Spelrum
Giraffen | 0 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 1 |
Mobilspel
Pågående | 19 560 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-08-30 12:58 | |
![]() | yamma,precis alla kan sluta vägen dit är lite olika,varför sega på det? | |
Xtrata | 2011-08-30 13:09 | |
![]() | le-lou - mina e-cigg från www.oddwolf.se innehåller inte nikotin. Nikotin är OLAGLIGT att sälja om det inte säljs i apotek eftersom det är ett nervgift som är klassat som läkemedel. Undantaget är tobakslagstiftningen som i stället har massa egna regler. Säljer någon i Sverige e-cigg med nikotin så kan du vara säker på att det är dels en oseriös verksamhet och att dom snart inte finns på marknaden. Läkemedelsverket har slagit ned på flera webbshopar tidigare som sålde med nikotin. Det är inte ens tillåtet att marknadsföra (det finns webbshoppar som säger att dom skickar från annat land för dom tror dom kommer ruint lagstiftningen då) eller hantera betalningar för det. Tro mig, jag har provat flera olika leverantörer i landet och utomlands även med nikotin, men jag vill ju inte vara nikotinslav! Jag hävdar att det fungerar strålande för mig och för många andra, även utan nikotin, för det känns verkligen som en riktig cigg. Hur man än ser på det är det ju en klar fördel jämfört med att gå och vänta på rätta viljan, man kan hinna sabotera sina lungor och hela hälsan långt innan den viljan infinner sig. Ofta, har jag märkt på äldre släktingar, infinner sig viljan först när tobaken gjort dig sjuk... Med ecigg blir du inte sjuk. Yamma - mycket målande jämförelse tycker jag! | |
Xtrata | 2011-08-30 13:12 | |
![]() | ttiittii - Det är säkert sant, men varför, om man upplever det svårt, skall man skjuta på det? Bättre ta tag i en dålig vana och göra den till en ofarlig i stället för att vänta på motivationen att helt lägga av (och helt ärligt vill t.ex. jag, och säkert flera andra med mig, inte sluta med eciggen, den är för bra och njutbar för det). | |
le-lou | 2011-08-30 13:16 | |
![]() | jaha. Man kan iaf köpa e-cigg med nikotin i i england tydligen, jag kollade med en kompis som testat det och hon beställde från en svensk sida - men från england om man säger så. Olagligt i sverige men jag förstår inte riktigt varför? Vad är det för skillnad på detta - och på det som Apoteket säljer i form av munspray med nikotin i, eller inhalator?(Inhalatorn ser ut som ett cigarettmunstycke, där du stoppar in en nikotinplugg. Nikotinet andas du sedan in genom munstycket.) | |
Mouche - Administratör | 2011-08-30 13:44 | |
![]() | Xtrata: Jag har en god vän, en kvinna på snart 60 år, som röker som en borstbindare. Hon fyller år snart. Ge mig ett förslag på vilket "startpaket" som vore bäst åt henne. Hon röker massor så det måste vara e-cigg så det räcker ett tag. =) Mouche | |
Xtrata | 2011-08-30 13:46 | |
![]() | Av samma anledning som inte alla i Sverige får sälja mediciner och nikotinpreparat. Apoteken har som krav att det alltid skall finnas en farmaceut på plats när dom har öppet för att t.ex. kunan ge råd om bruket av produkter. Av den anledningen är en rad mediciiner och produkter bara tillåtna att säljas genom apotek och under översyn av myndigheterna. I Storbritannien är nikotin i e-cigg tillåtet. I ett par andra EU-länder också, men på det hela taget är det förbjudet i större delen av EU. Man kan köpa direkt från en webbplats i ett land där det är tillåtet, men om någon hemsida i Sverige marknadsför, tillhandahåller varorna eller hanterar betalningarna för dem så begår de brott. Det är även förbjudet att marknadsföra mot svenska marknaden om jag förstått det rätt. Att köpa nikotinprodukter