det tog ett tag innan publiken kom igång, men jag tror mest det berodde på chock. "är det verkligen dom?" Väldigt surrealistiskt att se dem i en skog i Värmland. I alla fall så är de bäst, fuck the rest! | |
| åsnis | 2009-07-06 17:37 | |
![]() | Jag såg dem och tyckte det var sådär, var rätt besviken faktiskt. De gav ett lite tamt intryck, men sämst var ljudet och sikten. Mycket trist. Det kassa ljudet återfanns på fler scener, vill inte vara VD för den ljudfirman... | |
| Miss_jk | 2009-07-06 17:42 | |
![]() | Jag ska se dem på Madison Square Garden i New York nu i Augusti. Ska bli hur coolt som helst även om jag inte är deras största fan. | |
| mijand | 2009-07-06 18:03 | |
![]() | Det var min 4e konsert med dem, och det var inte den bästa jag sett. Men de har en extremt hög lägsta nivå! Man får ju också tänka på att de snart hållit på i 30 år, de är inte duvungar längre. Miss_jk,, coolt!!!! | |
| HurRullarMan | 2009-07-06 19:22 | |
![]() | Depeche Mode från Beta var nog där! | |
| Miliondollar - Ej medlem längre | 2009-07-06 20:30 | |
![]() | exakt min åsikt, jag citerar: Just can't get enough är deras absolut sämsta enligt mig. Den där jävla Vince Clarke fjollade till allting med sina blippsyntar. Bra att han slutade efter första skivan. Hoppas han dör. | |
| kermis | 2009-07-06 20:51 | |
![]() | Jag är så nöjd över att jag skippade Arvika. kortare setlist och ett myller av fans klagade på publiken som var där för fyllan på en festival och inte DM. Nu väntar jag bara på att de ska ge mig ett nytt datum för Dusseldorf... | |
| Miliondollar - Ej medlem längre | 2009-07-06 21:05 | |
![]() | min kompis såg dem i köpenhamn det var tydlgen OK men kasst ljud och ingen superstämning enligt henne men de fick kanske bra rescensioner | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-07-06 22:35 | |
![]() | depeche mode!!! <3 | |
| mijand | 2009-07-06 22:43 | |
![]() | Jag bodde på lugna campingen på Arvika, det var verkligen lyxigt. Tog en minut att gå in på festivalområdet. Kommer lätt att återvända till Arvikafestivalen nästa år igen, om lugna campingen finns kvar dvs. Kostade bara 100 kr extra att bo där. Men jag räknar inte med att DM kommer igen, kanske Cure eller Kraftwerk??? "slurp" (läs vuxencampingen) | |
| Miliondollar - Ej medlem längre | 2009-07-06 23:10 | |
![]() | alltså the cure har väl lagt ner? | |