Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 76 |
Mobilspel
| Pågående | 19 119 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-07-30 01:08 | |
![]() | I fem-sex år levde jag på halvtid med persisk mat. Man hinner svimma både en och två gånger innan maten står på bordet om inte någon varit ledig under dagen, men det är det värt! | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-07-30 07:03 | |
![]() | Jag ville visa dem att det finns god vegetarisk mat. Döda fördomar ist för djur. Herregud, det är inte så dyrt med vegeatrisk mat. Man lär sig laga utan att vara kostsam. Man river tex en moroit i maten och man kan ha linser osv. Improvisera. | |
| ANDERStG | 2011-07-30 07:53 | |
![]() | jadey: Ja, patos har den åtminstone, den dokumentären. Kan man inte framföra något utan en gråtande halvkändis/madonnasymbol? | |
| CrackedActor | 2011-07-30 08:04 | |
![]() | Det finns en jättegod kikärtsgryta. Jag kommer nog inte ihåg allt så här på morgonen, men man ska fräsa lök i smör, curry, spiskummin (äh ta vilka kryddor du vill eg...) häll i kikärtor, torkade persikor, grädde, och så krydda lite mer... Ät med ris eller nåt | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-07-30 08:11 | |
![]() | vill ni veta mer om mat lyssna på Anthony Robbins de avsnitt där han pratar om mat så lever jag man behöver inte äta särskilt mycket av någonting | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-01 23:54 | |
![]() | Vad kan man äta till bönbiffar? | |
| -torskpastej - Ej medlem längre | 2011-08-02 00:00 | |
![]() | Man kan göra jäkligt god vegetarisk sushi, t ex med avocado, eller kombinationer med kryddblandningar, sesamfrön a s o. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-02 00:04 | |
![]() | bönbiffar- råstekt potatis, grön paprika | |
| zean_4052 | 2011-08-02 00:24 | |
![]() | en indisk linsgryta (dahl) med lite hemmagjort bröd är fantastiskt gott! | |
| zean_4052 | 2011-08-02 00:24 | |
![]() | och väldigt billigt! | |
| EbbaGreen | 2011-08-02 00:33 | |
![]() | Måste hålla med Zean, en dahl är det godaste som finns!!!www.tasteline.com /Re...go_chutney Annars så tycker jag i stort sätt allt med krossade tomater blir gott. Riv i lite morötter lite zucchini, krydda med färska örter och servera med låtom oss säga... röd quinoa? Mmmm vegetraiskt är så gott. Blir hungrig nu ju. Soppor i all oändlighet också.. Mmm. | |
| EbbaGreen | 2011-08-02 00:35 | |
![]() | Jag brukar äta rött råris till mina bönbiffar och servera med en massa sallad och dressing eller matlagningsyoghurt (eller tzatziki mm) | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-08-02 00:37 | |
![]() | Mos eller potatis i annan form till sojabiffar, tycker jag (råris med dressing låter också gott). Favoritgrönsaker, stekt lök, bostongurka... Nu är det svampsäsong, kan förgylla mycket veggomat. Grytor med varierande linser, grönsaker och kryddor tycker vi om till ris, bulgur eller couscous. Googla gärna och sök inspiration. Snart kommer de färska , härliga rödbetorna till t ex mustig soppa med linser i och en klick creme fraiche. Mycket järn där liksom i broccoli, grönkål och spenat. Ugnsstekta rotsaker, squash eller rödbetor med god ost till är kalas. Moussaka, lasagne, potatisgratänger...Det finns massor av gott och nyttigt utan kött och fisk. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-02 01:12 | |
![]() | Är bönor fullgott som proteinkälla förresten? | |
| Fikonspråk | 2011-08-02 01:27 | |
![]() | Bönor innehåller väl inte alla aminosyror, som man behöver? Det här förslaget är inte fullvärdigt, men risotto på zucchini och champinjoner är i alla fall väldigt gott. | |
| _abc_ | 2011-08-02 22:26 | |
![]() | Vilka kryddor kan manipulera en tråkig veggorätt till en smakrik? Hur kan man dessutom addera smakupplevelser om man inte vill blanda in ost och andra biprodukter från köttindustrin? Typ garnera med... vadå? | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-02 22:36 | |
![]() | alla bönor är fullgod proteinkälla, tillsammans med en brödbit tillverkar kroppen eget b12. Å andra sidan finns det källor (amerikanska livsmedelsverket) som erkänner att 300g broccoli är tillräckligt med protein. Jag har själv levt som gravid vegan och mina värden var högt över en "normal medelsvensson som äter kött" Barnmorskan var verkligen förvånad. Mitt tips är: sojamlöjl, mycket kålväxter och ganska grovt bröd samt bra smör som tex bregott eller riktigt smör, flora eller linnea för vegan. bra att tänka på är c-vitamin (från frukt och eller riktig juice, samt msm) | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-02 22:36 | |
![]() | abc: herbamare örtsalt samt lök och vitlök | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-02 22:37 | |
![]() | garnera med lök och hackad tomat själv har jag gärna balsamvinäger på det mesta | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-02 22:38 | |
![]() | sojamjölk är mitt bästa tips för långt liv i lycka | |