Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 4 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 79 |
Mobilspel
| Pågående | 19 217 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2011-07-16 11:46 | |
![]() | den här fega jäveln säger nej. det håller inte i det långa loppet men har man som mål att leva ihop så vem vet. | |
| Bulimiker | 2011-07-16 11:50 | |
![]() | le-lou, det är väl självklart att man har som mål att leva ihop om man är ett par ? | |
| le-lou | 2011-07-16 11:55 | |
![]() | nja det är inte alla som har som mål att flytta ihop. Mer det jag menar, distansförhållande som bara puttrar på utan ett mål tenderar efter mina erfarenheter iaf - att rinna ut i sanden. | |
| le-lou | 2011-07-16 11:55 | |
![]() | mao, jag tror att ett gemensamt mål att sträva efter är viktigt i alla förhållanden, men ännu viktigare i distans. | |
| le-lou | 2011-07-16 12:00 | |
![]() | ska poängtera bara att jag anser att man ska gå dit kärleken är, livet gör sina häftigaste vändningar om man följer känslorna och inte typ stirrar sig blind på karriären el "jag vågar inte flytta för min mamma bor ju här". Allt löser sig om man har lite mod. Jag är inte emot distansförhållanden men jag tycker själv inte att det blir så mycket "riktigt" av det, däremot ska man satsa oavsett om man hittar någon man tycker verkligt mycket om. Se till att förena era liv och se om det funkar, istället för att dra ut på det i flera år och sen upptäcka att vi trots allt inte var så särskilt lika :). Distansförhållande blir ju mer intensivare möten som inte har med vardagen att göra, det finns ju en charm med det såklart men också faror. Hälsningar från hon som drog sin kärlek 60 mil över landet efter bara två månader. | |
| In absurdum - Ej medlem längre | 2011-07-16 12:07 | |
![]() | Det handlar nog mer om huruvida relationen överlever efter att förälskelsen lagt sig. Gör den det, så bör inte distansen utgöra ett större problem än man väljer att göra det till (och blir det ett problem efter en tid, så är det väl oftast lösbart). Jag tror förövrigt det passar vissa människor bättre att alltid ha ett visst mellanrum, än att bo under samma tak. Personligen skulle jag i alla fall aldrig låta tillfället gå förbi om det bara var det där mellanrummet det hängde på. | |
| le-lou | 2011-07-16 12:12 | |
![]() | absolut. men en förälskelse behöver gödas som allt annat och gör den det verkligen enklast på varsitt håll? Distans kan säkert funka, men jag är övertygad om att den inte ger de bästa förutsättningar för en långvarig djup relation. Precis som en fru i garderoben inte är den bästa starten när du möter en man och blir kär. Det finns de som överkommit sånt också, allt är ju möjligt. | |
| In absurdum - Ej medlem längre | 2011-07-16 12:13 | |
![]() | Man kan (enligt mig) göda en relation på flera olika sätt. Det normativa är inte alltid det enda sättet. | |
| In absurdum - Ej medlem längre | 2011-07-16 12:16 | |
![]() | Jag tror också, precis som pseudo säger, att för vissa passar det och för andra inte. Däremot tror jag att om man lämnar en relation så har det inte enbart med distansen att göra. | |
| le-lou | 2011-07-16 12:20 | |
![]() | det handlar inte om normativt eller inte normativt. Utan om att distansförhållanden oavsett telefon, mail, möten och tillbringa lite tid ihop inte är samma sak som att förena två människors liv och det hur det funkar. Personligen hatar jag det, det kom alltid en tidpunkt när jag kände mig utanför hans liv och vice versa. Men jag säger inte blankt nej alltså, det är inte svart eller vitt. Jag ville mest uppmana folk att sluta fega och satsa på kärleken, flytta dit hjärtat finns. | |
| Bulimiker | 2011-07-16 12:21 | |
![]() | På vissa verkar det nu låta som om distansen inte Alls är något problem | |
| pewpews | 2011-07-16 12:25 | |
![]() | Min partner bor i Wales. Funkat i 2,5 år. Trixet för oss är att vi spenderar mycket tid online tillsammans och vi har en plan som innebär att han flyttar hit till hösten. | |
| Slaktarn11 | 2011-07-16 12:25 | |
![]() | Distansförhållande suger balle. | |
| Bulimiker | 2011-07-16 12:27 | |
![]() | pewpews, jag tror också man måste ha en långsiktig plan när man då tänkt sig flytta ihop. Jag menar det finns väl inga som nöjer sig med att för all framtid leva på olika orter ? | |
| In absurdum - Ej medlem längre | 2011-07-16 12:27 | |
![]() | För vissa är distansen inget problem. I alla fall inte ett tillräckligt stort sådant för att hellre vara utan relationen. För andra är problemet för stort för att ens ge det en chans. Det är inte mer med det. | |
| pewpews | 2011-07-16 12:29 | |
![]() | Bulimiker: Absolut annars hade det inte funkat och man är fan frustrerad många gånger men har man ett mål i sikte så tröstar man sig med det. | |
| Bulimiker | 2011-07-16 12:30 | |
![]() | Jag har blitt mycket klokare idag. Tack alla :) | |
| In absurdum - Ej medlem längre | 2011-07-16 12:33 | |
![]() | Klokare av betapets forum? Jebo ti! Det är något jag aldrig trodde jag skulle få höra :) Nu är jag ännu mer säker på att även distansrelationer kan fungera hur bra som helst. Allt blev plötsligt möjligt! Lycka till. vad du än väljer. | |
| milly25 | 2011-07-16 12:39 | |
![]() | kan ju funka ett tag, kanske 2 år max men inte under 8 år mitt sprack men det var jag som tröttnade. Jag tyckte det var jätte bra i början för jag pluggade men när skolan var över då vi varit ihop i 2 år tyckte jag vi skulle flytta ihop men andra faktorer som spelberoende o skulder gjorde att vi fortsatte med distans sen att jag var en idiot som stanna i 6 år till är en annan 5:a men ja jag tror att det under en viss tid fungerar bra, men man måste lita på varandra till över 100% och kunna ta en del diskussioner på telefon... | |
| Bulimiker | 2011-07-16 12:53 | |
![]() | milly25, du låter arg :P | |