Spelrum
Giraffen14
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
6
Inloggade20
Mobilspel
Pågående18 656

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Lillstölla2011-01-09 13:47
Antal inlägg: 23831

Ramsay: Var inte ute efter att ifrågasätta dig, ville bara ha din synpunkt utifrån om det var dina egna barn det gällde dels för att du, om jag förstått det rätt, varit modell själv.

Pottränad - Ej medlem längre2011-01-09 13:50
Antal inlägg: 4315

Vidrigt och oacceptabelt.
Det kan aldrig vara vacker konst att sexualisera småbarn.

Bitte - Administratör2011-01-09 13:50
Antal inlägg: 24200

Precis des ser bara möjligheten att tjäna pengar på sina barn,, jag har vid nått tillfälle sett Tvprogram som handlar om skönhetstävlingar för små barn,, allt för att tillfredsställa sina egna intressen och ibland även tillkorta kommanden under sin egen uppväxt

Bitte

ramsay - Ej medlem längre2011-01-09 13:54
Antal inlägg: 9204

just som xmodell ser jag en del frågor i bilderna som är intressant att modevärlden själv sätter fingret på med bilderna. sanningen är att flickorna kommer att passera som vanliga modeller om ngt år. några av dem skulle göra det redan nu om benen varit längre. det är inte alls ovanligt med 12-13 år gamla modeller.

Lillstölla2011-01-09 13:57

Nej men det är ju det med modevärlden jag tycker är så skrämmande, att det -inte- är ovanligt med modeller på 12-13 år och man som modell ofta är för gammal redan vi 23-25 års ålder. Det är ju nåt med det som inte är sunt.

ramsay - Ej medlem längre2011-01-09 14:01

då tycker jag sånt här är mkt smaklösare och värre:

twinfinity.org/wp-co...73 5639.jpg

helt enkelt för att det inte är konst utan bara exploatering.

SecondChance2011-01-09 14:08
Antal inlägg: 511

Jag kan inte se skillnaden. Och jag tillägger inte ett "tyvärr".

Lillstölla2011-01-09 14:09

Jag gör nog ingen större skillnad där, barn som barn.

Men alla tycker ju olika, annars skulle barn inte förekomma vare sig i Vogue eller i det du länkade till nu Ramsay.

Mouche - Administratör2011-01-09 14:11
Antal inlägg: 24193

Jag anser personligen inte att det finns det minsta konstnärligt ens i vuxna modeller inom modebranchen.

Utmagrade, bleka kvinnor som ser svimfärdiga ut bara av att gå fram och tillbaka ett par ggr ger mig rysningar av olust.
De ser enbart ohälsosamma och förstörda ut.

Mouche

Mouche - Administratör2011-01-09 14:14
Antal inlägg: 24193

Finns ett riktigt hemskt exempel på en kvinna i TV-reklamen.
Hon gör av alla klädesplagg, reklam för underkläder och är skrämmande mager, om än väldigt söt i ansiktet.

Att vara smal är inget att skämmas för.
Det är det uppenbara svältdietiska och självförvållade tillståndet som gör mig lite ledsen faktiskt.
Tänk ändå om alla lärde sig att man faktiskt duger bra precis som man är skapad en gång.

Mouche

Larvbrud - Ej medlem längre2011-01-09 14:28
Antal inlägg: 4050

Som ramsay säger är tidningarna redan fulla av väldigt unga tjejer. Kan ju vara en kommentar till detta. Jag tror inte tidningen kommer ha såna här bilder i varje nummer framöver.

ramsay - Ej medlem längre2011-01-09 14:38

precis larv.

Lystnaden - Ej medlem längre2011-01-09 14:41
Antal inlägg: 1557

Jag förstår inte riktigt till vem dessa modebilder vänder sig till. Säljer Vogue extra lösnummer om de har med bilder på barn?
Men kanske är det som Ramsay säger, att vissa modebilder är mer att betrakta som konst. Och inom konsten tas ju svängarna ut rejält, med all rätt. Men personligen tycker jag att detta i så fall är en rätt udda konstform som inte tilltalar mig det minsta. Associationerna kryper alltför nära pedofili osv.
Sedan håller jag med Mouche och andra i denna tråd i deras ståndpunkt att det nog är dessa barns föräldrars pengahunger som gör sig gällande när de låter sina avkommor ställa upp och fotograferas under dessa former. Pengar och kändisskap är nog viktigare än konsten för dessa föräldrar.

nippertippan2011-01-09 14:42
Antal inlägg: 792

Barn kan tycka det är kul att klä ut sig, men man bör inte låta det bli en fokus-punkt och som lystnaden säger... vem ska dessa bilder tilltala egentligen?

ramsay - Ej medlem längre2011-01-09 17:07

vad menar du dersu med att vouges oljekatastrofbilder inte kändes genomtänkta?

genomtänkta är de med all säkerhet. lättsmälta? nej, kanske inte det.

vouge säljer inte mode, kläder eller smink. vouge är en arena en institution för modets främsta konstnärer att uttrycka sig på. sällan ljummet men bra konst är sällan det.

ramsay - Ej medlem längre2011-01-09 17:12

"Men alla tycker ju olika, annars skulle barn inte förekomma vare sig i Vogue eller i det du länkade till nu Ramsay. "

ja tack gode gud för det! annars skulle konsten enbart vara smakfull och normbärande. läs lite om ramaskriet som nabokovs lolita orskade, av sorgligt icke pålästa snabba att döma och missförstå.

Larvbrud - Ej medlem längre2011-01-09 17:15

Alltså jag vet inte om konsten är så fantastisk alla gånger. Med mode blir oftast kommentarerna på ett väldigt ytligt plan även om det ska vara chockerande och provocerande.
Och alla tröttsamma bilder på nakna modeller med nunnedok etc... kom igen :)

ramsay - Ej medlem längre2011-01-09 17:17

ok, det är din åsikt. en annan dömer ut litteraturen. men att inte ens förstå att det är konst (bra eller dålig) gör mig fan nästan förbannad. folk är så insiktslösa- vouge tjänar pengar på barnen för publiken vill se det" jo tjena!:S

typ, dramaten tjänar pengar på att exploatera barn för de satte upp lolita.

Larvbrud - Ej medlem längre2011-01-09 17:24

Tja, om man nu till exempel utgår ifrån att dessa bilder liksom ska haffa läsarna och påminna dem om att de vanligtvis fluktar över 15-åringar som framställs som vampiga kvinnor, kan man fråga sig om fotografen själv och andra i teamet ofta funderar på att de jobbar med så unga människor, att modeller inte har någon fackförening etc.
Förmodligen inte så mycket.
De här bilderna kan bli provocerande till att börja med och senare snarare legitimera att man använder de väldigt unga modellerna för sexiga bilder.
Även om Vogue inte säljer kläder så säljer ju tidningen ju sexigare den verkar.
Den här självironin känns mest krystad.

Hur ska vi få upp den intellektuella nivån på Vogue nu då? Jag vet vi hittar en fattig indisk familj som kan modella våra lyxvaror. Ska se om jag hittar de bilderna :)
Fan vad jag stör mig på ordet modella btw.

ramsay - Ej medlem längre2011-01-09 17:26

äsch, påminna om 15 åringarna var bara en delteori från mig.

jag tycker iaf att bilderna för en ggr skull var riktigt bra, ja intellektuellt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?