Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade50
Mobilspel
Pågående18 835

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Norrjensan2011-04-13 21:52
Antal inlägg: 145

Tycker nog Dimman är en av hans bästa böcker. Och för ovanlighetens skull var även filmen lika bra!

Men den senaste skräckromanen jag läste kan jag varmt rekommendera; Mörkrädd med Andreas Roman :)

SkySpy_2011-04-13 22:13
Antal inlägg: 4418

Håller med om att dimman är riktigt bra. Tycker dock inte om filmen så mkt.

Andreas Roman.. Har hört talas om honom. Kanske får bli den då:)

På tal om Stephen King.. Kan rekommendera On Writing: A Memoir of the Craft. Om hans skrivande och liv. Riktigt intressant.
Han berättade bla om hans problem med droger. Hur han efter att ha skrivit klart en bok under ett av de värre missbruksperioderna knappast minns vad boken handlade om. Kanske förklarar en del om den lite skumma atmosfären i böckerna:)

annakarineli2011-04-13 22:24
Antal inlägg: 2519

Ja Maja, Nattfåk var jätteläskig tycker jag. Kriminalare blandat med det oförklarliga. Jag drömde mardrömmar! Hans andra två böcker var besvikelser i jämförelse. Läste ut Blodläge häromdagen och tyckte den var högst medioker.

Norrjensan2011-04-13 22:24

Måste ha varit under tiden han skrev vissa av tornet-böckerna... ;)
Signal är också en riktigt bra bok av Stephen King

-baudi6babe - Ej medlem längre2011-04-13 22:25
Antal inlägg: 24

www.johnajvide.se/Ov...oh amn.aspx

John Ajvide tycker jag är sjukt bra. "Människohamn" var jäkligt bra, men givetvis också "lån den rätte komma in".

-baudi6babe - Ej medlem längre2011-04-13 22:25
Antal inlägg: 24

AK; Håller med om Nattfåk... riktigt jobbigt spännande.

sandringen2011-04-13 22:48
Antal inlägg: 28

Joe Hill
En hjärtformad ask

Sååå mycket bättre än King!

ramsay - Ej medlem längre2011-04-14 18:56
Antal inlägg: 9204

tycker också om heart-shaped box även om jag inte tycker att joseph hellstrom king aka joe hill fyller pappa stepens skor.

Megaherz2011-04-15 06:57
Antal inlägg: 3304

Meddek: Håller med om The Dome. För en King-nybörjare är den säkert bra, men för de som läst mer är det för förutsägbart

De första böckerna i Tornet-serien är bra, inte orkat läsa klart den sista. Spårade ut när han skrev in sig själv i böckerna osv!

Pestens tid tycker jag är genial <3 It med förresten, även om det gör ont i handlederna att läsa den :)

Ckur2011-04-15 08:14
Antal inlägg: 231

Håller med "sandringen" om att Joe Hill slår King med hästlängder! "En hjärtformad ask" hade en så otäck stämning över sig att den liksom hängde kvar flera dagar efter att man lagt den ifrån sig... Rekommenderas!

Laserswärd2011-04-15 11:49
Antal inlägg: 1172

Finns inga böcker som tillhör skräckgenren som har lyckats skrämma mig som vuxen. Jag var däremot helt besatt av Edgar Allan Poe som liten/ung. Fick en stor fin bok med samlade berättelser/noveller av Poe när jag var runt 8år, och blev jättefascinerad. Tycker fortfarande att det är mysigt att sätta sig och läsa en berättelse eller två då och då, men läskigt är det ju inte.
Det samma gäller ju andra gamla klassiska skräckförfattare, som Bram Stoker, Mary Shelley och (inte att förglömma) H.P. Lovecraft.

Norrjensan2011-04-15 22:00

Megaherz: Tornetserien är jobbigast i mitten just när han börjar väva in sig själv, men den är definitivt värd att avsluta för det är ett riktigt bra avslut på serien. :)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?