Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 18 945 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| magnusito | 2011-07-01 13:51 | |
![]() | slånbär jag tror du har rätt där. Det finns en njutning att få igång andra som jag tror är avsikten. Fast omedvetet förstås! | |
| le-lou | 2011-07-01 14:04 | |
![]() | slånbär - det finns en viss skillnad att ge sig på ett ämne och att ge sig på en person som inte kan försvara sig, som en närstående till en person som pratar i tråden. Som tex Yamahas mamma och pappa, som inte har gjort er nåt. Inte heller har hans släkt nåt med detta att göra. Yamaha själv får stå för det han säger, men det är rätt ruttet att snacka skit om hans familj. | |
| bomah - Ej medlem längre | 2011-07-01 14:11 | |
![]() | Word Yamaha! Du måste vara myndig för att få göra en jävla massa grejer, körkort måste man ha för att få framföra fordon. Men snart sagt vilken idiot som helst får bli förälder (för det är en medfödd rättighet). Sen är det shit the same om det egentligen inte är världens bästa idé. Men vägen till helvetet är ju som bekant kantad av goda föresatser. | |
| Minta | 2011-07-01 14:22 | |
![]() | Tyvärr tar det ett helt liv att bli av med de skador ens föräldrar åsamkat och då är det för sent för att ens barn inte ska drabbas. Bara personer med en harmonisk, oneurotisk uppväxt utan våld och andra kränkningar som de kan föra vidare, skulle då få skaffa barn. Jag håller med om att det inte är kul att höra föräldrar ösa aggressioner över sina barn offentligt, vad gör de då inte privat. Jag menar inte vrede eller skarpa tillsägelser, utan sådana där tråkiga aggressionsutbrott förenat med kränkningar. | |
| YamahaJet | 2011-07-01 14:31 | |
![]() | Äsch, tror mina föräldrar bryr sig lika lite som jag om att samma tre-fyra personer avundas mig så mycket att de måste hitta nya kreativa sätt att "ta ner mig på jorden" så fort jag skriver något. Själv tycker jag bara det är smickrande att jag upptar andras tankar i sådan omfattning. Hur som helst, apropå denna överuppfostran och mina föräldrar så måste man kreditera min far för sina enastående fostringsmetoder. Han är ungefär som jag, han bryr sig inte om någonting egentligen. Jag bodde med honom under några få kritiska ungdomsår, typ senare delen av högstadiet och lite till - och han lät mig göra precis vad jag ville. Han brydde sig om att jag inte tog droger - allt annat hjälpte han till med. När vi i skolan började experimentera med cigaretter köpte han ut till mig, när vi började experimentera med alkohol fick jag alkohol av honom. Han sket fullständigt i mina studieresultat, jag hade total frihet - helt kravlös tillvaro. Resultatet? Jag varken dricker (längre) eller röker. Konsumerar inte ens kaffe. Är inte heller på något annat sätt dålig som mammor tror att man blir av sådan uppfostran - utan blev tvärtom en av världens bästa människor. Hans effektivaste fostringsdrag var när jag i 15-årsåldern hittade en vinflaska hemma med några deciliter kvar. Jag drack upp detta och sa till far "jag vill ha mer!". Far skrattade och ställde fram en helt ny vinflaska åt mig som han lät mig konsumera i lugn och ro. Jag vet inte hur mycket jag drack av den, för jag försvann i drömmarnas värld, mådde skit, spydde ner min säng och däckade i spyorna. Idag 8 år senare kan jag fortfarande knappt titta på vin. Jag tycker det smakar skit trots att jag fram till den fyllan tyckt att vin var det bästa som fanns. Som en del av sin humor brukade far därefter ställa fram en vinflaska åt mig nästan varje kväll "ifall du vill ha, hahaha :D". Jag rörde aldrig vin igen. Jag tror jag hade uppfostrat mina barn likadant. Gett dem mat och kläder, men resten hade de fått lära sig själva om livet. Jag sköter mitt och dom sköter sitt, typ. Hur är det man säger - man måste bränna sig på elden för att veta att den är varm? | |
