Spelrum
Giraffen45
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade76
Mobilspel
Pågående18 803

Forumkategorier

Användare Inlägg  
wildman2011-04-07 16:26
Antal inlägg: 3860

Ja frågan är ju bara om lusten kommer före eller efter ens partner gett upp/gjort slut/ varit otrogen ;-)
*Liiite cynisk* ;-)

slånbär2011-04-07 16:26
Antal inlägg: 5539

Om man ser till skilsmässostatistiken så är det nog många som inte hittar tillbaka till varandra igen.
Och fortfarande så handlar det inte om nåt tvång utan något som får en att må bra. Men det är väl som sagt inte så viktigt för alla-för oss är det absolut det. Och jag behöver verkligen inte tvinga min man till någonting-han ställer alltid upp frivilligt:-)

wildman2011-04-07 16:30

Det handlar ju absolut inte om tvång, vill en part låta bli så är det klart man inte tvingar den, det handlar om att man faktiskt tar sig i kragen och har sex fast man kanske inte har all ork i världen. Och hittills har jag aldrig varit med om att man inte är i full gång med passion i sexet en minut efter att man börjat. Det är ju inte så att man ligger där och genomlider sexet. Utan lusten finns där, den behöver bara ruskas om litegrann.

wildman2011-04-07 16:32

Men det är klart att allt handlar om vilken grundsyn på det hela man har. Båda parter hos mig har alltid haft ett stort sexbehov som grundläge.
De förhållanden som brukar bli tjorviga är ju där den ena tycker man ska ha sex varje dag och den andre två gånger i månaden. Då är det ju bäddat för problem, framförallt om 2ggr i månaden helt plötsligt kanske halverar sitt behov av olika anledningar.
Och då är vi tillbaka på det jag egentligen förespråkat mest. Kommunikation!

slånbär2011-04-07 16:33

Wildman-du är en klok man du , lika klok som min egen ;-D

Gautama2011-04-07 16:33
Antal inlägg: 6854

Jag har svårt att tro att man har lust varje dag. Men det baserar jag ju på mina egna erfarenheter. Alltså sex är ju inte en rutin som att äta, gå på toa eller sådana saker. Det har ju med luster att göra, liknande andra roliga och lustfyllda saker som man gör emellanåt.

Känns som att ni är mer rädda att det ska försvinna om ni inte gör det varje dag. Att man inte gör det varje dag behöver ju inte betyda att det blir mer och mer sällan för att sedan försvinna.

De flesta tror jag hittar ett sunt förhållande till sitt sexliv. Sen finns det givetvis de par som tappar bort sexet helt och hållet. Men en del kanske trivs med det. Sex är inte allt, det är inte det ultimata och enda sättet att visa sin kärlek på.

shut_up2011-04-07 16:33
Antal inlägg: 134

Wildman, inga barn i hushållet så hur de är med den biten kan jag inte skriva nått om. 6 års förhållande anser jag som ett långt?

Jag tycker faktiskt inte sex är hela världen heller, jag gråter inte om jag inte får sex på en månad, därmot så är de tråkigt när folk i förhållnaden slutar uppmärksamma varandra. Kramas, pussas, ta på varandra är väldigt viktigt..

Slånbär, om du läser igenom va som skrivit så ser du att de på vissa ställen förekommer att man tvingar sig till att ha sex.(så att lusten inte försvinner helt)
Om du nu inte gör de så är de ju jättebra, om du och din man njuter av varandra varje dag så är väl de toppen, jag menar inte att bara för att folk har sex varje dag så är de tvång. Men vissa tvingar sig som sagt till sex för att lusten inte ska dö ut helt.. Och funkar de för folk så är inte jag sen med att gratulera :))

Men så funkar inte jag! Och tur är de väl att alla är olika :)

pion ekrot2011-04-07 16:34
Antal inlägg: 3340

Wildman: Nä, jag tror på att det där med sexlust naturligt går i vågor som allt annat och att det är rätt skönt att bara respektera det utan att göra en big deal av det. Tänder man ALDRIG nånsin på varann så kanske det är dags att omdefiniera relationen. Men det är ju tur att vi kan välja hur vi förhåller oss och förhoppningsvis är man ihop med nån som passar det sätt man helst fungerar på för att må bra.

