Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 76 |
Mobilspel
| Pågående | 19 287 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| miss evelyne | 2011-08-09 20:29 | |
![]() | Schylster... gillar tankegången. vem vet vad som skulle hända. =O | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-08-09 20:33 | |
![]() | Vad vill du säga egentligen, miss evelyne? | |
| Uisge - Ej medlem längre | 2011-08-09 20:35 | |
![]() | En del av forskningen som jag har tagit del av talar för att kvinnor dels vänder ilskan inåt, mot sig själva, medan män vänder den utåt mot andra. En annan sak är att kvinnor, när de ändå är utåtagerande och våldsamma vänder det mot den egna relationen. De ger sig på sina familjemedlemmar, medan män oftare än kvinnor (även) vänder aggressionen mot främmande människor utanför hemmets väggar. Män tenderar att inte anmäla sina kvinnor som på olika sätt misshandlar dem (inte heller barn anmäler sin förälder), medan okända människor som blir misshandlade tenderar att anmäla brottet. Så förutom att kvinnor rent generellt mer sällan slåss, så blir också de antal som gör det inte anmälda och hamnar således inte i någon statistik. De som generellt anmäler våldsbrott, är okända människor - där förövaren i regel är man. | |
| miss evelyne | 2011-08-09 20:36 | |
![]() | Men jag har sagt det tusen gånger känns det som =/ Jag tror inte att det är så att män är så mycket aggressivare och våldsammare än kvinnor. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-08-09 20:38 | |
![]() | Och vad baserar du det på? | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-09 20:38 | |
![]() | Nailed it, Uisge. Tack. | |
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2011-08-09 20:40 | |
![]() | "huliganer, vandaler, våldtäktsmän och massmördare", hur många såna kvinnor finns det tror du miss evelyne? Jag gissar 3% procent mot 97% män. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-08-09 20:41 | |
![]() | Bra Uisge. | |
| miss evelyne | 2011-08-09 20:42 | |
![]() | Mina egna erfarenheter. Vilka liknar Uisges förklaring ganska mycket.. Men sen ser jag inte varför män skulle vara mer våldsamma än kvinnor. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-09 20:42 | |
![]() | Bara för att du inte ser varför det skulle vara så betyder det inte att det inte är så. | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-08-09 20:42 | |
![]() | Miss evelyn, jag tror inte som du. Dessutom är mäns våld oftast grövre än kvinnors. Har inga exakta siffror men mord och vållande till annans död begås till ca 90% av män. | |
| miss evelyne | 2011-08-09 20:43 | |
![]() | poussitiv.. jadu jag vet inte procentsatser på sånt men men ursäkta att jag alls yttrade en tankegång. | |
| miss evelyne | 2011-08-09 20:44 | |
![]() | crooked det är ju precis samma sak åt andra hållet =) | |
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2011-08-09 20:45 | |
![]() | Däremot känns det som brotten blir allt grövre och ökar i takt. Det är oroväckande. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-09 20:46 | |
![]() | Att kultur och samhälls-delen skulle vara överdriven är något jag tycker är lite smålarvigt. Är det inte i princip samhället som driver oss? Ingår man inte dör man, är mobbad eller vill dö. | |
| Busen Fabian | 2011-08-09 20:47 | |
![]() | Poussitiv; "huliganer, vandaler, våldtäktsmän och massmördare" Är definitivt till övervägande delen män. Är det då mannen eller samhället det är fel på enligt dig? | |
| slånbär | 2011-08-09 20:48 | |
![]() | Men hur ser det ut statistiskt mot befolkningen? Någon som vet? Alltså hur stor del av männen är faktiskt våldsamma såpass att dom hamnar i nån sorts statistik? För min egen erfarenhet av män är trots allt att dom allra flesta är inte det och av dom som har varit det har det oftast varit i samband med alkohol som det har visats. | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2011-08-09 20:49 | |
![]() | Jag tror inte att män är mer våldsamma än kvinnor, men en genomsnittskvinna som "slår så hårt hon kan" orsakar inte samma fysiska skada som en genomsnittsman "som slår så hårt han kan". Klart att våldsbrotten blir grövre när någon med mer muskler begår dem... men det finns ju andra brott med våld eller hot om våld, t.ex. bank-/värdetransportrån, där jag vågar påstå att männen är överrepresenterade. Om det är alfahanne-beteende eller helt enkelt för att en man har bättre fysiska förutsättningar att fly efteråt (med vapen i hand, under själva rånet, spelar nog inte könet någon större roll) törs jag inte spekulera i, men i "vardagsvåldet" inom familjer, lägenhetsbråk, etc., tror jag nog att båda kön har lika stor våldsbenägenhet (men en örfil med öppen hand från en kvinna polisanmäls knappast, medan ett knytnävsslag från en man sannolikt gör det). | |
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2011-08-09 20:50 | |
![]() | Jadu, jag har ingen aning vad som orsakar detta. | |
| Måns_E | 2011-08-09 20:52 | |
![]() | Det är just det som är grejen, ja män är överrepresenterade jämfört med kvinnor när det handlar om våldsbrott (med vissa undantag, i a f i Sverige, som barnmisshandel och barnmord). Gruppen män som begår våldsbrott är i minoritet jämfört med hela gruppen män. | |