Spelrum
Giraffen54
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade78
Mobilspel
Pågående18 942

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mats2012011-06-16 13:47
Antal inlägg: 338

Mmm, bajsa på andras gräsmattor det är kul det. Skönt att merparten av er försvarar den rätten. "Yttrandefrihet" är rätten att yttra sig, inte rätten att avyttra fekalier varhelst man behagar. Vare sig man är 18 eller inte.

Så, nu var det sagt.

Hmm, får man göra det en gång i livet säger ni samtidigt? Jag har min kvar! Var bor ni nånstans? ;-)

mats2012011-06-16 13:50
Antal inlägg: 338

Halva klassen har väl dessutom näppeligen gått klart skolan än utan ska ha 10 veckor ledigt och sedan börja plugga på nåt universitet till hösten...

Slavat i skolan sedan 7-årsåldern skrev Vetenskap ovan. Jag vet inte om jag håller med om att det är slaveri att gå i skolan, ens bildligt. Noterar att antalet "elevens val-dag" och "kollat på film på engelskan" ökar år för år.

SockerChock2011-06-16 13:51
Antal inlägg: 33

Alla studenter beter sig minsann inte sådär.. När jag tog studenten åkte vi visserligen flak och hade ganska hög musik, men det var dagtid och inte betedde vi oss som svin. Folk som är idioter finns det överallt, studenter är knappast den största gruppen... Har sett oerhört mycket folk 40+ som festar vilt när de är ute och roar sig, de skrålar och beter sig svinigt, även om de inte firar något särskilt...

groenmeyer2011-06-16 13:53
Antal inlägg: 272

Var såg du mig någonstans SockerChock =)

Cisa - Ej medlem längre2011-06-16 13:56
Antal inlägg: 25

Jaja, det är samma gamla vanliga gnäll från le-lou som alltid. Vad tråkigt det måste vara att se världen bara i grått, beige och svart! Och kul ska ingen ha, då tar det hus i helvete. Nu är grejen dock denna att det som trådskaparen beskriver knappast har inträffat i verkligheten, det blir fort ganska klart att detta är ännu en tråd skriven bara för att få synas och få reaktioner här i forumet. Och det lyckas ju vederbörande med.

Bitte - Administratör2011-06-16 14:00
Antal inlägg: 24200

Bor man centralt kan man ju drabbas av just det TS skriver och vet ni vad jag skulle INTE heller acceptera det, Det finns gränser för vad som är OK, om grannes ungdomar har fest så är det ok men inte att göra sina behov på min gräsmatta , samma med att spela musik så övriga kvarteret inte kan sova.

Och det spelar ingen roll om det är bara fest student eller annat , man ska kunna visa hänsyn till sina medmänniskor

Bitet

Lazach - Ej medlem längre2011-06-16 14:00
Antal inlägg: 31

Slavat i skolan... Undrar om de som skriver "äh, låt dom ha kul, händer ju bara en gång i livet" tycker det skulle vara okej med ett flak fullt av nybakada pensionärer som slavat i arbetslivet i mellan 30 och 50 år som super skallen av sig, skiter på folks gräsmattor och slår sönder utemöbler, med Sven-Ingvars på högsta volym ur en fet anläggning. Jag menar hallå, 12 år i skolan jämfört med 40 år i arbetslivet... Jisses vad man borde tillåta då!

Bitte - Administratör2011-06-16 14:03

Lazach ,, bra skrivet

Bitte

blue_moon2011-06-16 14:07
Antal inlägg: 9713

LOL@Lazach

Snurransnurr - Ej medlem längre2011-06-16 14:14
Antal inlägg: 732

Haha Lazach

le-lou2011-06-16 14:40
Antal inlägg: 17500

kära cisa/whatever, lyft på stenen och kryp tillbaka dit du kom ifrån är du snäll. Eller på ren svenska, ta och dra åt helvete nån gång och sluta trackassera mig här ute och i maillådan. Jag känner dig inte och har inte intresse av att känna en psykopat så dunsta.

koksiken2011-06-16 15:01
Antal inlägg: 304

Beklagar att du blev så illa behandlad, le-lou!
Jag blir också trött på svineriet!

Jag vet inte hur många av er som har varit på stan (nykter) kl 05.00 en lördag eller söndag morgon...främst på sommaren, då... det ligger påsar från systemet och de olika hamburgerkedjorna och flyger omkring, det står vindunkar här och där, det står och ligger trasiga och hela vin- och ölflaskor som man får kryssa mellan för att inte få punktering. Det måste kosta kommunen åtskilligt att rensa upp efter svinen!

