Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 18 920 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Daggdroppe | 2011-05-14 21:44 | |
![]() | Men om den endast är psykisk borde man gå till en shrink regelbundet och inte sitta hemma för man inte kan arbeta. | |
| spider_f | 2011-05-14 22:34 | |
![]() | Mollee, det där håller ju inte riktigt.. då är det ju inte elallergi utan en allergisk reaktion på något annat, kanske något psykologiskt. Frågan var om elallergi verkligen existerar. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2011-05-14 22:36 | |
![]() | jag syftar på panikångesten. elallergi har jag verkligen ingen koll på. Men om folk upplever svåra fysiska besvär som följd av sina besvär, tycker jag att man skall ta dessa personer allvarligt. | |
| spider_f | 2011-05-14 22:42 | |
![]() | Klart att man ska ta dem på allvar. Men det skulle ju kunna vara en idé att försöka komma åt det verkliga problemet, det som man gömmer genom att kalla det för elöverkänslighet. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-05-15 00:34 | |
![]() | nej jag tror inte på det,jag tror det är psykisk sjukdom förr var det månen dom reagerade på | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-05-15 00:37 | |
![]() | självklart är det verkligt för personen som "drabbas"dom som hör röster i sitt huvud tror också att det är verkligt men det är bättre med terapi och medicinering en att gilla läget | |
| Mixiplus | 2011-05-15 00:38 | |
![]() | janne121212: Hur menar du nu? Om det vore upplagt som jag beskrev det så skulle reaktionen inte kunna triggas av vetskapen... eftersom det är ett dubbelblindtest där varken försöksperson eller försöksledare skulle veta status. | |
| Mixiplus | 2011-05-15 06:05 | |
![]() | Dessutom använder man begreppet allergi lite väl lättvindigt. Överkänslighet vore en bättre benämning. Såvida den nu existerar... | |
| Neaa2 | 2011-05-15 09:17 | |
![]() | Det kallas elöverkänslighet och många tester har gjorts där det bevisats att Elöverkänsliga INTE kan avgöra om det finns el i närheten... I något försök har de dessutom fått tro att någon slagit på en mobiltelefon och då reagerat med kraftig huvudvärk trots att inget har ändrats och ingen mobiltelefon slagits på... Därmed inte sagt att de ljuger utan att de själva tror på detta så att de får en effekt av det! Precis som det faktiskt börjar klia på riktigt om man får veta att det går löss i skolan så är deras känsla verkligt upplevd... | |
| Bitte - Administratör | 2011-05-15 09:19 | |
![]() | Det klassas i alla fall i Sverige som ett funktionshinder och är ju på så vis erkänt att det finns, Bitte | |
| Neaa2 | 2011-05-15 09:32 | |
![]() | Ja därför att det är ett funktionshinder... Social fobi är också ett funktionshinder och det betyder inte att det är farligt att vara social, eller hur? Det betyder bara att personen lider av ett nedsatt funktionsförmåga! Det bevisar alltså inget... | |
| Yamma | 2011-05-15 09:41 | |
![]() | Min favorithistoria i ämnet är kvinnan som inte kunde vara i närheten av en toalett eftersom hon var elöverkänslig. | |
| svanesång - Ej medlem längre | 2011-05-15 10:04 | |
![]() | Nu får jag väl cyberstryk så jag inte kan röra tangentbordet på en vecka, men: Jag tror inte på vare sig elöverkänslighet, utbrändhet eller amalgamförgiftning! Länge sen man hörde något om det sistnämnda förresten. Kanske har gått över : ) | |
| Mia W | 2011-05-15 10:32 | |
![]() | Jag tror att det finns de som "mår dåligt" och därför drar på sig symtom som de själva tolkar som elallergi. Jag uppfattar det som om den stora vågen av dessa besvär har ebbat ut. Det finns ju från tid till annan "modediagnoser" som de som mår dåligt använder för att både inför sig själva och andra förklara sina problem. Sen tror jag att det finns ett fåtal verkliga fall där man reagerar på elektromagnetiska fält och tyvärr bedöms dessa då som inbillningssjuka. Sen det där med amalgamförgiftning - utan att ens känna till att något sådant kunde finnas, så blev jag som 12-13 åring jättesjuk när min tandläkare tagit bort mina fem amalgamfyllningar. Jag fick akut värk i lederna och var lite febrig och yr, skickades t o m iväg för undersökning eftersom vår disktriktsläkare trodde att jag drabbats av någon allvarlig reumatisk sjukdom. Det tog 2-3 månader så var jag o k igen. | |
| socker_vadd - Ej medlem längre | 2011-05-15 10:36 | |
![]() | Undrar om inte en elchock skulle få dem att glömma sitt "funktionshinder". | |
| Bitte - Administratör | 2011-05-15 11:39 | |
![]() | Man bygger ju faktiskt INTE hus inom en viss radie från kraftverk just pga strålingen Bitte | |
| Mia W | 2011-05-15 11:48 | |
![]() | socker_vadd: det där tycker jag inte var juste! | |
| dinodog | 2011-05-15 12:17 | |
![]() | Har en bekant som är elallergiker. Inget märkligt alls vi som känner henne ser ju hur dålig hon blir/ och har varit, hon har trots allt blivit något bättre och hon undviker så mycket som möjligt all kontakt med el. Tycker inte man ska sitta och dömma andra människor som har olika åkommor, innan man träffat på dom på riktigt. | |
| Bitte - Administratör | 2011-05-15 12:19 | |
![]() | Amen Dinodog . där satte du huvudet på spiken =) . Jag kan bara hålla med ,varför sitta och ironisera och dömma andra Bitte | |
| dinodog | 2011-05-15 12:25 | |
![]() | :) | |