Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 287 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Måns_E | 2011-08-17 20:21 | |
![]() | Jag tror att folk köper ny TV för att de vill ha en bättre TV eller för att den gamla har gått sönder. Att frakta gamla tunga nästan skrotfärdiga TV-apparater över jorden låter som en dålig idé av många skäl. | |
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2011-08-17 20:22 | |
![]() | Vi måste handla, handla, handla (bla a platt-tv) för att hålla hjulen igång, det är viktigt. Problemet är återvinningen. Man skulle nog satsa på att blir återvinningsfabrikör. | |
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2011-08-17 20:31 | |
![]() | Vet inte om TV-apparater är sämre att frakta än något annat. Det fraktas skorpor, sill och rödbetor kors och tvärs. | |
| Måns_E | 2011-08-17 20:32 | |
![]() | Att frakta gammal miljöfarlig nästan uttjänt elektronik till u-länder tycker i a f jag är en björntjänst. | |
| clinton | 2011-08-17 20:39 | |
![]() | Att köpa en större TV med bättre bild handlar väl om att man vill förhöja upplevelsen på TV-tittandet, precis som att man åker på semester till exotiska platser för upplevelsens skull. Tror knappast att det har med självförtroendet att göra! | |
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2011-08-17 20:44 | |
![]() | Ja, klart det är Måns, ändå gör man så. | |
| kajix | 2011-08-17 20:45 | |
![]() | varför skaffade du tv i första läget? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-08-17 20:49 | |
![]() | som barnvakt till barnen så jag kunde göra annat | |
| kajix | 2011-08-17 20:50 | |
![]() | hade vi råd med det? | |
| pabster1 | 2011-08-17 21:14 | |
![]() | Bara för att något fungerar betyder inte att dt inte kan bytas mot något bättre. Tänk vilket slöseri när vi skrotade alla hästvagnar när bilen kom. Idag går utvecklingen så fort så en 5 år gammal LCD har betydligt sämre bild än en LED och drar 30% mer ström. Jag har ingen TV det är bara fördummande. Numer kan man själv fritt välja vad man vill se på datorn. Inga program tablåer att anpassa sitt liv till eller slötittande och än mer fördummande zappande. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-08-17 21:18 | |
![]() | så då har jag var min tv för om jag köper en ny så är den dålig om 5 år | |
| clinton | 2011-08-17 21:19 | |
![]() | Att säga att tv BARA är fördummande är väl en grov generalisering och ett enkelspårigt tänkande? | |
| mrperfect | 2011-08-17 21:28 | |
![]() | Jag har dille på att ta hand om gammalt skäp och fixa till det. Kan man inte ta några gamla avlagda trådar och byta rubrik på dem ? | |
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2011-08-17 21:36 | |
![]() | Jo, och du kan börja med "vad fattas män", den är inte så gammal men behöver ny rubrik. Den konstigaste tråd jag läst, just nu ventileras försäkringskassan :D Jag förstår om män tar illa upp, den är alldeles galen. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2011-08-17 21:44 | |
![]() | Fullt fungerande? Men hur bra var bilden då? Fanns det nån ljusstyrka kvar. bildröret mattas av efter flera år. När bildrörsteven använts i många år så har ljusstyrkan skrivats upp varterfter tills den står på max. En del fel märks kanske inte på en gång. Ligger kanalinställningarna kvar? Jag tror inte folk bara slänger en tv bara för att den är tjock. Man vill helt enkelt ha bättre bild. HD-kvalité t.ex | |
| Tjattefackap | 2011-08-17 21:51 | |
![]() | haha bara folk med dåligt självförtroende...ganska kul^^ | |
| Sangria | 2011-08-17 22:21 | |
![]() | ttiitti-allvarligt?? Du verkar inte ha någon särskilt bra uppfattning om hur folk i allmänhet funkar. Vad känner du egentligen för människor? Och att ha tv som barnvakt-du skojar hoppas jag. För annars fattar inte jag varför i hela friden man skaffar så många ungar om man placerar dom framför TV n och gör annat själv. Jag tycker som någon skrev att en riktigt bra TV och HD kanaler ger en fantastisk upplevelse när man ser på typ natur och reseprogram. På samma sätt som en del vill resa till häftiga platser. | |
| Gigi51 | 2011-08-18 11:35 | |
![]() | Har platt-tv blivit bättre? Mina barn har platt-tv och det är lite roligt att kolla på det ibland, hur alla människor blir korta och tjock och när man kollar på t.ex. trav så blir hästarna långa. Jag föredrar ju vår tjock-tv då. Men de kanske har blivit bättre. | |
| jaws68 - Ej medlem längre | 2011-08-18 11:47 | |
![]() | Ja, platt-tv har blivit bättre. Jag retade mig förr på att bilden inte "hängde" med det blev spökskuggor och pixlar när nåt rörde sig för snabbt. Det finns en knapp för att byta format på bilden. 4:3, 16:9 sen det finns det lite olika zoomlägen. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-08-18 14:41 | |
![]() | Sangria.om du vill tro att mina barn sitter vid tvn dyngnet runt så är det ok för mig.jag orkar inte ens försvara mig.du behöver inte ens undra varför jag har så många barn .men jag tror att de flesta pföräldrar lagar mat är ungarna ser på bollibompa | |