Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade12
Mobilspel
Pågående18 579

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Ahnad - Ej medlem längre2011-03-08 00:53
Antal inlägg: 411

Jag blir nyfiken här: ni som (liksom jag) är kvällsmänniskor, vad jobbar ni med, ibland till och med på natten? Alltså, visst finns det ju skiftjobb och så, men då brukar det väl kanske handla om att man tvingas ställa in sig efter jobbet och inte tvärtom? Eller tar ni nattjobb för att ni helt enkelt trivs bäst med att vara vakna då?

Själv har jag efter företag i, kan vi säga, den kreativa branschen och kan därför styra min arbetstid.

exmortem2011-03-08 01:13
Antal inlägg: 142

Jag har inrättat hela mitt vuxna liv så att jag ska slippa kliva upp på morgnarna. Jag har alltid haft nattjobb för det är de enda arbetstider jag gillar. Just nu, och sedan många år, arbetar jag som bartender med arbetstid 19.00 till 04.30 och det passar mig utmärkt. Såvitt jag har förstått är det inte mer slitsamt för kroppen eller skulle påverka åldrandet negativt. Istället har jag hört att skiftjobb kan göra det. Men inte bara dag-eller nattarbete. Nåja, trivsel borde väl bidra till att hälsan håller i sig hoppas jag.

Fantagia2011-03-08 01:19
Antal inlägg: 7

Om jag kliver upp tidigt på morgonen vid 5-8-tiden så känner jag mig "bakis" halva dagen. Jag mår bäst om jag får sova till 11-12. Kommer igång vid 16-tiden och har min bästa tid på dygnet mellan 22-02. En klockren "B-människa" alltså. Senaste året har jag haft nattarbete och det funkar väldigt bra. Även om jag hade föredragit att sluta vid 4 på morgonen istället för 7. Sista timmarna är sega. Men skönt gå hem för att sova när alla andra trötta man möter har hela sin arbetsdag framför sig...=)

Fantagia2011-03-08 01:20
Antal inlägg: 7

Btw...så tycker jag att det är en otrolig skillnad att spela betapet på förmiddagen istället för sen kväll. Där ser man att man är seg i kolan =)

nygiants2011-03-08 04:31
Antal inlägg: 762

har haft dagarbete i mitt liv där man varit en ren och skär puckstång i flera timmar trots att man sovit och ätit som man enligt boken ska och ej heller druckit alkohol, sedan 1999 har jag uteslutande haft kvälls/natt/skiftjobb och vaknar generellt på förmiddagen och mår direkt bra utan att behöva agera raketforskare i 3-4 timmar innan man ens förstår att man faktiskt vaknat och tagit sig till ett arbete, mest jobbigt är grannar som stör med oljud mellan 07-11 på dagarna vilket är mitt i natten för mig, skulle jag föra motsvarande ljud på motsvarande tid för dom skulle jag varit vräkt och fängslad, så ngt individanpassat samhälle kommer vi nog aldrig få

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?