Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 18 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss_jk | 2011-07-10 18:34 | |
![]() | Men varför ens blanda in andra idrotter? Det spelar väl ingen roll alls vad som händer eller inte händer i en handbollshall? Grejen är att det händer betydligt värre saker på många andra ställen, men där blir det ingen j-a anmälningsplikt och där får inte de berörda arrangörerna några böter. Inte heller blir alla som vistats på krogen/festivalen/camping en straffade genom att bli portade. Det är det jag försöker säga. Jag sticker inte under stol med att det kan hända diverse otrevligheter under en fotbollsmatch, men vad är några bengaler, några inkastade mynt eller att någon skriker hora jämfört med allt slagsmål som sker på krogen eller alla våldtäkter och misshandlar som sker på festivaler och campingplatser? Hur ofta blir någon skadad på en fotbollsmatch? Inte särskilt ofta. De flesta fall av misshandel sker innan eller efter match i samband med att två firmor gjort upp om att träffas och slåss. Helt upp till dem. Hur ofta skadas någon under ett krogbesök? Betydligt oftare och betydligt fler oskyldiga. Detsamma gäller risken för våldtäkt (uppenbarligen) på en festival. Det må vara så att anmälningsplikten kommer från klubbar eller förbundet från början, men varför? Jo, för att både riksdag, regering och media vill att det ska komma därifrån och har gjort det väldigt tydligt. | |
| slånbär | 2011-07-10 18:56 | |
![]() | missJk- så vad tycker du borde göras? Ska klubbarna inte ha något ansvar för vad som sker? Vi kanske helt enkelt ska göra så att alla arrangörer själva får stå för poliskostnaderna även på idrottsevenemang. För vid en festival så är det arrangören som får betala den notan men det är hittills få idrottsklubbar som gör det. Blir det rättvist då tror du? Om det blir bråk på krogen och polisen måste komma så får krogägaren betala själv. Om det blir bråk på campingen likadant och alla som blir våldtagna eller misshandlade kan efteråt få skadestånd av ägaren till platsen det skedde på. Blir det rättvist? Är det bara det du ser som ett problem när det gäller detta-inte att fotbollen och ishockeyn drar till sig så många idioter som bara vill slåss? För även om du inte verkar vilja tro på det så förekommer det extremt lite våld på festivaler och konserter jämfört med fotbollen och hockeyn. Min grabb var på sonispherefestivalen igår kväll och precis som vanligt så såg han exakt noll bråk. Exakt lika många bråk som han har sett dom senaste tre årens festivaler. | |
| Måns_E | 2011-07-10 21:11 | |
![]() | Hockeyn var ju en fredad zon även det, tills AIK kom in i Elitserien. Så den enklaste lösningen vore nog att avskaffa AIK. Oavsett vilket så haltar JKs resonemang betänkligt. | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2011-07-10 21:26 | |
![]() | Måns_E: Är inte AIK:are men det där var inte så genomtänkt. Första hockeyderbyt inleddes med att en skock Djurgårdare försökte gå till attack mot AIK-sidan. När spelarna kom ut på isen och radade upp sig till nationalsången så kastades det in en brinnande bengal från DIF-sidan som höll på att träffa en av sina egna spelare (!). Brynäs hade problem med bråkstakar och knallskottsfanatiker från Djurgården, Luleå och Södertälje - när AIK var där så hände ingenting. Gnagare är inte oskyldiga men heller inte ensamma...hur många ska vi kasta ut ur Elitserien? | |
| Måns_E | 2011-07-10 21:36 | |
![]() | Tja, innan AIK kom in i elitserien så var det inget läktarvåld inkom svensk hockey vad jag kan minnas, möjligtvis en tillfällighet. Fast det var väl inte ett helt allvarligt menat inlägg, vi befinner ju oss trots allt under fliken snack. Men jag tycker att det är tråkigt att det sviniga beteendet har spritts till hockeyn, så jäkla onödigt. | |
| Miss_jk | 2011-07-10 21:55 | |
![]() | "Tja, innan AIK kom in i elitserien så var det inget läktarvåld inkom svensk hockey vad jag kan minnas, möjligtvis en tillfällighet." Okej, då slutar vi diskutera. Det inlägget visar tydligt på hur lite du vet. | |
| Måns_E | 2011-07-10 22:08 | |
![]() | Jaså? | |
| La bruja | 2011-07-10 22:11 | |
![]() | bra ide Miss Jk för ärligt talat så håller inte dina argument. Fotboll och hockey är sporter kringgärdade av våld och aggressioner från barn till seniorstadiet och då framförallt runt planerna och rinkerna. Musikfestivaler är omgärdade av glada kanske lite överförfriskade och hängivna fans som är förväntansfulla inför att få se nåt eller några av sina favoritband göra en kanske rätt sällsynt spelning. Dom är helt enkelt inte där för att bråka-ingen är det och framförallt inte i organiserad form varken före under eller efter en konsert. | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2011-07-10 22:47 | |
![]() | La bruja: Å ändå har det skett upplopp, bl.a i Hultsfred som tvingade den förra arrangören att flytta tidpunkten för festivalen från augusti till det lite mindre upploppsriskfyllda juni... | |
| slånbär | 2011-07-11 10:20 | |
![]() | BSKV-det upploppet du talar om hände inte på festivalen utan på campingen när festivalen var slut. Polisen sa att innan det hände hade det varit den lugnaste festivalen på länge. Min erfarenhet av festivaler är att det under själva tillställningen inte är några som helst bråk utan dom få incidenter som händer sker som i Hultsfred eller P&L just på campingområdet. Man ska tänka på att tex en stor konsert så samlar betydligt fler åskådare än vid ett fotbollsderby och ändå är det lugnt. Big 4 på Ullevi förra helgen drog nästan 56000 åskådare. Jag satt så till att jag verkligen såg bra särskilt insläppet till planen och det var inget stök alls under så många timmar. | |
| Peavey | 2011-07-11 10:40 | |
![]() | Visst finns det folk som går på fotboll enbart för att jävlas! Även i Sverige. Det har jag aldrig hört om i musiksammanhang dock. Sen vore det väl vettigt att just de personerna avhystes och portades - hur svårt kan det vara liksom - det kan väl knappast vara klubbarnas fel att folk är dum i huvudet? | |