Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 33 |
Mobilspel
| Pågående | 18 917 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| __1__ - Ej medlem längre | 2011-05-02 12:38 | |
![]() | Atombomb! Tror inte att du behöver vara orolig Minta. :€ | |
| Minta | 2011-05-02 12:39 | |
![]() | Det är inte bara Aftonbladet som skriver. Det kanske är sant. Han gav inte upp när han ombads göra det enligt uppgift. | |
| Mindymoo | 2011-05-02 12:46 | |
![]() | _1_: Hur vet du att det är en lögn, var du där? | |
| Lill-IT | 2011-05-02 12:52 | |
![]() | Al Qaida har enligt GP uttalat sig: www.gp.se/nyheter/va...ka tastrof- Jag hoppas verkligen att det är sant att han tog skydd bakom en kvinna.. Det borde väl sticka i ögonen även hos hans anhängare.. Att dö som en feg råtta bakom en kvinna.. kan inte vara så hedersamt? | |
| Minta | 2011-05-02 13:00 | |
![]() | Enligt CNN var det en av de övriga dödade som använde kvinnan som mänsklig sköld. | |
| pion ekrot | 2011-05-02 13:07 | |
![]() | Man behöver inte vara särskilt konspiratoriskt lagt för att undra om det öht är sant. | |
| Minta | 2011-05-02 13:10 | |
![]() | Om han inte dyker upp och bekräftar att han lever så är han kanske verkligen död. | |
| Lill-IT | 2011-05-02 13:11 | |
![]() | Nja.. vad jag kan se så säger de att en av männen (Osama och de andra tre männen) använde henne som skydd: "In the end, all four of the combatants in the compound were dead, along with a woman whom one of the men used as a human shield, the officials said. Sources said bin Laden was shot in the head". Källa:edition.cnn.com/201 1...tml?hpt=T1 Återstår alltså att se vem det var. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2011-05-02 13:11 | |
![]() | Men det är ju klart att jag, CNN eller Aftonbladet inte vet. Den sagan tror jag på när jag får se en trovärdig video på det. Sådana här projekt är i verkligheten bra mycket mer kaotiska än på film, och jag blir inte ett dugg förvånad om den rapport som insatsstyrkan lämnat är en smula vinklad. Att det var jänkarna som dödade henne verkar däremot klarlagt. Det låter helt enkelt lite för bra för att vara sant, och passar lite för bra för att försöka få Bin Ladens martyrskap på fall. | |
| The Mag | 2011-05-02 13:14 | |
![]() | Som svar på den inledande frågan i tråden. Ja, det kommer bli ännu värre nu när galningarna skall hämnas. Är rädd att de öppnat Pandoras ask. | |
| Maltos - Ej medlem längre | 2011-05-02 13:15 | |
![]() | är det egentligen inte lite läskigt att en nation kan ta sig friheten att döda en annan människa och betrakta det som helt legalt, jag känner mig lite kluven, samtidigt orsakade han många människors död och betraktades av oss som mördare och terrorist men av andra som en hjälte. Ska man få slut på våldet kanske man skulle sluta använda våld och kanske också visa respekt för den andra sidans syn på saken. | |
| Mindymoo | 2011-05-02 13:22 | |
![]() | Håller med Maltos i hans funderingar. Lite OT: diskussionen på Betapets forum är mer sansad och saklig, och ofta intressantare, än på många andra fora. Undrar om det beror på att ordintresserade människor är mer allmänbildade? | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2011-05-02 13:25 | |
![]() | Han förtjänade antagligen att specialavrättas. Med betoning på ANTAGLIGEN. Jag känner mig bara kluven till media i lägen som denna. | |
| Minta | 2011-05-02 13:30 | |
![]() | Maltos, enligt den officiella versionen så skulle de ta honom tillfånga, de bjöd dock (väpnat?) motstånd och amerkanerna öppnade eld. Ordern var inte direkt att döda honom. Juridiskt är väl detta lika rätt som om polisen ska ta någon som skjuter mot dem och de öppnar eld. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2011-05-02 14:06 | |
![]() | Absolut, om de har sagt att det var så så är det klart att det är sant. Varför skulle de ljuga? Jag menar de gick ju faktiskt in i Irak för att ta hand om alla hemska "weapons of mass destruction".....aaah, jävlar, det fanns inga. Men de tog ju hand om fångar och behandlade de i enlighet med Genevekonvention....aah, fasiken de hittade ju de förödmjukande bilderna. Jaja, snart säger de väl att Elvis är död också.... | |
| Minta | 2011-05-02 14:12 | |
![]() | Det kan hända att de inte dödat usama bin Laden och istället mutat honom att ligga lågt och inte visa sig. Skulle syftet vara att gynna Obamas kommande omval? | |
| Lill-IT | 2011-05-02 14:58 | |
![]() | Minta: Ordern var enligt Aftonbladet, DN och Reuters att döda: www.aftonbladet.se/n...29 61489.ab www.dn.se/nyheter/va...-l adin-dod | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2011-05-02 14:59 | |
![]() | Visst skulle man kunna göra så men jag håller det inte för speciellt troligt. Om han nu inte är död så tror jag faktiskt som Silverbjälke i detta. Man fejkar hans död för att sen spärra in honom och pressa honom obehindrat på info om Al-Qaida och de fyrtio rövarna. Förmodligen får han en cell i Nevada-öknen i Area 51 tillsammans med utomjordingarna ... | |
| Lill-IT | 2011-05-02 15:10 | |
![]() | The Palestinian Islamist group Hamas mourned bin Laden as an "Arab holy warrior." Källa:Reuters Helig krigare.. Japp, det var det jag befarade. | |
| peter | 2011-05-02 15:16 | |
![]() | Intressant ända......som en löpeld har "fakta" spridit sig över världen om bin Ladens död...men det är fortfarande ...vad jag kan förstå..rätta mig om jag har fel.....bara ord från "trovärdiga" källor och en fejkad bild på hans lik....och så skyndar man sig dessutom att kasta kroppen i havet trots att det just är denne mest efterspanade redan mytomspunne terrorledare som påståtts ha dödats...Just därför är behoven extra stora av bevis och dokumentation på det skedda........hmmm...det väcker ändå lite "Capricorn One" tankar.... | |