Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 18 895 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| MatsJoel | 2011-06-10 01:51 | |
![]() | En bra anledning att inte gifta sig (annat än enbart för den ekonomisk/juridiska biten) skulle kunna vara att man (på goda grunder) inte tror att det kommer vara för evigt :) | |
| Daiizy | 2011-06-10 02:24 | |
![]() | Något som jag har väldigt svårt att förstå är hur vissa ser lätt på att skaffa barn tillsammans, men ser samtidigt äktenskap som något som måste tänkas över, oftast i ett flertal år innan det möjligtvis kan genomföras. Makes no sense to me. Är det inte ett bättre alternativ att pröva på hur väl man fungerar ihop som människor INNAN man skaffar barn? | |
| sina_shataz | 2011-06-10 02:36 | |
![]() | Håller med Daiizy. | |
| Miss_jk | 2011-06-10 07:41 | |
![]() | Malman: Har ni barn? | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-06-10 07:46 | |
![]() | Malman. - "Vi vill leva ihop och känna att allt funkar innan vi funderar på att gifta oss. Jag tycker inte man ska kasta sig in i ett äktenskap med tanken att man kan ju alltid skilja sig om det inte funkar. Vi tänker mera att om vi gifter oss så ska det vara något vi är säkra på kommer bli bra." Sunda tankar, _om_ du hade bytt ut "gifta oss" mot "skaffa barn"... Att skaffa barn/sätta en liten människa till livet är väl ett bra mycket större och ansvarskrävande tilltag är ett giftermål..? | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-06-10 07:47 | |
![]() | *än ett giftermål | |
| Ewelyn82 | 2011-06-10 08:32 | |
![]() | ja säger så här välj själv. Vill du gifta dig så fråga. Vederbörande kan faktiskt ha ändrat åsikt och du kommer aldrig få svar om du inte frågar. Lycka till! :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-10 09:26 | |
![]() | man gör det som känns bäst,gå ner på knä är aldrig fel,det finns inga regler | |
| Labyrint | 2011-06-10 11:55 | |
![]() | Barn kan vara mindre planerade än äktenskap. Det kan bli bra ändå. | |
| Axmed | 2011-06-10 12:22 | |
![]() | Giftemål känner vi är en trygghet för det väntande barnet. Trygghet för oss om någon skulle dö. Varför "skaffa" barn med någon man inte är säker på är den rätta? | |
| Grymming | 2011-06-10 12:30 | |
![]() | Jag tycker förlovning är ett löfte om att gifta sig. För mannen går väl ner på knä och frågar om hon vill gifta sig. Sen tar man fram ringarna. Sen tycker jag man skall gifta sig innom 15 månader. Jag tänker iaf göra så när det väl är dax. Men sen måste man ju få ihop lite pengar. Jag vill ha ett lagomt stort bröllop i kyrkan sen en jättefest med massa alkohol och dans. | |
| Emollas | 2011-06-10 12:43 | |
![]() | Äkteskap light = förlovning för de som inte har råd att gifta sig? Fast att gifta sig behöver ju inte vara så dyrt men alla går väl där ocg drömmer om sitt dröm bröllop. Jag tror att alla vill längst inne gifta sig det är bara det att killen vill att hon ska fria och tjejen vill att han ska fria så därför blir det aldrig av:). Jag tog saken i mina händer och skred till förlovning | |
| Emollas | 2011-06-10 12:43 | |
![]() | nu är jag också gift och har barn gjorde det i rätt ordning så att säga | |
| FruMuffin | 2011-06-10 12:57 | |
![]() | Håller med några föregående skrivare. Att gifta sig är inget steg att ta jämfört med att skaffa barn. Skilja sig kan man göra, men man kommer alltid att vara föräldrar till sina barn. Med allt vad det innebär. | |
| Emollas | 2011-06-10 13:12 | |
![]() | Fördel eller nackdel med att vara gift. Fördel man slipper och göra ett faderskaps test när barn föds. Nackdel skatteverket tar förgivet att mannen som kvinnan är gift med är pappan, fast den kanske inte är det. | |
| Labyrint | 2011-06-10 13:38 | |
![]() | FruMuffin, då är det ju tur att risken att man slutar älska sitt barn i de flesta fall tycks vara mindre än risken att man slutar älska sin partner. | |
| Labyrint | 2011-06-10 13:39 | |
![]() | Och Emollas, nej, man behöver inte göra ett faderskapstest på barnet bara för att man inte är gift. Det räcker med att skriva på papper ifall man är överens om att det inte finns några tveksamheter. | |
| Emollas | 2011-06-10 13:47 | |
![]() | ja men det slipper man om man är gift | |
| slånbär | 2011-06-10 13:53 | |
![]() | Enda anledningen att gifta sig skulle väl vara rent juridiskt. Jag har varit sambo med samme gubbe i +25 år , har två barn och hus och hela baletten tillsammans men vi är varken förlovade eller gifta. Har väl tänkt på det för det ifall någon av oss dör men annars förstår jag inte vad det skulle spela för roll om man är gift eller inte. Det finns ju ingenting med själva giftemålet eller förlovningen som gör att ett förhållande har bättre chanser att hålla än om man är sambor. Tvärtom skulle jag vilja säga. Nästan alla jag känner har minst ett trasigt äktenskap bakom sig medan vårt förhållande knallar på. Och det utan papper. | |
| Kriasa | 2011-06-10 14:14 | |
![]() | Mchulken: gör nåt superromantiskt och ansträng dig ordentligt. Det kan aldrig bli fel. Men om du inte är säker på vad hon vill ha för ring så köp någon enkel att fria med så får hon själv välja sedan. Hon ska trots allt ha den på sig resten av livet. | |