från en webbshopp är egentligen inte så briljant eftersom det inte finns några garantier eller någon tillsyn alls över vad som ingår i dem. Om jag förstått det rätt är det dock okej att importera för eget bruk från andra EU-länder så visst, vill man göra det så kan man ju prova på det. Fördelen med att köpa dom där jag köper dom är att dom har bra kundstöd, snabba leveranser och dom verkar ta seriöst på produkten och är inget källarföretag som inte ens vågar berätta var man får tag på dom på sin hemsida (som många andra svenska och utländska leverantörer av ecigg). Vill du inte försöka slippa nikotinet då? Det är ju ett gift som är farligt för hjärtat och om du ska bli sund och ta bort tobaksröken är det väl bra att försöka sluta med nikotinet också? | |
le-lou | 2011-08-30 14:28 | |
![]() | jag tänkte nog mest på varför Apoteket inte skulle sälja E-cigg med nikotin i. Det är inte nån skillnad direkt på det man kan köpa på Apoteket idag och på en e-cigg med nikotin i, förstår inte vad de skulle ha för argument för att inte sälja såna. "Vill du inte försöka slippa nikotinet då? Det är ju ett gift som är farligt för hjärtat och om du ska bli sund och ta bort tobaksröken är det väl bra att försöka sluta med nikotinet också?" Kan man sluta med nikotinet så kan man sluta med vanan att hålla i en plastpryl och suga vattenånga. Jag tror inte ett skvatt på att det här hjälper för den som vill sluta röka faktiskt, snarare tvärtom. Förlänga ett vane-beteende snarare. | |
le-lou | 2011-08-30 14:38 | |
![]() | min kompis trillade dit efter tre månader på e-cigg, hon menade på att med de här, så slutar man aldrig röka, det blir bara kortare eller längre uppehåll. Jag tänker fortsätta gnata om boken mao :). 10 miljoner sålda exemplar: "Jag har slutat försöka förklara hemligheten, sådan Allen Carr beskriver den så suveränt i sin bok, där han tar hål på myt efter myt. Jag säger bara: OMVÄND HJÄRNTVÄTT. Det är löjligt lätt att - inte sluta; den vokabulären använder jag inte - utan att äntligen slippa röka. Det är bara att läsa Allen Carr’s bok med öppet sinne, fimpa sista cigarretten på sista sidan och dra en lycklig suck av ljuvlig, tacksam, salig lättnad! Det finns en fungerande metod för allting. Det gäller bara att hitta den. Jag har gjort det. Jag kommer att vara Allen Carr tacksam så länge jag lever – som äntligen icke-rökare!" Utöver detta, så grattar jag er som slutat röka - med el utan vare sig e-cigg el böcker. Heja på! | |
Xtrata | 2011-08-30 21:10 | |
![]() | Jag kan bara tala för mig själv. Jag har aldrig lyckats hålla tassarna borta borta från tobakscigaretter så länge som nu. Det hjälpte föga med så kallade "hjälpmedel" med nikotin. Det jag saknade och fick mig att börja igen var ju känslan av att röka, "hålla något i handen" och helt enkelt njuta av en rök... Jag ville sluta för jag har släkt som dött till följd av tobaksrökning och jag var rädd för att bli sjuk plus att min kondition blev sämre med tobaken. Inte för att jag tyckte det var otäckt eller så. N känner jag mig säker. Både på att jag slipper tobaken i framtiden och på att jag inte kommer bli sjuk. Dessutom kan jag röka när jag vill. Jag förstår dom som inte förstår, dom har helt enkelt inte provat :-) | |
Xtrata | 2011-08-31 15:30 | |
![]() | Är det förresten någon som testat e-cigg med örter? Hört det ska finnas och att det ska vara bra mot nikotinabstinens... Tänkte på dom här som inte tror det funkar utan nikotin? | |
161amb | 2011-08-31 15:53 | |
![]() | E-snus, finns det också? | |
Xtrata | 2011-08-31 16:34 | |
![]() | Hehehehe... Hur skulle det funka? Ett knappbatteri under läppen? :P | |