Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 462 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| MissFärgad - Ej medlem längre | 2011-09-22 09:16 | |
![]() | Ur artikeln: "Kungafamiljens adjutanter kostar över en miljon kronor varje år – men det är inte hovet som betalar." Äsch. Är ju en fis i rymden - och oavsett vilket konto millen tas ifrån. Sluta gnäll. | |
| delirium | 2011-09-22 09:44 | |
![]() | Förlåt men jag måste faktiskt bara få säga att det här med kungahuset - det är en vidrig kvarleva som jag på intet vis stöttar. Jag vill att staten ska skilja sig från kungahuset så som staten skilde sig från kyrkan. Jag gick ur svenska kyrkan samma år som det blev möjligt. Jag vill att samma sak sker med kungahuset. Ni som vill betala skatt till kungahuset, gör det. Jag vill icke. (Givetvis måste kungens formella makt strykas så det krävs lite lagändringar.) | |
| Tommy 1979 | 2011-09-22 10:16 | |
![]() | MissFärgad, förutsatt att du menar allvar och inte är ironisk - av vilken anledning ska kungahuset visas särskild respekt? För att de fötts in i en priviligerad familj? Mig veterligt äter, sover, pissar och skiter de precis som alla andra. Vad är det egentligen som är så speciellt med dem? | |
| Rimonah | 2011-09-22 10:19 | |
![]() | Och alla här som klagar på orimlig lön skulle förmodligen hålla hårt i sina ideal om de själva blev erbjudna motsvarande. -Nej tack det är orimligt, jag nöjer mig med en fjärdedel... | |
| Sensationell | 2011-09-22 10:35 | |
![]() | Jag ser inte detta som fel. Finns en hel del andra grejer som händer som är mycket värre. De förtjänar säkerligen sin lön efter det arbete de har utfört och ser säkert att det är trevligt och en hedersvärd uppgift att följa med kungafamiljen på stadsbesök. Dessutom gör kungafamiljen så mycket för inte bara Sverige utan hela världen i volontärarbete. | |
| slånbär | 2011-09-22 12:50 | |
![]() | Men vad är det då som kungafamiljen gör för Sverie?? Det är det ständiga mantrat som promonarkisterna bräker ur sig hela tiden men ingen kan visa på vad dett verkligen innebär. Det är bra för Sveries företagare och industrier-på vilket sätt då? Det är bra PR-för vem och hur? För mig som vanlig skattebetalare så känns det ju inte direkt nära till hands att kungafamiljen har gjort någonting som har varit till min fördel på något sätt. Gör om det till ett AB så får väl dom som är intresserade av att sponsra verksamheten göra det och få del av den "goodwill" som alla talar om och alla de pengar som dom enligt vissa drar in till landet. Jag vill då inte bidra till det. Däremot så ska ju kostnaderna för alla våra statliga slott självklart bekostas av skattemedel för detta är ju vår historia och vårt kulturarv som kostar att underhålla och bevara men deras privata bostäder får dom väl betala hyra för som alla andra människor gör. Dessutom så ska väl volontärarbete inte bekostas av oss skattebetalare utan vara just volontärarbete dvs ideellt arbete som man utför för att man vill och inget annat. | |
| ErikStenman | 2011-09-22 17:15 | |
![]() | Mindymoo: Folket röstade faktiskt nej enligt vad media rapporterade. | |
| ErikStenman | 2011-09-22 17:15 | |
![]() | Dock håller jag med dig i sak. | |
| Träsmak | 2011-09-22 18:42 | |
![]() | Bra med representation. Men allt onödigt monarkiskt traditionsfjäseri kunde man absolut skala bort. | |