Maja G2011-04-07 16:37
Antal inlägg: 10730

wildman: Vi är alla olika. Som tur är så har vi samma syn på sex, jag och min man..
Om ni tror att inte folk skiljer/är otrogna/gett upp sig FASTÄN de har sex varje kväll så har ni fel. Det kanske är det enda man har tillsammans och då funkar det ju inte. Det är ju helheten som gör att ett förhållande fungerar.
Nåväl, som sagt var så är vi olika och att parterapeuter säger si eller så, det kan man inte gå på. Det beror väl helt och hållet på varför man öht har anlitat en terapeut??

* Är fortfarande förvånad över att jag diskuterar vårt sexliv på beta*

wildman2011-04-07 16:37

@Shut-up
Hade min partner bara velat ha sex en gång i månaden hade det förhållandet inte blivit långlivat ;-)
@Guatama Jag har faktiskt lust varje dag i normalläget. Minst. Sen kanske det inte blir det ändå av praktiska skäl.

Jag tror att många som separerar gör det för att sexet inte fungerar. För fungerar inte det brukar samlivet i stort också haverera. Eller om det är tvärtom ;-) Hönan eller ägget liksom. Hursomhelst så är sexlivet vanligen en bra indikator på hur förhållandet står till.

wildman2011-04-07 16:38

@Gräddnos Haha jag känner också att detta är rätt så privat nu. :-)
Och visst har du rätt i att det är mer än bara sex, något som jag betonade i något inlägg tidigare också.

shut_up2011-04-07 16:39

Vi kanske ska återgå till vad trådstarten va ämnad till! Dvs, hur man får till de :)

slånbär2011-04-07 16:40

Fast hur man än ser på hur viktigt sex är i ett förhållande så är det en av dom starkaste drivkrafter som finns hos oss människor. Om det inte vore för det så skulle ju folk inte var otrogna i så stor utsträckning. Och inte skulle man ha särskilt många tillfälliga förhållande och engångstillfällen heller om det inte vore för att man helt enkelt tänder på någon.
Jag skulle aldrig vilja vara utan en hel månad-det verkar ju galet länge.

Gautama2011-04-07 16:43

Att folk är otrogna handlar i grund och botten inte så ofta om just sexet utan spänningen tror jag.

shut_up2011-04-07 16:44

Wildman. vill inte utveckla detta MEN kan inte låta bli :) Vi säger att din kvinna tappar lusten helt, ni försöker och försöker hon njuter inte utan sexet blir något obehagligt, lämnar du henne då?

shut_up2011-04-07 16:44

Gautama Tänkte just skriva de. De handlar om de förbjudna, att gå över gränsen oftast. Finns dom som har de perfekta sexlivet ändå går dom och pippar till höger och vänster!

Gautama2011-04-07 16:45

Skulle jag ha lust till sex varje dag så skulle jag bli lite orolig att jag börjat missbruka sexakten till att tillfredställa något annat som fattas i mitt liv.

Gautama2011-04-07 16:46

Exakt shut_up de flesta som är otrogna har ett fungerande sexliv hemma men känner inte spänningen som de vill åt.

slånbär2011-04-07 16:50

Guatama-ja du man kan ju analysera sönder livet helt också......Eller så kan man ju tänka att folk blir lyckliga på sitt eget vis och det är väl bra?

Gautama2011-04-07 16:53

Absolut slånbär, om ni är nöjda så go for it!
Jag menar inte just er utan diskuterar i frågan allmänt hur jag ser på saken.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?