Spelrum
| Giraffen | 11 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 19 |
Mobilspel
| Pågående | 18 928 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mindymoo | 2011-05-09 10:44 | |
![]() | @Bobelix: det var en kommentar till att du tycker att medierna förstör folks liv. | |
| koksiken | 2011-05-09 10:44 | |
![]() | Mindymoo: varför nära en utländsk skitindustri, när jag tycker nog illa om den svenska dito:n? | |
| karoshi | 2011-05-09 10:46 | |
![]() | Bob: Naturligtvis, bara Ola vet, och kanske gör mig skyldig till det som jag ogillar (men som du försvarar) med expressens bevakning; jag spekulerar... | |
| koksiken | 2011-05-09 10:47 | |
![]() | Att tycka att det är OK att de svenska medierna jagar kändisar och motivera det med att de utländska är värre, tycker jag är skitlågt. Varför inte höja standarden ytterligare här och faktiskt unna människor framgång utan att jaga dem dag och natt? Att skriva fakta om människor som faktiskt har betett sig fel mot andra, är en helt annan sak än att dra igång drevet och nästan utpressa folk att yttra sig, "för annars skriver vi något värre". Ola är inte den första som påstår att det går till så och det är inte bara kändisar som hävdar det, heller! | |
| Bobelix - Ej medlem längre | 2011-05-09 10:48 | |
![]() | Mindymoo: Jag sa om man nu visar sig vara oskyldig. Är han dömd nu? Nej. Är det helt säkert att han tagit det, sitter du på något vi andra inte vet? Sen tycker jag ju givetvis att det är olämpligt att en person som företräder de organisationer han gör, ens finns med i spekulationer likt detta. Men det är ju knappast som Magnus Hedman eller Sven Nylander (som företrädde Ren Idrott) & som ertappades med piller eller pulver på bar gärning. | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-05-09 11:01 | |
![]() | Såg att någon skrev att en offentlig person får finna sig i att bli hårdare granskad. GRANSKAD? Journalistisk granskning handlar inte om att kölhala oskyldiga människor på löpsedlarna. Blanda inte ihop en seriös journalistisk verksamhet med sensationspress. Tvärtom finns etiska regler för journalister och till dem hör att man inte skriver ut namn eller på annat sätt röjer identiteten hos någon som inte är dömd. Att det sedan idag rent praktiskt funkar så att namn och även andra personuppgifter kommer ut på diverse fora har ingenting med det här att göra. Om media skulle börja hålla samma låga standard som till exempel Flashback så vore vi sannerligen illa ut. Det är tvärtom viktigare än någonsin att media håller på sina etiska principer. | |
| le-lou | 2011-05-09 11:15 | |
![]() | är det förtal det är frågan om? I så fall var? Tidningarna rapporterar om händelser som ligger i offentlighetens intresse - Ola L är en offentlig person och därmed rapporteras det om att misstankar väckts mot honom i drogfrågan. Vilken etisk regel har expressen brytit mot undrar jag? Har de pekat ut Ola Lindholm som skyldig? | |
| le-lou | 2011-05-09 11:20 | |
![]() | Staffan Dopping skriver bra om detta här staffandopping.se/ho...oe rtroende | |
| Mindymoo | 2011-05-09 11:21 | |
![]() | Ok, jag försökte diskutera principfrågan, inte kändisens eventuella skuld. Och jag tycker som sagt att expr gjorde fel. | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-05-09 11:34 | |
![]() | Jaha, var det du Mindymoo. Tja, avsåg du det som någon slags allmän reflektion mer så är jag ju med. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2011-05-09 11:37 | |
![]() | Om man vänder på det då? (då själva drogfrågan diskuteras) Här har vi en man som (fram tills nyligen iaf) haft höga positioner inom Kamratposten och Bris, haft eget program på SVT och vad jag förstått varit väldigt omtyckt både som person och kollega. Han verkar onekligen ha gjort bra ifrån sig på alla sätt. Ponera att han nu skulle ha dragit ett snöre vid nåt tillfälle? Det verkar inte ha gått käpprätt åt helvete för honom för det? Inte innan folks fördomar vaknade till liv i alla fall efter Expressens sensationella nyheter. | |
