Spelrum
| Giraffen | 11 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 15 |
Mobilspel
| Pågående | 18 873 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2011-05-31 09:24 | |
![]() | jag har svårt att tro att det finns så många människor som verkligen har hjärta att lämna en kattunge ensam kvar efter sommaren. Vidhåller att det är en myt att just det sker så ofta, klart att det händer för det finns idioter till allt. Men tror def inte att det är så sommarkatter kommer till. | |
| Ordfobi | 2011-05-31 09:39 | |
![]() | Jag tror också att det är ytterst få människor som är så utstuderat grymma. Däremot är det ju jättevanligt att unga katter försvinner. Och eftersom det föds stora kullar på våren är de på hösten tillräckligt stora för att schasas iväg av revirinnehavarna runt hemmet. Till skillnad från människor hyser katter inte särskilt mycket empati för katter. | |
| Sensationell | 2011-05-31 09:42 | |
![]() | Jag tycker precis som suzyluzy. Varför sluta bry sig om den ena bara för att man bryr sig om den andra. Alla behöver omtanke. Både djur och människor. | |
| Björn K-hamn | 2011-05-31 10:24 | |
![]() | Jag höll på att gräva ut sågspån och annan bråte mellan golvbrädorna på ett hus i ett sommarstugeområde i Sörmland en gång. Jag hörde ett litet pip och där låg 5 st urgulliga små kattungar som bara kan ha varit några dagar gamla. Dagen efter var de borta, vi hade väl dammat och levt om för mycket och vi skymtade bara mamman på avstånd. Det var på våren och vi fick aldrig reda på vems katt det var. Vill man undvika sommarkattungar får man nog sterilisera dom som är könsmogna. Hur viktig är sexualdriften för en katt? Är det schysst att sterilisera dem? (- Kolla, där kommer Pelle Snopplös, där blir det ingen action Maja, säger Bill och Bull. - Äh, det gör inget! säger Maja Ägglös, vi ska bara spela alfapet.) | |
| Borscht - Ej medlem längre | 2011-05-31 17:24 | |
![]() | Jag brukar alltid slå ihjäl katten det sista jag gör innan jag låser sommarstugan för vintern! | |
| smulgubbe | 2011-05-31 18:26 | |
![]() | Har man ingen annan utväg så är ju det humanare att avliva katten, än att bara lämna den. Jag skulle dock hellre välja att åka till veterinären för att göra det. | |
| Borscht - Ej medlem längre | 2011-06-01 18:19 | |
![]() | Min farsa brukar skjuta katter med hagelbössa. Troligen mera smärtfritt än veterinärens spruta och mycket billigare. | |
| Beccizz | 2011-06-01 18:39 | |
![]() | man får nog tänka efter ett par gånger innan man skaffar katt. De är ingen pryl utan en livslevande varelse <3 | |
| Borscht - Ej medlem längre | 2011-06-01 18:47 | |
![]() | Kastrering av katter borde vara subventionerat av kommunen. Kanske kunde uppgiften vara tilldelad en speciell veterinär i kommunen som utför kastreringen till kraftigt rabatterat pris eller gratis? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-01 19:11 | |
![]() | slånbär, varför är du emot mångfald ?varför har du behov av att du och jag ska tycka lika dant?om alla har samma åsikt om allting hur ska vi då utvecklas?du tror på sommarkatter .jag gör det inte. | |
| slånbär | 2011-06-02 14:10 | |
![]() | ttiittii-Nu får du nog ta och utveckla dig lite. Vad i hela friden är det du syftar på i ovanstående inlägg. Vad har mångfald med sommarkatter att göra? Vad gäller sommarkatter så kan man ju tro och tycka precis vad man vill det ändrar inte det faktum att det finns väldigt många förvildade utekatter som förökar sig och inte lever speciellt bra och värdiga liv. Undrar även varför det i dina ögon är så fel att man går till veterinären med sitt djur. Skaffar man sig djur ska man väl ta hand om dom eller? Det betyder väl inte att man bara prioriterar det i sitt liv? Dessutom ttiittii- Jag kan lugna dig med att det absolut sista jag bryr mig om är om du och jag har olika åsikter. Den dagen då jag tycker samma som du i någonting överhuvudtaget är det nog dags att lägga om kurs i livet. Däremot kan man föra en resonemang kring frågor utifrån olika åsikter. Det är det som gör en forumtråd. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-02 15:39 | |
