Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 104 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Regal Bunter | 2011-05-02 13:24 | |
![]() | Var på Universeum med min då 2 åriga dotter i somras. Så kommer det en sågfisk som är den på bilden längst ner. www.universeum.se/in...;t ask=view Den kommer simmandes över oss å hon tystnar innan hon säger -Titta, den har tagit ut sina tänder. | |
| malman | 2011-05-02 13:32 | |
![]() | i dag satt min dotter utan stöd helt själv på golvet, jag la henne på golvet för att gå på toa och när jag kom ut igen så satt hon och lekte, jag är såååå stolt | |
| malman | 2011-05-02 13:41 | |
![]() | här är min dotter med en "kompis" det är kompisens blogg men Ronja är med på två av bliderna, hon har en randig sjal på sig emilbergklint.blogsp...4/ bvs.html | |
| malman | 2011-05-02 13:43 | |
![]() | 2.bp.blogspot.com/-4...G_ 5513.JPG 1.bp.blogspot.com/-O...G_ 5512.JPG kan göra så med | |
| Labyrint | 2011-05-02 14:08 | |
![]() | Clara håller på att få en massa tänder. För en vecka sedan syntes ingen, idag skymtar trean. Tre månader igår, tyckte hon kunde vänta lite till jag... =) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-05-02 17:24 | |
![]() | en av mina söner vägde 10600g när han var 6 månader och har fortfarande övervikt,han väger 130 kg och är 2,04 dom andra är smala som klyvna tandpetare,lill tjejen vägde inte 10 kg när hon var 1 år,sonen Hulken blev aldrig mätt han bara åt och åt som 26 åring blev han utredd han har adhd,och började sin medicinering för ett halv år sedan och nu har han gått ner 20 kg,han har fått tillbaka sin mättnads känsla,så undrens tid är inte förbi,min son som är 185 cm och väger 67 kg kommer att försvinna i sin kostym när han tar studenten,märkligt att barn kan bli så olika med samma föräldrar,dom är alla så olika personligheter ,min 14 åring är just nu inte så jätte rolig,jag ska gå igenom 2 flickor till i tonåren och jag kommer att överleva,och då är det bra att fördelningen blev 8 söner och inte tvärt om,det är så enkelt med killar det går som på räls,och för dom som inte tål särskrivning finns det nog terapi att tillgå så att ni står ut | |
| nystan1 | 2011-05-02 17:36 | |
![]() | Min dotter är inne i en period där hon tackar för precis allt hon får med frasen "tack, mommo Hajjet!" (mormor Harriet är min mormor). Dessutom pratar hon nästan konstant om humlan som flög ner i hennes leksaksback på altanen för tre veckor sen. Sen tror hon att hon kan få slippa göra tråkiga saker som att borsta tänderna, ta på sig blöja och tvätta sig, om hon säger "nej tack mamma!". 20-månaders är ganska roliga. :D | |
| slånbär | 2011-05-02 20:26 | |
![]() | Epsilon noll-dina matråd bör nog tas med en stor nypa salt. En varierad kost är det bästa-finns ingen som helst anledning att undvika kolhydrater och mjölkmat om man har ett friskt barn och vill fortsätta ha det. Det finns en mängd olika tankar kring mat och hälsa men när det gäller barn så ska man nog se till att kosten varieras så mycket som möjligt. Det finns dom som skulle tycka du var galen som tycker att kött ska ingå och väljer vegetariskt även till små barn så det finns en mängd olika "skolor". Jag anser dock att man bör se till att barn får äta av det mesta även kött och kolhydrater. Jag har två pojkar på snart 17 och 19 och vi har alltid ätit varierad kost och ingen i vår familj är sjuk mer än max nån enstaka gång per år. Min 19 åring tar studenten om en månad och han har inte mer än 5 frånvarodagar totalt på hela sin skoltid, dvs från sexårs- trean i gymnasiet. Av dom dagarna var en för att han bröt handleden och en gång var han ledig och dom sista tre för att han hade tandställning och hade så ont när dom satte in dom att han inte kunde äta. Dessutom så har jag arbetat med barn och mat i mer än 25 år och min erfarenhet är att det är bäst med en balanserad och varierad kost. Sedan kan man ju ha sina egna ideer och det får man väl ha men att uppmana andra att sätta sina småbarn på nån GI modell verkar helt fel. Tycker jag i alla fall. | |
| malman | 2011-05-02 20:39 | |
