Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 32 |
Mobilspel
| Pågående | 18 871 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| magnusito | 2011-04-30 21:48 | |
![]() | Skärp er mammor, så här kan det inte få fortgå! Barnen blir märkta för livet!!! | |
| Lillstölla | 2011-04-30 21:58 | |
![]() | När jag var lite låste mamma av misstag in mig i bilen, hon står helt förtvivlad och försöker få mig att fatta att jag ska dra i den lilla knappen så mamma kan komma in i bilen igen, gick ju sisådär. Hon jagar rätt på en telefon, detta var på 80-talet så mobil var inte aktuellt, och ringer efter pappa, som går hemma gipsad och skuttandes på kryckor som får ta en taxi ner till oss med extranyckeln så de kan komma in i bilen. Jag ska tydligen ha suttit och skrattat hela tiden och nu när de berättar om alla dumheter, olyckor och missöden som skett genom åren så är det inte nåt jag lider av, inte brorsan heller. Fast både han och jag var väldigt väldigt nära att får en stor jävla tv över oss vid ett tillfälle, lyckades ta oss upp på ett strykbräde och vidare upp på köksbänken som var precis bredvid ett fönster ( vi bodde på 8:e våningen) och rotade i skåpen efter godis när mamma och pappa sov..... Klart våra föräldrar grämer sig, men jag och min bror skrattar gott åt det som hänt. Lugna ner dig Malman, och alla ni andra. Olyckor händer, så är det bara. Man kan inte skydda barnen mot allt, hur gärna man än vill. Och ge upp det där dåliga samvetet!! | |
| slånbär | 2011-04-30 22:27 | |
![]() | Lillstölla-du har inga barn själv va? För det är inte så att förståndet försvinner när barnen kommer men även om hjärnan säger att barnen klarar sig även om vi tappar dom och klantar oss och dom klarar att vara ute på egen hand när dom blir större så finns det en inneboende ångest som kramar varje förälders inre så fort något händer eller när vi inte har barnen under vår uppsikt. Jag vill inget hellre än att mina barn ska kunna vara ute och roa sig med kompisar, resa, flytta hemifrån men samtidigt så kommer jag aldrig någonsin sluta oroa mig. Det är detta som skiljer oss från djuren. ( möjligen bortsett från elefanterna då) | |
| Lillstölla | 2011-04-30 22:40 | |
![]() | Nej, har inga egna barn. Men har haft bonusbarn under många år som jag sett som mina egna, och känslan för att man gör fel sitter i, även om det inte är ens biologiska barn. Vet inte riktigt vad ditt syfte gentemot mig var med det inlägget, moraliserande eller vad. Men vidhåller ändå, ge upp det dåliga samvetet, det gör en ingen nytta. | |
| Bitte - Administratör | 2011-04-30 22:54 | |
![]() | Håller med Lillstölla man kan INTE ha dåligt samvete för att det händer saker med barnen under uppväxten , att ett barn faller är en sekundhändelse och ingen då menar jag INGEN kan ha 100% fokus på barnet eller barnen hela tiden.. Inse att barn är rörliga och det sker alltid nått ,som bulor , de bränner sig , de skär sig , de bryter armar och ben ,, men det liksom bara hör till Bitte | |
| Tess 08 | 2011-04-30 23:05 | |
![]() | Hahaha!! Detta var iofs inte något som jag gjorde, men min 7-åring fick nyss en liten bula i huvudet efter att ha slängt sig baklänges i soffan (rakt in i armstödet). Det gjorde tydligen ont.. Min äldre dotter var något år när hon skrek till inifrån vårt sovrum... Sen kom hon ut från rummet med ett blåmärke i pannan som var exakt efter knoppen i nattygsbordet. Iofs så hoppade hon alldeles själv :) | |
| slånbär | 2011-04-30 23:39 | |
![]() | ttiittii-så är det. Lillstölla - jag menade på inget sätt att vara moraliserande ( vad du nu fick det ifrån) men dom flesta som säger så har inte egna barn och tänker alltså rationellt och logiskt dvs med hjärnan. Som förälder tänker man med hjärnan men agerar och reagerar med hjärtat. Ångesten över att något ska hända ligger alltid lite under ytan och det är så det är bara. Reptilhjärnan och överlevnadsinstinkt kanske man kan säga. Vår inbyggda skyddsmekanism för att vår avkomma ska överleva. Om jag inte fick dåligt samvete för att mitt barn skadar sig för att jag är klantig (mänsklig) då skulle jag nog vilja påstå att man är en dålig förälder. Men man lägger det bakom sig efter ett tag. Det kommer liksom hela tiden nya saker att oroa sig över ändå. | |
| TopBanana | 2011-05-01 10:01 | |
![]() | Har inga barn själv men har många barn som hälsar på mig i alla åldrar och tycker det är nästan värre när något händer och det INTE är ens eget barn. T ex; min syster var och dök, jag satt och lekte med 10-månader gamla systerdottern på båten. Båten gungade till, hon slog i huvudet och fick en bula. Jag var i nästan panik, ville ringa efter räddningsbåten för jag var så säker på att hon skulle dö, har inte bäbisar mjuk skalle dessutom??? Men när min syster kom upp ryckte hon på axlarna och skrattade lite och berättade om hur hon fått panik första gången dottern ramlade från sängen... :) | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-05-01 10:31 | |
![]() | Jag kommer bli en dålig mamma. | |
| TopBanana | 2011-05-01 10:37 | |
![]() | Hahaha, Hoodman :) | |