![]() | slånbär, sluta läs mellan raderna,jag har aldrig skrivit att det är fel att gå till vetrinären,det är dina tolkningar | |
| slånbär | 2011-06-02 15:48 | |
![]() | Vet du Ttiittii-man måste ju läsa mellan raderna om man ska försöka förstå dina inlägg. Nej du har inte uttryckligen skrivit att det är fel att gå till veterinären men vad menar du med det du skriver egentligen? "en del människor kan lägga ner hur mycket pengar som helst på katter desto dyrare veterinärkostnader desto bättre,en del riktigt myser när dom kostat på sin katt 3-4 tusen kronor jag tror det är många kattälskare som vill att det ska finnas sommarkatter för att ha någonting att gnälla om, precis lika mycket som dom "älskar att skryta om " sina veterinär räkningar ju högre desto bättre" Man kommer rätt snabbt upp i några tusenlappar om man har ett sjukt djur som man tar till veterinären. Vad är problemet menar du? Hur gör du själv om nåt av dina djur blir sjuka? Får dom självdö eller ber du om hjälp från ovan? | |
| malman | 2011-06-06 19:15 | |
![]() | men det finns en sak jag inte begriper det är varför katthemmen inte avlivar de katter som är för vilda. en katt som aldrig blivit hanterad av mänskor och som bajsar ner sig av skräck när de blir infångade mår inte bra vi har så många katter som är övergivna så vi behöver inte "spara" på de katter som är rädda de mår bättre av att somna in | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-06 19:35 | |
![]() | malman det fattar inte jag heller,jag tror dessa människor som jobbar med katthemmen är lite för mycket för katter,och därför ska dom sparas,vi har en vild katt som bor i våran by,jag har ringt kommunen att dom ska ta bort den, men katthemmet bromsar,dom ska fånga in den men dom har inte lyckats än, hoppas dom fångar den före vintern,det är inte snällt mot katterna att dom ska vara kvar till varje pris | |
| malman | 2011-06-06 19:44 | |
![]() | när katthemmen är överfulla och vi har hundratals katter på gatan så tycker jag det är onödigt att ha katter på hemmen som ligger och trycker i hörnen, jag tog hem en katt från vårat katthem där jag jobbade, den katten var född ute och hade aldrig varat nära människor. det tog mig 1 år innan han kom nära, han ville inte bli klappad och han ville bara vara i fred, han älskade att leka med min andra katt det var den ända anledningen till att jag hade kvar kan, men så här i efterhand så inser jag att han borde ha avlivas direkt han kom in till hemmet, | |
| smulgubbe | 2011-06-06 20:11 | |
![]() | Håller med dig malman, det är likadant på djurhemmet här. Det ska tas om hand till varje pris. Det är bättre att lägga resurserna på katter som är vana vid människor och som har en ärlig chans att klara sig. Katterna mår ju inte bra av av den behandling de utsätts för, när de är rädda för människor. Så det humanare med avlivning direkt tycker jag. | |
| malman | 2011-06-06 20:24 | |
![]() | sen ska man akta sig för att skjuta katter i det fria även om man vet att det är en hemlös katt. katter är fenomenala på att överleva, det är ofta de överlever ett skott och springer iväg och får lida innan de sakta dör, det är bättre att fånga in katten och skjuta den i en låda eller liknande så man vet att katten är död | |
| LovisaLovisa | 2011-06-06 20:41 | |
![]() | De e ju trist att det inte finns nån lag för att kastrera människor. De som beter sig som djur borde behandlas därefter... Typ skaffa nio ungar misshandla dem och förgripa sig på dem. Mer kastrering till alla. | |