Spelrum
Giraffen46
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade77
Mobilspel
Pågående19 190

Forumkategorier

Användare Inlägg  
slånbär2011-08-05 22:20
Antal inlägg: 5539

Spider jag har heller aldrig påstått att det är svårt att rulla tre fyra gånger i böjningsrummen . Tvärtom så skrev jag faktiskt att det är busenkelt.

Prärieklocka2011-08-08 07:40
Antal inlägg: 11487

Jag minns min allra första match här, under ett annat namn än jag har nu. Förklarade för motspelaren att jag aldrig spelat betapet förut och frågade hur jag skulle få ut bokstäverna på planen. Frågade om lite annat också, t ex hur man väljer bokstav till en blank bricka. Matchen slutade med att jag vann med en hel del. Den mycket sura kommentaren från motspelaren löd ungefär: Säkert att du är nybörjare! Varpå jag svarade att jag aldrig spelat en match på betapet förut, däremot många alfapetmatcher under min uppväxt.

När jag spelade alfapet med min familj, måste dock det nya ordet bildas med hjälp av minst en redan lagd bricka. Vet inte om det var så då, eller om just vår familj hade den regeln. Det tog lite tid för mig att komma in i det nya tänket, minns jag. Sen blev det ju mycket roligare att spela och vår gamla regel kändes bara tråkig.

Gillar fortfarande att spela alfapet (scrabble), men när jag spelade som mest här på beta, tyckte jag att det var seeeegt. Motspelaren kunde ju, för ett enda ord, tänka nästan lika länge som den totala betänketid jag var van vid härifrån!

Kan nån förresten reda ut varför det som nu heter Scrabble förut hette Alfapet och det som nu heter Alfapet inte är detsamma som det som förut hette det? (Om nån hängde med i mina förvirrade funderingar!)

Gunilla _2011-08-08 09:42
Antal inlägg: 4425

Prärieklocka; stp.ling.uu.se/~star...to ria.html

Prärieklocka2011-08-08 16:51
Antal inlägg: 11487

Tack Gunilla _! Intressant läsning!

Förresten, har någon något betaminne att dela med sig av? Eller, beskriv helt enkelt er relation till betapet? Vad betyder denna sida för er? Har ni lärt känna folk här och träffat IRL? Är ni beroende av spelandet eller forumskrivandet? Eller minns ni nån speciell motspelare/match/tråd? Kom igen, lite nostalgiska är ni väl???

Mindymoo2011-08-08 17:18
Antal inlägg: 1743

Nu måste jag ju säga att jag har en minne som mrperfect, alltså sämre än (den tydligen minnesgoda) guldfisken.
Men jag minns att jag hakade på en IRL-betafest I Göteborg, och hade skitkul. Var äldst i gänget, blev packad och glad, och lämnade sällskapet på nåt öronbedövande häng på Järntorget. Väl hemma gick jag omedelbart in på Betapet och storförlorade förstås :) innan jag somnade med laptopen i knät.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?