Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 18 798 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-01-28 11:05 | |
![]() | Har mist min svärfar, en underbar människa i ALS. Gör fortfarande ont. Mist ett par stycken i cancer varav en var min far när jag bara var 11 år. Min farmor, farfar och morfar dog alla i cancer när jag var barn. Ett litet brorsbarn som dog i magen på sin mamma. Min mormor dog i alla fall en naturlig död. Hon blev 95 år. Är ändå glad att jag sluppit mista något barn som måste vara det värsta man kan uppleva. Min son kom 2 månader för tidigt pga havandeförgiftning och det var kritiskt läge. Är oerhört tacksam för den fina vården som vi fick på neonatalavdelningen då. Så kontentan av denna historia är att man får försöka se det positiva i mörkret. Alla har vi både upp och nergångar och man får försöka vara glad åt alla de fina människor som vi fortfarande har hos oss. | |
| Maja G | 2011-01-28 11:27 | |
![]() | Jag vill inte att någon ska dö,inte ens brottslingar eftersom de också har en mamma,en fru/man, barn och vänner som bryr sig.. Är nog inte rädd för att dö själv..Men det vet jag inte förrän jag ligger på dödsbädden. Är bara rädd för att ha ont, rädd för ångest vid dödsbädden och rädd för att de mina ska se mig tyna bort... | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-01-28 11:53 | |
![]() | Den typen av rättvisa som efterfrågas här finns helt enkelt inte, eftersom den är en fullkomlig omöjlighet därför att den "rättvisan" ändå skulle bli jäkligt orättvis, för hur skulle det någonsin kunna avgöras vilka som har gjort sig "förtjänta" av mer rättvisa och vilka kan födelas mindre av den? Så rättvisor och orättvisor drabbar oss alla, oavsett vilken grad av sk. godhet vi har inom oss. - Sen brukar livet iochförsig oftast vara ganska mycket behagligare att leva om man kan sträva efter de goda sakerna (de goda förhållningssätten), istället för dom destruktiva, men det är en annan diskussion det. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-28 15:02 | |
![]() | Joh 3:16 Ty så älskade Gud värden att han utgav sin enfödde son,på att på att var och en som tror på honom ska ha evigt liv. | |
| kläm - Ej medlem längre | 2011-01-28 15:11 | |
![]() | Varför är gud då så grym att han låter unga människor dö?? NEJ det finns ingen gud...bara nonsens. | |
| kläm - Ej medlem längre | 2011-01-28 15:12 | |
![]() | Varför förhindar han inte all ondska som finns i Världen? Han som säga vara så mäktig borde ju då ta tag i det... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-28 15:16 | |
![]() | jag vet inte vem som har skrivit denna som heter "Fotspår" En natt hadde en man en dröm,Han drömde ,att han gick längs en en strand tilsammans med Gud Han märkte att vid varge period i livet fanns två par fotspår i sanden av tvä par fötter Det ena paret var hans och det andra paret var guds,När sista delen av hans liv framställdes Såg han tillbaka på fotspåren i sanden,Dåsåg han att många gånger under sin levnads vandring fanns det bara ett par fotspår i sanden ,Han märkte ochså Att detta inträffade under hans ensamma och svåra perioder av sitt liv.Han frågade Gudom detta"Herre du sa att du alldrig skulle överge migutan gå vid min sida hela Vägen,Men under de allra svåraste tider i mitt liv har det funnits bara ett par fotspår,att du lämnade mig när jag behövde dig som mest,"Herren svarade :jag skulle aldrig lämna dig under tider av prövningar och lidande,När du såg bara ett par fotspår -då bar jag dig. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-28 15:18 | |
![]() | vi har alla ett eget val och fri vilja om vi inte förlitar oss helt till Gud ,utan själva leker Gud då blir det fel | |
| kläm - Ej medlem längre | 2011-01-28 15:46 | |
![]() | Jag har valt att INTE tro på en "fantasifarbror" som inte finns...men inte sagt att jag leker gud själv...Gud förresten vilket lustigt ord :-) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-28 15:50 | |
![]() | kläm,jag tror inte på den Gud som du tro att jag tror på | |
| Emollas | 2011-01-28 15:54 | |
![]() | Hallå, Vilken gud pratar ni om? Det är väl inte Gud som tar en person ifrån en eller? Det är väl snarare djävlun och sedan hamnar man hos Gud om man har gjort något bra:) eller om man tror på gud. Jag tror i alla fall inte på en gud som tar mina vänner och anhöriga ifrån mig. | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2011-01-28 17:50 | |
![]() | Döden är en del av livet. | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2011-01-28 17:51 | |
![]() | Och livet är jävligt orättvist ibland. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-01-28 18:05 | |
![]() | "Joh 3:16 Ty så älskade Gud värden att han utgav sin enfödde son,på att på att var och en som tror på honom ska ha evigt liv." uuu, får obehagliga rysningar i hela kroppen av såna här inlägg. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-28 18:08 | |
![]() | bizzzy,varför då ? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-28 18:10 | |
![]() | ja,kanjn livet är orättvist,det som är rättvist här på jorden är att vi alla ska dö en gång | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-28 18:10 | |
![]() | ja,kanin ska det stå | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-01-28 18:16 | |
![]() | Titti, jag vill inte vara elak mot dig eller andra som tror på gud men jag känner starkt att bibeln och andra religiösa böcker hjärntvättar er som är troende till att bli fanatiska. | |
| rockshit | 2011-01-28 19:01 | |
![]() | Ttittii: Jag tycker det är vackra ord från en fin historiebok. Tycker att Bibeln eller annan religiös litteratur är en fin tröst till dem som tror... vi andra, vi får väl acceptera att livet tar slut? Men jag är varken rädd för döden, eller att dö. Jag är snarare egoistisk när jag så naivt gråter en skvätt när jag tänker på att mina nära kommer att dö. Vill inte skiljas från dem jag älskar. För vem bär mig genom sorger och glädje då? Eftersom jag ej tror på någon Gud som bär mig och sorg på en strand. Tänk vad läskigt sen på ålderns höst, om jag lever så länge, att ensam sitta och gagga. Skönt då att livet snart runnit ur mig, kanske? Nä tankar på döden gör en egoistisk, finns inget logiskt i det, bara att man inte vill bli ensam. | |
| loppran | 2011-01-28 19:19 | |
![]() | raisingirl, svar på ditt inlägg från förra sidan: Absolut kan det vara så. Om den man älskar har en massa ork och liv kvar att leva, är man ju också ledsen för hans/hennes skull. | |