Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 18 642 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2011-02-19 09:07 | |
![]() | i det här fallet representerar ju karln en handbollsklubb och har hand om sponsorer, det är väl självklart att de inte vill ha en rasist på den posten - speciellt inte en som går ut med det så öppet. Japp, jag tycker att ett sånt utlåtande är rasistiskt. Han kan väl emigrera eller nåt. | |
| Bitte - Administratör | 2011-02-19 09:07 | |
![]() | Nä ordet neger , svartskalle eller annat kränkande benämningar på människor är aldrig Ok, och visst sjutton inverkar vad man gör och säger på sin fritid även jobbet, Och framför allt med hans roll i klubben så kunde de inte ha agerat på annat vis. Bitte | |
| slo0308 | 2011-02-19 09:14 | |
![]() | Hans rätta jag kom ju fram på facebook. Noll social kompetens, otänkt och onödigt. Att stjäla på arbetet är fog för uppsägning. Han har stulit förtroende och tillit från företaget. | |
| chelz | 2011-02-19 09:17 | |
![]() | Men snälla ni. Det är skillnad på privatliv och arbetsliv. Tror ni att han är vän med alla sponsorer och människor som rör handbollsklubben på Facebook? Troligen inte nej. Vad han gör och skriver till sina vänner är för i tusan totalt irrelevant. En människa skall inte stå under bevakning av sin arbetsgivare tjugofyra timmar året runt. Att jämföra med Mona Sahlin och andra folkvalda politiker är väl magstarkt. Jag tror inte att dryga 30% av svenska folket röstade att "rasisten" skall ha en stol i ledningen för H43. Håll er till positioner i samma sfär är ni snälla. Präst till exempel. Många präster är nog fortfarande snurrigt homofobiska och har det som sin fulla rätt. Det är en åsikt precis som den att man inte är homofobisk. Jag är förövrigt inte rasist så ni behöver inte förklara för mig vad felet i det han skrev är. Är så förbannat trött på dubbelmoralen bara. Varför är det OK att hata rasister men rasister får inte hata invandrare? Sen för att ordentligt poängtera ordentligt. ARBETSLIV ÄR EN SAK PRIVATLIV EN ANNAN! Skall man bli dömd för saker man gör privat skall man också ha lön för den tiden man blir förföljd. | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2011-02-19 09:20 | |
![]() | Klubben får nog svårt att värva/behålla mörkhyade spelare så länge han är kvar på sin position. De har säkert en hel del ungdomslag med ungar som har diverse utlandsbakgrund, men de tar det säkert på rätt sätt, det var ju bara ironi, vettu.. | |
| le-lou | 2011-02-19 09:21 | |
![]() | chelz - skillnad på privatliv och arbetsliv är det väl knappast ? Hur många människor från arbetet tror du att den här killen stöter på i sitt privatliv ? Jag gissar på massor, med tanke på befattningen han hade. Det är så rätt att samhället markerar. Varför det är ok att hata rasister frågar du? Ja du. Jag tänker inte ens befatta mig att svara på den frågan, den är ju ypperligt korkad. | |
| chelz | 2011-02-19 09:26 | |
![]() | Ja, oliktänkande i lilla Sverige är ypperligt korkat. Man får absolut inte ha några åsikter som sticker i ögonen på folk. Du som jag vet att alla inte är lika och att fördomarna hos många är mycket stora. Många pensionärer är exempelvis rasister då de som är det är konservativa. Det är då för all del helt ok att hata dem för att de inte gillar invandrare? Jag tycker inget vidare om invandrares åsikter men de har fortfarande rätt till den. De skall inte behöva utstå avsky från samhället. | |
| chelz | 2011-02-19 09:26 | |
![]() | menar givetvis rasisters åsikter* | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2011-02-19 09:28 | |
![]() | Så en rasist får gärna sprida sina åsikter, men om man säger något negativt om dem så är man dum i huvudet? | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2011-02-19 09:29 | |
![]() | "de skall inte behöva utstå avsky från samhället" hahahaa, det var det lustigaste jag läst sen jag konfirmerades. | |
| le-lou | 2011-02-19 09:30 | |
![]() | oliktänkande? Du anser att rasism - ska tolereras? Det borde vara hela mänsklighetens mål att slå ner rasism, fy fan vilken bättre värld vi skulle få. Alla dessa ni mot dem. Hets mot folkgrupp är för övrigt ett brott. | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2011-02-19 09:30 | |
![]() | Men alla svullna negrer, blattar och annat skräp går det bra att avsky. ok, då fattar jag. | |
| le-lou | 2011-02-19 09:31 | |
![]() | Vad roligt att vara mamma till en pojke som spelar handboll i den klubben. Speciellt när man kommer från eritrea. | |
| chelz | 2011-02-19 09:32 | |
![]() | Nej, men snälla lille vän. Jag menar bara att det är lite underligt att den ena åsikten leder till sparken men den andra leder till ryggdunkningar. Tror du han hade blivit avskedad om han skrivit, "Dags att emigrera. En svullen rasse som inte pratar arabiska." Såklart inte. | |
| chelz | 2011-02-19 09:33 | |
![]() | Rasister är en grupp med folk så nog är det minst lika brottsligt. | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2011-02-19 09:34 | |
![]() | Hur kan du ens göra en sån jämförelse? Har du läst historia någon gång i skolan? | |
| numsan | 2011-02-19 09:34 | |
![]() | Om man i sin yrkesroll är en offentlig person så måste man också agera därefter. Precis som många nämnt tidigare så påverkar ett sånt här uttalande hans jobb, och då är det inga som helst kontigheter att han sägs upp. Han bör ha varit mycket medveten om offentligheten i sin yrkesroll redan innan han gjorde ett sånt här urbota dumt uttalande och kunnat ha någon typ av konsekvenstänkande. | |
| le-lou | 2011-02-19 09:36 | |
![]() | aha, så du kämpar för allas rätt i samhället? vilken hjälte. Hoppas du tar hand om mördarna och pedofilerna också. | |
| chelz | 2011-02-19 09:40 | |
![]() | Såklart. Pedofili är en sjukdom och jag tror knappast att de väljer det själva. Mördarna kan jag dessvärre icke bemöda mig med att ta parti för. Ni är för roliga det är ni. Jag har ingen skolgång att tillgodose då jag har en svår sjukdom. Du behöver ju inte vara elak kanin. Du verkar förövrigt mycket intelligent. | |
| le-lou | 2011-02-19 09:40 | |
![]() | Rasism bygger på hat och fördomar och inget annat. Att "Hata" rasism bygger inte på hat eller fördomar - utan snarare på fakta om vad rasister står för. Jag hatar inte rasister, jag hatar bara rasism, för den står för ondska i mina ögon. | |