![]() | jag håller med snålbär barn bör äta allt i matväg om inte BVC hävdar någe annat. sen har jag en grej jag vill skryta om Ronja har sovit mellan (CA) 20,00-07,00 sen hon var 2 månader, om man bortser från när hon var magsjuk och hade hjärnskakning. det är jag mycket stolt över. och hon sover i sin egen säng på nätterna, men vi har en liten mys stund på morgnarna i min säng :) | |
| malman | 2011-05-02 20:40 | |
![]() | mitt underverk 1.bp.blogspot.com/-O...G_ 5512.JPG | |
| slånbär | 2011-05-02 21:07 | |
![]() | malman -du är så rolig.Jag vet att du är dyslektiker men jag tycker det ser så roligt ut när du skriver snålbär istället för slånbär som är mitt nick men det är faktiskt ganska roligt ändå. Först tänkte jag att du skrev fel en gång men sen fattade jag att du ju kanske läser det så. Och du- passa på och sov nu då för i tonåren så får man sitta och vänta på att dom ska hämtas vid nån nattbuss eller nåt party nånstans eller så sitter man bara och oroar sig ändå tills dom kommer hem hela och oskadda om dom tar sig hem på egen maskin. Fast då pratar jag om min artonåring för före den åldern har inte mina barn druckit faktiskt-dom har respekterat det fullt ut att vi har sagt nej till det. Men även om han är nitton snart så hjälper det inte-man oroar sig ändå-det går liksom aldrig över. Som tur är är han en mycket måttlig festare-ett par öl på sin höjd så omdömet har han i bra behåll ändå. | |
| slånbär | 2011-05-02 21:14 | |
![]() | malman- hur gammal är hon? Min äslte var väldigt tidig med att krypa. Vid dryga två månader drog han sig fram med armarna och vid fem kröp han efter mig överallt. Gick dock som andra vid runt 12 månader. Min yngste hoppade över krypningen och gick vid 9½ månad- inte så roligt alla gånger. | |
| Gunilla _ | 2011-05-02 21:26 | |
![]() | Fascinerande nog så är mina barn alltid de jag längtar efter, aldrig kan se mig mätt på och de som upptar mest plats i både hjärtat och hjärnan trots att de är såpass gamla som 18 och 20. De har inga toppbetyg eller höga ambitioner men är de snällaste, godaste och vackraste som finns och jag är verkligen tokstolt över dem :) Om man nu "får" skriva det... | |
| malman | 2011-05-02 21:28 | |
![]() | ronja fyller 7 månader i dag:) SLÅNBÄR hihi det var som du trodde jag har läst fel, och det beror på att jag är dyslektiker, men ingen är ju perfekt kram på dig | |
| Maja G | 2011-05-02 21:30 | |
![]() | Min yngste gjorde sin andra tatuering förra veckan.."Mamma,pappa, bror" står det på insidan av vänster arm...Mamma står först närmast hjärtat:) | |
| slånbär | 2011-05-02 21:34 | |
![]() | Jag vill också att min son ska tatuera sig men han kan inte hitta nåt motiv han fastnar för ännu. Det är så himla snyggt med tatueringar. | |
| Maja G | 2011-05-02 21:37 | |
![]() | Sonen väntade i tre år innan han gjorde sin första. Skrev "Nemo sine vitio est" på höger insida av underarmen. Jättefint! ( betyder:" ingen är utan fel") | |
| efrezina | 2011-05-02 21:47 | |
![]() | hej har en fråga till er mammor o pappor, min enda sötunge är 1 och ett halvt, o hon säger inte så mkt. nu har det börjat komma lite långa meningar som är blabbel i mina öron så det känns kul och bra. men annars kan hon säga, nka för anka, bo, för boll o andra saker på b, ba för banan, inget mer. när man frågar vad kossan säger, säger hon muu, osv, samma m lejon, anka..osv. är hon efter i utvecklingen tror ni? hon har precis börjat gå utan att hålla i ngt, så även där är hon lite sen tror jag. vad tror ni om detta? | |
| Maja G | 2011-05-02 21:50 | |
![]() | höger insida av underarmen.Var sitter den tros?? Ska inte skriva när jag är trött...menar naturligtvis insidan av höger underarm:))) efrezina: Barn är olika och utvecklas olika. Ditt barn är INTE efter i utvecklingen,tro mig! | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-05-02 21:55 | |
![]() | efrezina. Jag tycker det låter som om din dotter utvecklas perfekt i sin egen takt. Min äldsta utvecklades i sin (för tidig i det mesta) min yngsta i sin (ungefär så som du beskriver din dotter). Min yngsta har i dag på vissa områden börjat gå förbi sin storasyster som är 1½ år äldre. Alla barn växer och utvecklas inte exakt utefter satt mall, inget att oroa sig för. Se bara till att bibehålla hennes glädje i att lära sig nytt så blir det bra. :) | |