Det svinas en hel del, inte bara studenterna, utan folk åker in till krogen och i bästa (?) fall så ställer de sin nyss halsade öl- eller vinflaska på trottoarkanten, i sämsta fall så kastar de bara iväg den från flaket/taket/sidorutan. Det handlar dessutom alltför ofta om folk i min egen ålder som ska trycka i sig den sista "billiga" droppen alkohol innan de måste betala dyrt på krogen, patetiskt!

Det är inte firandet, utan fyllan som gör att det brister... men som jag sagt många gånger förut: om man inte kastar iväg en glasflaska från bilfönstret när man är nykter... vad får en då att göra det när man är full?

Sarchina2011-06-16 15:14
Antal inlägg: 16

Folk och folk. En del människor svinar och super, och en del nyblivna studenter bajsar på gräsmattan. Tycker inte det känns helt logiskt att utgå från att alla gör det bara för att man själv stött på enstaka dumheter? Det är ju inte så att man märker alla de som sköter sig bra liksom, men de är säkerligen fler än de som sköter sig dåligt.

Lazach - Ej medlem längre2011-06-16 15:19
Antal inlägg: 31

Koksiken: "...om man inte kastar iväg en glasflaska från bilfönstret när man är nykter... vad får en då att göra det när man är full?"
Vad jag minns från mina fulla dagar är att konsekvenstänkandet liksom dimmar bort. Man sitter där i bilen, full, med Iron Maiden på högst volym. Dunkar i taket och skränar. Och den jävla flaskan man nyss druckit ur får liksom inte plats bland all annan bråte nedanför sätet... men vänta, jag vevar ner rutan och kastar ut flaskan. Då är jag ju kvitt den... Att människor och djur kan göra sig illa på den krossade flaskan, och att det kostar samhället (=dina egna skattepengar) en massa pengar att städa upp efter dig, såna tanker finns liksom inte då. Inte där i bilen medan man skriker ruuuuuuun toooooo thö hiiiiiiills.

koksiken2011-06-16 15:21

Sarchina: så klart att det inte gäller allt "folk" men påfallande många dricker in i det sista när de ska på krogen...
De ger knappast flaskan till vakten när de ska gå in... eller stoppar den innanför jackan för att panta den imorgon. De lämnar den oftast på trottoaren (i smyg, för att inte vakten ska se), där någon annan råkar eller "råkar" sparka till den så att den åker ut på gatan, ett liiiitet fåtal skulle jag vilja påstå, stoppar den i en närbelägen soptunna.

koksiken2011-06-16 15:23

Lazach:
Ja, inte många blir intelligenta av att dricka sprit! Det är ju synd, iofs, eftersom så många väljer att vara dritafulla hela fredag- och lördagkvällen!
=(

koksiken2011-06-16 15:26

studenter betalar inte så mycket skatt iofs... men deras curlande föräldrar gör ju det, så det kanske jämnar ut sig.

Jag träffade på ett antal av dessa skitfulla föräldrar när värsta studentvågen var här förra helgen... de var ute för att kolla upp sina telingar... jo, just det! som att de hade märkt om ungarna hade druckit måttligt, när mamma och pappa är ordentligt dragna, av att ha suttit flera timmar på krogen!

bosse_s2011-06-16 16:05
Antal inlägg: 366

Hur vanligt är det att fulla studenter skiter på ens gräsmatta? Med tanke på att det är ca 100'-130 000 studenter som gått ut gymnasiet i vår så blir det en jävla massa bajs då...?

Jag tycker det är lite drängigt, men kan inte annat än att glädjas åt studenterna och minnas känslan av hur det var att avsluta 12 års skolgång. Detta säger jag inte för att trampa alla pensionärer på tårna och misskreditera deras bidrag till vårt samhälle under 40 års hårt arbete i gruvorna. Faktum är att det vore askul om man firade pensionen med att hyra en lastbil och partaja med sina gubb- och gumkompisar.

Cisa - Ej medlem längre2011-06-16 16:18
Antal inlägg: 25

Detta är ett marginellt problem. De allra flesta sköter sitt studentfirande utan svineri.

Bitte - Administratör2011-06-16 16:26

I mitt samhälle bröt man av mellan 10-15 nyplanterade björkar efter en gatan och detta hände på studentkvällen, Så jäklars onödigt sabotage

Bitte

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?