Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 18 651 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Magnetix | 2011-02-15 23:31 | |
![]() | Varför måste man kalla sådant man inte förstår för lurendrejeri? Kan man inte vara öppen nog att inse att det finns saker man faktiskt inte har full koll på? För mig förefaller det rätt osannolikt att alla författarna till alla dom texter som finns i biblen, skulle ha gaddat ihop sig ända från den tidsepokens början och framåt, och lyckats koordinera sitt lurendrejeri allt framgent. Och varför.. vem skulle ha någon vinning av det? Och inte nog med det... dom texter som finns samlade i dagens bibel är ju långt ifrån alla texter som behandlar dom religiösa händelserna under den här tiden.. så om biblen är lurendrejeri, så måste ju alla andra skriverier om samma händelser vara det också, och det håller inte som förklaring. Verkligheten måste snarare vara den att vi inte har alla kunskapspusselbitarna som behövs för att kunna tolka bibeln i rätt perspektiv, och / eller att delar av dessa gamla texter har blivit förvanskade under tidens gång genom översättningar eller rent sabotage. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2011-02-15 23:36 | |
![]() | "så om biblen är lurendrejeri, så måste ju alla andra skriverier om samma händelser vara det också, och det håller inte som förklaring." För mig duger den förklaringen alldeles utmärkt faktiskt =) | |
| Grynkorv | 2011-02-16 00:13 | |
![]() | Undrar hur en liknande tråd hade utvecklats som handlade om muslimer, Islam och deras profet Mohammed. | |
| Magnetix | 2011-02-16 01:35 | |
![]() | Jag vet nästan inget om Islam, men om jag förstår det nedanstående rätt så borde dom alltså ha utvecklat sin tro från samma grund som Kristna, men sedan ersatt de Kristnas skrifter med det som Gud gav dom genom Muhammed. "Like Judaism and Christianity, Islam is classified as an Abrahamic religion. It is estimated that there are 1.4 billion adherents, making Islam the second-largest religion in the world. Secular historians place Islam's beginnings during the late 7th century in Arabia. Under the leadership of Muhammad and his successors, Islam rapidly spread by religious conversion and military conquest." | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-02-16 06:20 | |
![]() | Och innan människan visste vad de vet idag så var jorden platt som en pannkaka och när åskan gick så var det Tor som var arg.. Man kan välja att tro på det också om man vill men det är väl bra dumt. | |
| Yamma | 2011-02-16 10:10 | |
![]() | Incest var inte farligt på den tiden, det fanns inga genetiska defekter i de två första människorna eftersom de var perfekta. Huruvida Gud finns eller ej går inte att avgöra utifrån Bibeln. Den är antingen sann eller inte, men det påverkar inte Guds existens. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-02-16 10:13 | |
![]() | lol jag tänkte att yamma var yamahajet | |
| Yamma | 2011-02-16 10:31 | |
![]() | Trot eller ej, men mitt nick har inget med yamaha att göra. ;) | |
| Snoosy | 2011-02-16 10:40 | |
![]() | Är det inte lättare att tänka sig ett liv där Adam och Eva inte existerade? Där allt är en saga? Så behöver man inte lägga ner så mycket energi i den frågan. Så onödig tid menar jag. Det måste finnas viktigare saker i livet menar jag!? | |
| Snoosy | 2011-02-16 10:44 | |
![]() | Yamma, ''Huruvida Gud finns eller ej går inte att avgöra utifrån Bibeln. Den är antingen sann eller inte, men det påverkar inte Guds existens.'' Dagens citat! Sann eller inte. Men HAN existerar hehe | |
| Snoosy | 2011-02-16 10:45 | |
![]() | Yamma, men då var du för incest på den tiden, men inte idag då?? Eller hur menar du? | |
| Yamma | 2011-02-16 11:00 | |
![]() | För incest? Hur menar du? Och vad menar du med "han existerar"? | |
| Yamma | 2011-02-16 11:01 | |
![]() | Angående att lägga ner tid - de som tror att det är sant finner det nog inte lika onödigt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-02-16 11:27 | |
![]() | Yamma,jag vet att du inte är för insest,men tittar jag på dina inlägg så får man en helt annan bild | |
| Daggdroppe | 2011-02-16 11:47 | |
![]() | Lite kul, alla religösa människor jag träffat på är oftast bittra eller rentav hånfulla mot andra. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-02-16 16:59 | |
![]() | jag är inte bitter,eller hånfull,bara kristen,Jesus tvingar ingen till sig,det är upp till en själv ,nyckeln sitter på insidan och det är bara du själv som kan öppna upp till en relation till Jesus | |
| Snoosy | 2011-02-16 18:09 | |
![]() | ttiittii, men vad händer med dig om du inte lyckas öppna upp för en relation med Jesus? | |