Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 521 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-08-03 15:14 | |
![]() | det är inte så krongligt att polisanmäla,om alla gör det så fins dom inte länge till,det borde vara motivation nog,värre företag en dom har konkat pga många polisanmälningar | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2011-08-03 15:43 | |
![]() | Det är klart att man kan polisanmäla om man vill (det finns väl internetformulär nuförtiden?) men det kommer knappast hjälpa. Den här typen av företag lever på att folk betalar och SEDAN polisanmäler eller bestrider fatkuran. Det man ska göra är att bestrida fakturan eller abonnemanget omedelbart och sedan, om man känner för det, polisanmäla. Avsaknad av likvida medel kommer att slå mycket hårdare mot ett sådant här företag en ett skarpt formulerat brev om att man har polisanmält det. | |
| Sigrids mor | 2011-08-03 21:42 | |
![]() | Det var inte ett dugg krångligt att polisanmäla. Jag ringde 11414 och dom tog all anmälan direkt via telefon och jag fick en nummer dit jag mailade den mailkontakt jag har haft med baraspara. Hur enkelt som helst. Konsumentverket kunde jag anmäla till via deras hemsida - hur enkelt som helst. El KO anmälde jag via ett telefonnummer. Hur enkelt som helst. Jag tror inte det hjälper ett skit att jag anmält - men jag tror att många bäckar små gör det surt för de skitarna. Därför uppmanar jag ALLA att anmäla till konsumentverket och till polisen. Många många många jag varit i kontakt med har dessutom onda ord att säga om Kraft&Kultur - och ju mer jag gräver och grejar i detta verkar dom vara av samma skrot och korn som barasparaAB. Lovely! | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2011-08-03 22:57 | |
![]() | Sigrids mor, Den viktiga frågan är om du avser betala fakturorna. Tänker du det? I så fall har de vunnit. | |
| Sigrids mor | 2011-08-03 23:10 | |
![]() | Vilka fakturor?? Fakturorna till elbolaget Baraspara har bytt till eller? Ska jag strunta i att betala fakturorna från ett elbolag som jag får elen ifrån? Jag har ju använt den liksom??? | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2011-08-03 23:45 | |
![]() | Ja. Byt tillbaka till jämtkraft eller vad det nu var och skicka tillbaka alla fakturor du får från den andra leverantören med hänvisning till att något avtal inte har ingåts. Upplys dem också om att du bestridit mailet du fått från bara spara. | |
| Sigrids mor | 2011-08-03 23:47 | |
![]() | Jämtkraft kan inte ta tillbaka mig som elkund om jag är bunden hos någon annan. | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2011-08-03 23:54 | |
![]() | Intressant. Ja, jag undrar hur det fungerar i sådant fall. Jag skulle nog kontakta den nya leverantören och meddela att jag inte tänkte vetala ett öre och vänta på att det sägef upp avtalet själva... | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2011-08-03 23:59 | |
![]() | Kollade på sydkrafts hemsida och det står att man blir ersättningsskylig om man byter leverantör innan det tidigare avtalet löpt ut. Det verkar alltså inte vara omöjligt, bara dyrt om det faktiskt föreligger ett avtal. Nu gör det ju inte det enligt dig så då borde det bara vara att byta och sedan bestrida ersättningskraven från den jobbiga leverantörrn. | |
| jazzer | 2011-08-04 00:01 | |
![]() | Kraft och Kultur är tyvärr inte seriösa, det märks ju tydligt! Vi är med i Kundkraft - rekommenderas! - som har sagt upp samarbetet med dem och de använder högst oseriösa metoder för att få tillbaka sina kunder. | |
| Sigrids mor | 2011-08-04 00:01 | |
![]() | Ja........nu har jag som sagt fått tag i Baraspara och nyttjat ångerrätten och dom har bytt tillbaka åt mig. MEN - jag har hört från mååånga håll nu att det är helt omöjligt att få tag i Kraft & Kultur. Om man får tag i dom så vägrar dom bryta avtalet. Dom har då rätten på sin sida och man kan inte vinna något på att inte betala dessa räkningar? Eller??? Jag har pratat med E-on och Jämtkraft och båda dom företagen har många kunder som fått sina elavtal bundna vid Kraft&Kultur och att det inte går att byta förrän avtalet gått ut eftersom Kraft&Kultur vägrar släppa sina kunder. Detta eftersom allt på papperet gått rätt till från deras sida. Nu är det ju Baraspara som gjort fel som slutit avtal åt mig utan att ha någon fullmakt från mig. Det är därför jag väljer att polisanmäla Baraspara. | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2011-08-04 00:05 | |
![]() | Ja i princip ska man bestrida alla fakturor som baseras på avtal man inte har ingått. Just elleverantörer är dock lite trickiga eftersom det verkar vara komplicerat att byta och man vill ju inte vara utan el. Men nu verkat det ju ha löst sig i alla fall. | |
| Sigrids mor | 2011-08-04 00:11 | |
![]() | Ja för mig har det löst sig. Och många vittnar om att Kraft&Kultur INTE släpper kunder och dom kan bara göra det med sitt eget medgivande. Så det spelar som ingen roll om man får tag i ny leverantör eller om man väljer straffavgift och vill bryta det i förtid eftersom dom helt enkelt inte gör det. Jag/vi har jämtkraft eftersom dom är billigast för oss och är väldigt bra att ha att göra med om man ringer eller så. Men som sagt - jag varnar för Baraspara AB eftersom dom kör fult race. | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2011-08-04 00:22 | |
![]() | ok nu har resonemanget dragit iväg lite, men tro mig, om du inte betalar några fakturor kommer kulturkraft släppa dig i sinom tid. | |
| Sigrids mor | 2011-08-04 00:26 | |
![]() | Hehe - eller så skickar dom kronofogden på mig först.... :-D | |
| Tess 08 | 2011-08-05 13:28 | |
![]() | Så ytterligare en som åkt på skiten! En kompis blev uppringd och hon bad dem skicka information om företaget innan de sa ja, vilket dom sa att dom skulle göra. Och pluppeliplupp fick de ett mejl att baraspara bytt elbolag åt dom och dessutom till ett bolag som inte är billigare än det dom haft. | |
| Sigrids mor | 2011-08-05 13:38 | |
![]() | Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeen!!!!!! | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-08-05 13:46 | |
![]() | Testa att ringa Kundtjänstchefen: Marcus Söderberg. Kraft & Kultur I Sverige. Mobil: 070-990 78 61; Adress .. 121 77 Johanneshov ... Skriv ut. /ratsit/person/110546620/ marcus-soderberg ... | |
| Tess 08 | 2011-08-05 13:49 | |
![]() | Nu har hon också fixat detta, hon fick faktiskt tag i Kraft och Kultur. Jag skrev bara för att poängtera att detta är ett riktigt bluff-företag!! | |
| nadam | 2011-08-05 14:41 | |
![]() | Sigfrids mor: Kraft & Kultur har inget avtal med din underskrift, så de har därför ingen rätt att kräva betalning och de kan inte ta till kronofogden eller dylikt. Betala inte något. Det är Kraft & Kultur i samarbete med Baraspara som har gjort fel och den skiten får de städa upp själva sinsemellan. Så länge du inte har sagt upp avtalet med Jämtkraft så är det det som gäller. | |