Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 78 |
Mobilspel
| Pågående | 19 303 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| framtidsglad | 2011-02-20 12:28 | |
![]() | En arabkvinna kom en gång in och undrade: "Var har ni mens-trosor?" ?? | |
| framtidsglad | 2011-02-20 12:30 | |
![]() | En kille 25+ kommer in på UNDERKLÄDESavdelningen och frågar: "Ursäkta, var har ni trosor?" ?? Ja du, överallt! | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2011-02-20 12:33 | |
![]() | vattendjur: jag hade smällt av om det hände mig. Jag kan va tuff o tycka jag har koll på läget, men i en bil känner jag mig "instängd". | |
| Kängan | 2011-02-20 12:34 | |
![]() | En annan händelse på mitt jobb. Brandlarmet gick igång och det lät rejält i hela huset. All personal och alla biblioteksbesökare skyndar sig ut. Alla utom en man som sitter i tidningshörnan. När jag sa till honom att han var tvungen att gå ut svarade han: "Jasså brandlarm! Jag undrade ju när något skulle stänga av oljudet" (Tja, typ när faran är över...?) | |
| framtidsglad | 2011-02-20 12:35 | |
![]() | Eller under 50% rea. Många kunder kommer till kassan och säger: "Det var väl halva priset på det här?" Jo, jag jobbar ju här och ja, det är därför vi har skyltar i hela butiken, PLUS röda lappar på kläderna. Vad tror ni? Att det är ett hemligt kodspråk och att vi faktiskt HÖJER priset x 50% i kassan? | |
| framtidsglad | 2011-02-20 12:38 | |
![]() | eller, folk som sätter in kortet i kortläsaren och det står "ange pinkod". Kund frågar: "Ska jag trycka koden?" ?? Nej, du ska faxa den till oss och sen får du ett hemligt lösenord. Eller, vid signaturköp: "Ska jag skriva under här?" ?? Nej, du ska rita ett självporträtt! | |
| framtidsglad | 2011-02-20 12:40 | |
![]() | Eller folk som frågat en kollega : "Är det halva priset på det här?" Kollega svarar: "Ja det är det." Kund kommer till kassan: "Är det halva priset på det här?" ?? Nej min kollega ljög just. | |
| vattendjur | 2011-02-20 12:42 | |
![]() | Måhända raggade han, framtidsglad, men det var inte nån "flirtkänsla" jag fick i magen direkt...och reaktionen kom sedan på väg till jobbet, först då blev jag rädd - innan var det nog mer förvåning blandad med chock. | |
| framtidsglad | 2011-02-20 12:43 | |
![]() | Gott att det gick bra. | |
| vattendjur | 2011-02-20 12:50 | |
![]() | Ja, tack, framtidsglad, men de ggr jag kört bil efter detta, så har jag tryckt ner låsknappen inifrån :-) | |
| framtidsglad | 2011-02-20 12:55 | |
![]() | Klassikern: Man säger till kund: "Ja, då är klockan alldeles snart sju och vi stänger om en minut." Kund går till provrum med 3 par jeans. wtf? | |
| jona80 | 2011-02-20 13:00 | |
![]() | Åkte buss vid ett besök i Sundsvall en gång, kamraten körde, det är sommar och dörren är öppen och en äldre tant stannar utanför och läser på displayen högt och tydligt. Fyran Nacksta.... Kommer fram till bussen och kliver in och frågar om bussen ska till Nacksta? Nej jag ska till Stockholm svarar föraren! Då tar jag en biljett dit säger tanten och slänger fram sin tjuga! Då undrar jag, varför fråga om man inte lyssnar på svaret? /J | |
| Kängan | 2011-02-20 13:37 | |
![]() | Om man ska sammanfatta vad många här har skrivit så kan folk inte läsa eller lyssna. Folk läser inte skyltar och lyssnar inte på vad andra säger... | |
| Bitte - Administratör | 2011-02-20 13:41 | |
![]() | Kom bara i håg en sak att det är dessa bla kunder som betalar era löner så varför sitta och ironisera över dom,, Bitte | |
| Daggdroppe | 2011-02-20 13:43 | |
![]() | framtidsglad du verkar vara jävligt världsvan och bäst på allt, antar att du aldrig ställer nån "dum" fråga :) | |
| framtidsglad | 2011-02-20 13:52 | |
![]() | www.betapet.se/forum...ad id=26640 | |
| Anon20080107 - Ej medlem längre | 2011-02-21 15:59 | |
![]() | Bitte: Ironisera nja, men att berätta vad de faktiskt gjort/gör är ju fantastiskt roligt. Bara för att någon berättar något så betyder inte det att personen är felfri heller. Men jag håller med famtidsglad på mycket, ibland kan en enkel fråga som "ska jag slå pinkoden nu" när det faktiskt står att man ska göra det, bli vääääääääääääldigt störig om man får den flera gånger om dagen. | |
| Minta | 2011-02-21 16:22 | |
![]() | Jag jobbade i en guldsmedsaffär en gång och den vanligaste frågan var "är det äkta guld"? Den var vi ganska trötta på. Ibland har man specialkunskap som inte kunderna har och blir irriterad av det t.ex. att kunderna ofta envisades med att kalla stenar för pärlor. "Vad är det för pärla"? | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-02-21 17:00 | |
![]() | Jag har eget företag (näthandel) och fick för ett par dagar sedan ett mail från en kund som inte lyckades genomföra betalningen då det tydligen var något fel med mitt kontonummer... Jag skrev tillbaka och förklarade att det var ett Bankgironr. inte ett "vanligt" kontonummer och att hon därför inte kunde betala det på samma vis som när man för över pengar mellan privata konton. Hör ingenting mer från henne förrens dagen efter - "Har du ett annat kontonummer för min bank tillhandahåller inte den tjänsten?" O_o Undrar hur den kvinnan betalar sina räkningar? | |
| mrperfect | 2011-02-21 17:44 | |
![]() | jag tycker att ni som klagar på dumma frågor inte förstår hur frågorna uppstår, exempel: - Då man har grävt ibland kläder som hänger på en ställning där det står 50 % prisreduktion så får man tag i ett plagg som man tycker verkar intressant , provar och går till kassan varvid man får reda på att plagget hänger på fel plats - jag trycker pinkoden och sedan visar det sig att jag måste vänta tills jag blir tillsagd att trycka in den.....tvärtemot hur det är hemma hos mig, då fär jag mig av det och frågar innan jag gör något - jag har varit i några affärer och dragit bonuskortet själv, plötsligt kommer jag till en affär där jag inte är betrodd att dra det själv utan att bodknodden skall göra det, trots att det är samma kedja som första exemplet - jag går runt i fem minuter och letar efter exempelvis ströbröd och letar vid bakavdelningen och sedan brödavdelningen för att sedan få reda på att det finns på ett helt annat ställe, vid godisavdelningen, då jag i fortsättningen kommer till en för mig helt okänd affär så frågar jag så fort jag kommer in istället för att kuta runt som en skållad höna, då råkar det vara precis där jag hittar bodknodden -eller man frågar bodknodd no 1: var har ni naturgodis ? Där borta ( pekar mot stolpe 45) man går dit och letar men hittar inget, sedan frågar man bodknodd no 2 som finns i närheten, som säger at , nä det är vid frukten, där det förstås inte finns, jag ger upp och går till kassan där jag blig upplyst om att det inte finns i affären Om man har ett serviceyrke så har man , då ingår det att hjälpa till istället för att klaga, se det roliga i situationen istället ifall någon frågar något som verkar självklart :) | |