Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade58
Mobilspel
Pågående19 393

Forumkategorier

Användare Inlägg  
boffertomte2011-08-04 15:39
Antal inlägg: 1128

mr perfect, man har inte döda hudceller i ryggmuskulaturen. Slaggprodukter är mycket mindre än celler.

Om man masserar sk ryggknutor kan det bli mycket värre om de beror på inflammation. Man bör av samma anledning aldrig lägga värme ( tex vetekuddar osv) på muskelinflammationer. Det känns bra i ngn halvtimme och sen blir det 7 resor värre i tre veckor.

promenad - Ej medlem längre2011-08-04 17:03
Antal inlägg: 3995

EXAKT tre veckor med

frvib2011-08-04 22:41
Antal inlägg: 431

Inflammationer är muskler är mycket ovanligt.

AnneHag2011-08-04 23:31
Antal inlägg: 331

jag har inflammation i musklerna mellan nacken och axlarna på sidorna. känns bättre efter massage....

madeleine2342011-08-27 16:24
Antal inlägg: 616

Det är väl att bra !

monalee2011-08-30 07:53
Antal inlägg: 127

Jag masserar bort mina knutor, men sen är det bra att röra på sig oxå=)

ullis1164 - Ej medlem längre2011-08-30 18:15
Antal inlägg: 1019

Jag har haft muskelinflammation på olika ställen i ryggen, f n vid skulderbladet. Läkaren säger att då jag har diskförskjutningar kan detta ha samband. En god vän som är sjuksköterska masserade området, omedelbart fick jag värk i armen, och nu säger sjukgymnasten att det är en nerv som är i kläm. Funderar nu på om jag fick detta pga massagen?

frvib2011-08-30 20:16
Antal inlägg: 431

Det låter osannolikt att massage av ryggen skulle leda till värk i armen. I så fall är det troligare att du låg i en obekväm ställning när du fick massagen.

"Muskelinflammation" och "diskförskjutningar" är bara tveksamma teorier. Oftast vet man helt enkelt inte vad ont i ryggen beror på, men det brukar sällan vara farligt och går oftast över. Du kan läsa mer om ont i ryggen här: www.1177.se/Stockhol...n/ ?ar=True

The_Cheat2011-08-30 22:01
Antal inlägg: 141

Muskelinflammation och diskförskjutningar är inga dåliga teorier men det de tillsammans orsaker inte denna problematik utan en diskförskjutning kan ge en direkt på nerver om disken buktar bakåt.

Teori: Massage av området kan ge en viss påverkan p.g.a. att muskeln som blev masserad fäster i columna(ryggraden). Detta kan ge en viss spänning/avslappning och därmed ge en förändring i diskens påstådda tryck mot nerven.

Det är en hel värld och jag kan inte säga så mycket på mer än den fakta jag ser.

/Snart färdig sjukgymnast.

Stubin2011-08-31 14:49
Antal inlägg: 337

Jag har varit till både kiropraktor och naprapat och dom båda flyttar mina kotor och därmed så försvinner värken. Om man inte masserar efteråt så drar musklerna tillbaka kotan där den låg innan och värken är tillbaks, därför krävs flera behandlingar.....
Massage är jätteskönt men om man har ont så tror inte jag att grundproblemet försvinner om man inte kollar upp varför det gör ont. Är man bara spänd så hjälper det säkert men inte om en kota flyttat sig.

The_Cheat2011-08-31 17:52
Antal inlägg: 141

Det där med kotor som flyttar sig.. Kotglidning kallas spondolisthes och beror på frakturer i kotan. Att "knäcka" handlar om att öka rörligheten i någon av de leder som är kring de kotorna och dess segment. Rörelsen som sker är millimeter stor och det handlar framförallt om att öka cirkulationen kring området och lätta på ev. låsningar.

Grundproblemet är aldrig att en kota, muskel, ligament ligger fel eller något sånt. Grundproblemet är det enskilda beteendet som skapar denna problematik ex. stress, enformigt arbete, tungt arbete, felbelastning, svag muskulatur, felbalanserad muskulatur m.m. Ändra på hur du själv gör fel så blir det tillslut rätt.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?