| Mindymoo | 2011-05-09 11:48 | |
![]() | Loco, det är ju detta med att det dock är brottsligt. Lite i alla fall. Och moral är hårdvaluta på KP och Bris. | |
| mrsH | 2011-05-09 11:52 | |
![]() | Jag tycker det är rent bedrövligt hur Ola i detta fall hängs ut i pressen. Vem är polisen som sålt ut honom? Vad gör Polisen för att förhindra sådant? En bekant till mig blev faktiskt utpekad i ett test på jobbet. Hon blev avstängt från jobbet MEN det visade sig att labbet hade haft fel. "Vi har aldrig varit med om något liknande" sa de. Det var en väldigt otrevlig tid från arbetsgivare och kollegor innan det beskedet kom. Vad är det som säger att labbet inte kan ha gjort fel denna gång? Har provet skickats till två oberoende labb? | |
| le-lou | 2011-05-09 11:53 | |
![]() | men hur står det till med naiviteten? tror nån här verkligen att polisen bara tar en halvkänd programledare (karln är ju inte direkt i ropet) som Ola L på en fotbollsmatch av en ren slump? Hans egna teorier om att nån vill sätta dit honom, jag undrar VEM vill sätta dit Ola Lindholm? Hade det inte funnits bild på karln hade jag fått googla namnet, seriöst. Det är ju klart som korvspad att polisen vet mer om hans grejer än vad vi vet. skulle inte förvåna mig om de haft koll på honom en längre period heller. Ola skriver i sitt brev på bloggen att han gjort flera av de bästa barnprogrammen i Sveriges historia ? Som vilket då om man får fråga? Wild Kids tycker jag personligen är den sämsta cyniska skit som STV nånsin visat för barn. Lite Ot dock. | |
| le-lou | 2011-05-09 11:55 | |
![]() | det har gått rykten länge om detta och mannen i fråga, och rykten är vad det är, bara lösa rykten. Men min inställning är att få rykten sprids helt utan orsak, sen får man säga vad man vill om saken. | |
| Dersu | 2011-05-09 12:04 | |
![]() | le-lou: Diskussionen handlar inte om vad Ola har eller inte har gjort, det spelar ingen roll i sammanhanget. Den egentliga frågan är om det är ok av expressen att agera som de gjort. Varför spekulera i vad han har gjort eller inte gjort, det kan du inte veta ngt om. Oavsett vad du tycker verkar rimligt eller inte i sammanhanget så är det ju bara lösa spekulationer. Olas skyldighet spelar ingen roll, expressens agerande är like fel oavsett. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2011-05-09 12:05 | |
![]() | Mindy: Det är just det som jag finner naivt. Det är olagligt att köra för fort också eller köra mot rött (och det kan ju faktiskt leda till riktigt farliga situationer). Men inte skulle folk kolla snett på dig eller tycka att du "ska ta en paus" om du blev av med körkortet? | |
| Gautama | 2011-05-09 12:05 | |
![]() | Tror detta är enda forumet där det ständigt ska gnällas på våra två kvällstidningar. Är vi för "fina" för att läsa dem? Allt blir väl vad man gör det till. Om man inte läser en tidning kritiskt så får man nog inse att man är en smula naiv. Jag köper aftonbladet i stort sätt varje dag och jag är knappast ensam om att göra det. Men jag tror inte på allt som skrivs. Vad det gäller denne Ola så får tiden utvisa om det stämmer eller inte. | |
| Kh-collies | 2011-05-09 12:15 | |
![]() | Fyy f*n för att vara offentlig person, med eller mot sin vilja! Med den enorma genomslagskraft medierna har, och den stora konkurrensen dem emellan. Horribla löpsedlar för att locka läsare.... | |
| Dersu | 2011-05-09 12:19 | |
![]() | Gautama: Kom igen, alla gnäller ju på kvällspressen, inte bara här :) Det handlar inte om att det skulle vara ofint på ngt sätt att läsa den (kan dock hålla med om att den inställningen finns) utan att det ännu tydligare än i annan media är en produkt som ska säljas och att innehållet är helt sekundärt. Detta samtidigt som det är ok att bete sig hur som helst för att få en story. Tror att en vanlig uppfattning är att kvällstidningarna (även annan media också) svinar sig rätt bra samtidigt som det aldrig får några konsekvenser för dem, detta retar sig folk så klart på och då blir det ju såna här diskussioner. | |