Spelrum
Giraffen | 31 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 53 |
Mobilspel
Pågående | 20 543 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
grönöga - Ej medlem längre | 2011-05-06 20:04 | |
![]() | Det ska inte sitta så hårt att det gör ont. Ren smärta är inget man ska vänja sig vid när det gäller användning av BH. | |
typ3 | 2011-05-06 20:17 | |
![]() | Egentligen är det ju samma sak med jeans. De "ska" också sitta åt så det gör ont i början för att de ska sitta snyggt och bra sen. För att inte tala om skor! Verkar dock mest vara så när det gäller kvinnokläder. De moderna korsetterna verkar vara många... | |
blue_moon | 2011-05-06 20:40 | |
![]() | "Vill man vara fin så får man lida pin." Så hette det när jag växte upp på 50-talet och det gäller väl än... | |
grönöga - Ej medlem längre | 2011-05-06 20:53 | |
![]() | Kommentar från en expedit när jag provade skor för ett tag sen och "gnällde" över att alla "fin-skor" var så extremt spetsiga och smala framme vid tårna - "Så blir det när man skämmer bort sina fötter i för rymliga skor" Och detta samtidigt som hon sneglar menande åt mina gympadojjer av märket Ecco... Piss off säger jag bara! Det ska inte behöva göra ont att vara klädd. Jag vägrar iaf. | |
grönöga - Ej medlem längre | 2011-05-06 20:57 | |
![]() | Betyder naturligtvis inte att jag går naken, men det finns fint som är bekvämt och sitter bra. Jag vägrar ett mode som kräver att jag ska misshandla och "deformera" min kropp för att... ja, för att vad!? Nope. | |
blue_moon | 2011-05-06 21:10 | |
![]() | Precis, grönöga! Vad smala spetsiga skor anbelangar så bär de skulden till många plågsamma hallux valgus uppkommer efter några decennier. Så mycket onödigt lidande. Jag vägrar också! | |
typ3 | 2011-05-07 17:33 | |
![]() | Glömt tortyrplagg: Spetsstringtrosor! Eller små spetsunderkläder över huvud taget. Hu! Nä, gympadojor, mjukisbyxor å t-shirt hemma. Landstings-pyjamas å gympadojor på jobbet. Gå ut å va fin kan man ta nåt följsamt med tights under. Det ska va gött å levva! | |
zassa89 | 2011-05-07 17:54 | |
![]() | tyvärr är det nog bara att gå till riktig underklädesbutik som flertalet sagt. Jag gick från en 85C på Lindex till 75F/G, det sved i plånboken tyvärr, men det va det värt! Och har också märkt att balconettmodellen passar min lite mjukare och "tyngre" byst bäst :) | |
Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-05-07 18:23 | |
![]() | Ni kvinnor behöver göra som män med god smak. Skräddarsy, om pengarna inte räcker till det så gör som följer. Ställ er med bar överkropp och lek fällkniv. Fyll lämpliga påsar med ere bröst. Stäl ler upp justera band runt axlar och rygg. Jag finner det chockerande att nästan inga av er vet hur man kler sig. | |
Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-05-07 18:23 | |
![]() | Kler är sthlmska för klär. | |
_athena - Ej medlem längre | 2011-05-07 18:32 | |
![]() | asg | |
eeistan | 2011-05-07 18:34 | |
![]() | Let them free and flow like a bird in the sky! | |
SkySpy_ | 2011-05-07 19:01 | |
![]() | Den var bra eeistan! Bara låt dom vara | |
bujum | 2011-05-07 19:42 | |
![]() | De som är ute efter större BH-storlekar: kolla missmaryofsweden.se på nätet. de har både snygga grejor och tantgrejor i ett stort storleksspektrum. Mycket bra kvalitet!!!! Lycka till! | |
bujum | 2011-05-07 19:42 | |
![]() | Dessutom har de anvisningar om hur man ska mäta. | |
SkySpy_ | 2011-05-07 19:44 | |
![]() | Alltså bröst ska hänga och vara naturliga punkt slut, min mening. | |
bujum | 2011-05-07 19:45 | |
![]() | SkySpy det är inte alltid så bekvämt... | |
kermis | 2011-05-07 22:45 | |
![]() | skyspy: erh. Utan BH har jag ryggvärk inom 30 minuter. Dessutom hänger de ganska rejält. Var inte så enkelspårig. | |
bra_år | 2011-05-08 06:30 | |
![]() | Hej! Gå in på tex lindex hemsida, där kan du mäta upp en bra storlek. Jobbade där förr och det är jätte många som har fel storlek! Jag hade 75b innan....det var galet fel! Men fråga, du ska ju trivas med det du har under! | |
Vixen | 2011-05-08 09:15 | |
![]() | Om man har en större byst så måste man satsa på kvalitets-bh:ar, ex av märken som Freja, Prima Donna etc. De går bland annat att köpa på sajten www.bravissimo.co.uk. (Tänk dock på att de har andra storlekar i England.) Men börja med att gå till en expertbutik som kan hjälpa dig hitta rätt storlek! Det vanligaste felet man gör är att man väljer en för liten kupa och har en för stor storlek runt om. Men har man stor byst så kan man INTE köpa billiga BH:ar på H&M och Lindex, i alla fall inte om man vill att bh:n ska sitta bra. Primadonna är mitt favvomärke, supersnygga, sköna att bära och fantastisk kvalitet! På deras hemsida finns länkar till var man kan köpa deras underkläder, på nätet eller i butik. uk.primadonna.eu/EN/...ct ion.aspx De är superdyra, tyvärr, annars skulle jag köpa hur många som helst men de håller de också i många år utan att tappa formen, färg eller att spetsen går sönder! | |