| Aquila1 | 2011-07-01 14:35 | |
![]() | -YamahaJet 2011-07-01 14:31 "utan blev tvärtom en av världens bästa människor" Hehe | |
| Queenelizab | 2011-07-01 14:35 | |
![]() | Patetiskt! Barn är det bästa som finns i livet. | |
| Laserswärd | 2011-07-01 14:36 | |
![]() | Huvudinlägget av TS är ju genialiskt roligt! :D :D :D | |
| club_R - Ej medlem längre | 2011-07-01 14:40 | |
![]() | YJ regerar. :D | |
| slånbär | 2011-07-01 16:03 | |
![]() | Yamaha-men självklart är vi avundsjuka på dig och jag behöver ju knappt skriva varför men gör det ändå- tänk bara att leva i en sån total låtsasvärld helt utan verklighetsförankring och ansvar-underbart!!. Jag tror faktiskt att du är Napoleon reinkarnerad :P Har bara en liten följdfråga till dig:om ditt liv är så fulländat, din uppfostran så fantastisk och dina gener så utsökta varför är du då så jävla miserabel? Du har ju i några trådar faktiskt beskrivit din tillvaro som totalt meningslös och ditt liv som i princip värdelöst så jag får inte riktigt ihop det. Eller har det kanske vänt nu? | |
| Aquila1 | 2011-07-01 16:11 | |
![]() | slånbär, relevanta frågor, bra! | |
| magnusito | 2011-07-01 16:12 | |
![]() | Man kam bli blind för egna skador det är ju alldeles uppenbart. Man måste ha fått något för att kunna ge vidare. Du hat inte fått ett amor precis sm du skriver. Tråkigt att höra,en saker faller på plats. Huvudsaken är dock att du drar förnuftiga slutsatser, vilket du gör. Inga barn i ditt fall. Inte utan en lång och framgångdrik psykoanalys. | |
| Aquila1 | 2011-07-01 16:15 | |
![]() | Vem? | |
| Yamma | 2011-07-01 16:22 | |
![]() | Jag blir lite förälskad i YJ ibland. | |
| magnusito | 2011-07-01 16:28 | |
![]() | Ursäkta skrivfel | |
| YamahaJet | 2011-07-01 16:33 | |
![]() | Jag är inte miserabel, jag är bara uttråkad. Gjort allt jag vill göra och köpt allt jag vill köpa, typ. Många känner likadant och då går dom och skaffar barn - typ som att skaffa valp för det känns kul för stunden. Sen inser man att det inte var lika gulligt som det såg ut i fantasin, att det kostar pengar, att man inte har några pengar, att livet bara blev värre och då ställer man upp i en artikel hos Aftonbladet om "Barnfattigdomen" där man förklarar att allt är Fredrik Reinfeldts fel. | |
| Minta | 2011-07-01 16:40 | |
![]() | Så har jag inte känt, jag var visserligen 32 när jag fick barn, men det var en oövervinnerlig längtan/drift helt enkelt, något jag helt enkelt kunde välja bort. Även den absoluta barnfattigdomen ökar i tigerekonomin Sverige. | |
| Zaskia - Ej medlem längre | 2011-07-01 16:53 | |
![]() | Barn är beroende av sina föräldrar. Antagligen blir alla ibland trötta på sina föräldrar och föräldrarna kan också bli trötta på sina barn. De flesta föräldrar är bra och gör allt de kan för att barnen skall ha det bra. | |
| le-lou | 2011-07-01 17:12 | |
![]() | vem gillar inte en alfahanne? Jag tror att hälften av betas kvinnliga befolkning är hemligt förälskade i Yamaha. | |
| Pandina | 2011-07-01 17:13 | |
![]() | Yamaha, den där "sköt dig själv"-uppfostran hade nog fungerat annorlunda på dig om du hade annorlunda föräldrar (förebilder). En bra förälder kännetecknas mig av stark karaktär och sunda värderingar. Du hade tur du! | |