Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade32
Mobilspel
Pågående19 024

Forumkategorier

Användare Inlägg  
blue_moon2011-01-29 12:13
Antal inlägg: 9713

Tack detsamma Giddy!
Du kanske skulle behöva ha ett halkskydd under hallmattan? Här hittade jag något, men det finns mer att kolla på:
www.bossesmattor.se/...ks kydd.htm

Själv halkade jag i duschen en gång för många år sen, föll mot en vass dörrkarm och slog upp ett jack i armbågen. Sen dess sköljer jag noga av all tvål från fotsulan innan jag lyfter den andra foten...

blue_moon2011-01-29 12:37

Nu har jag skaffat 4 olika sorters halkskydd, för olika ändamål och olika skodon. Enklast att använda är Tvärstopp klackbroddar som säljs på apoteket, dom är lätta att ta av när man går in i en affär och lätta att sätta på igen när man ska ut. Men är det riktig isgata hela vägen föredrar jag nog Springyard Cross Country med 4 broddar under framfoten och 2 under klacken.

Här hittade jag en länk med flera olika halkskydd:
www.halkskyddforskor...sk ydd.html

Giddy2011-01-29 23:16
Antal inlägg: 315

Tack för tipsen! Ska kolla in dom :)

blue_moon2012-01-26 17:32

I lördags fick vi snö i Lund. Töväder följt av minusgrader i måndags gjorde att det blev halt, och jag fick plocka fram klackbroddarna. Att gå med dem i frusen snömodd kändes tryggt och bra. Men efterhand som gångbanorna har röjts, så har det blivit svårare att ta sig fram med broddar. Jag vill ju inte slita dem i onödan på bar asfalt.

Idag skippade jag broddarna på min halvmilarunda, och då halkade jag (förstås) på en förrädisk isfläck och ramlade baklänges, slog i svanskotan och bakhuvudet. Det gick lyckligtvis bra, och jag fick hjälp av en vänlig medmänniska. En rejäl bula och smärtor i ryggslutet påminner om incidenten.

Jag förundrar mig över att joggare jag möter kan röra sig obehindrat på halt och knaggligt underlag. Vad har de för knep att hålla sig på fötter? Är det fler än jag som har ramlat och finns det fler som använder broddar när det är halt?

exotica2012-01-26 17:44
Antal inlägg: 134

Halkade hemma för par år sen...på en ny hallmatta de hade satt in...swisch so får jag upp i luften...och kunde knappt gå...kryckor i en månads tid...och en svanskkota som påminner om det ibland.
Krya på dig.

blue_moon2012-01-26 18:35

Tack exotica!
Halkolyckor inomhus är kanske till och med vanligare än utomhus vintertid? I synnerhet bland äldre människor som ofta drabbas av yrsel. Men olyckor med hala hallmattor - såna borde kunna förebyggas tycker man. I sådana lägen är det bra att åtminstone ha en olycksfallsförsäkring.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?