Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 508

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Aquila12011-10-14 12:53
Antal inlägg: 2463

Folk som skriver i olika forum, sett de tendenserna från dig.

Ha en fin dag Del!

kockelikocke2011-10-14 12:54
Antal inlägg: 204

Snälla ni lyft bort era Skygglappar från era svart ögon och se vad som har hänt. FK är oresonliga i detta samanhang, jag en utvecklinstörd lille bror som är indirekt med i Teatern och jag har mycket god insyn i vad som har hänt sen de började.

Per J har gjort allt för att dom ska få så bra lön som möjligt, de dom inte visar i programet eller de dom inte frågar FK pga är om UTVECKLINGSTÖRDA får komma tillbaka till sin pension efter att teatern är slut i detta fall om de haft högre lön och dvs. avsagd delar av pensionen, och de är stor skilnad på vara vanlig pensionär och utvecklingströda pensionär....

SLUTA NU OCH HOPPA PÅ GLADA HUDIK TEATERN, om Per J slutar pga av de så är ni i den stora pöbeln en del av den stora massan som fått bort en av vår tids största entrepenören och utvecklare inom denna sektor...

SÅ håll käft på er!

Delicious - Ej medlem längre2011-10-14 12:54
Antal inlägg: 11661

Så det är mitt fel att de jag diskuterar med inte kan komma med bra argument? Okej, ha en bra dag du med.

Delicious - Ej medlem längre2011-10-14 12:56
Antal inlägg: 11661

Vem är det som har skygglappar? Sen när får man inte ifrågasätta och granska?

kaffeflicka - Ej medlem längre2011-10-14 12:56
Antal inlägg: 915

Orka bry sig om människor som bara vill bråka.
Så här skriver i a f Christina Husmark-Pehrsson, Socialförsäkringsminister :

I dag kan en person som har beviljats hel förtidspension arbeta som mest 12,5 procent av en heltid. Den som har uppvisat större arbetsförmåga än så får inte längre uppbära förtidspension. Visserligen finns möjlighet att pröva arbete med bibehållen ersättning under tre månader, något som utnyttjas av ungefär 5 000 personer varje år. Efter tre månaders arbete dras dock ersättningen in och individen måste under resten av prövoperioden (maximalt två år) förlita sig helt på sin egen arbetsförmåga.

apbur2011-10-14 13:02
Antal inlägg: 9699

Japp, visar det sig att man kan jobba tillräckligt för att försörja sig ska man inte få bidrag ovanpå det. Nån måtta får det vara.

le-lou2011-10-14 13:02
Antal inlägg: 17500

kockelikocke, är du köpt eller ?

kockelikocke2011-10-14 13:05

Nej men om man inte vet mer än de som sägs i programet har man fått en sjukt usel viklad bild av Glada Hudik Teatern...
Jag säger inte att dom är några änglar som inte ska undersökas men nån måtta får de vara på den låga nivån på Journalistiken.... Och dessutom från SVT....

slånbär2011-10-14 13:05
Antal inlägg: 5539

Jaha och bara för att Per är gud i Hudik så får man inte kritisera honom då? Jisses så dumt. Snacka om skygglappar. Om dom inte har någonting att dölja eller inte gjort något fel alls så är det väl inga problem heller att dom granskas? Om det är föräldrar och gode män till vissa av de utvecklingsstörda som är delaktiga i kritiken ska även dom hålla käften? Det är en kommunal verksamhet vilket naturligtvis innebär att den måste kunna granskas öppet. Vill man göra lite mer som man vill så får dom väl göra om verksamheten till privat företag så det är deras egna pengar dom bollar med.

kockelikocke2011-10-14 13:09

www.hudiksvall.se/up...or tage.pdf

Läs detta och gör de innan ni snackar...

kockelikocke2011-10-14 13:10

De är jätte tråkigt att så många får en felaktig bild av denna verksamhet, de verkar som att de som jobbar mest för de utvecklingstörda helt plötsligt är de strösta bovarna...
De är sjukt bakvänt och känns bara fel

le-lou2011-10-14 13:12

kaffe flicka :

När Alliansen bildade regering 2006 kom mindre än en procent tillbaka till arbetslivet efter beviljad sjukersättning. För att ändra på detta har vi infört en reform som innebär att den som har fått permanent sjukersättning före den 1 juli 2008 nu kan studera, engagera sig ideellt eller arbeta utan att riskera att förlora sin rätt till ersättning.

Det går dessutom att tjäna upp till ett prisbasbelopp om året (42 800 kr för år 2011) utan att sjukersättningen reduceras. För inkomster över detta belopp reduceras sjukersättningen med 50 öre per intjänad krona.
Moderaterna tycker att detta ger bra individuella ekonomiska villkor för den som försöker ta sig tillbaka till ett arbete igen.

katten712011-10-14 13:12
Antal inlägg: 69

Nu har jag varken läst hela tråden lr sätt programmet.
Men d va någon som undra vad en pension ligger på jag skulle tro att d är ungefär samma som aktivetsersättningen som är 6220 kr. Beror på åldern.

le-lou2011-10-14 13:13

det som känns fel är när nån ber andra att hålla käften. Det handlar om människor (mer än Pär) och om folks pengar (andras än Pärs). Lex Juholt kanske? :D

le-lou2011-10-14 13:19

Glada Hudik skulle behöva få tillbaka Olle Hillström & återuppliva teaterns grundvärderingar.

zezzo - Ej medlem längre2011-10-14 13:21
Antal inlägg: 256

le-lou 2011-10-14 12:31
"Läser man hennes mail så är det uppenbart att det är en makt påtryckning - bara att skicka mailet i frågan är det."

Kan du länka?
Jag har inte tålamod att börja leta runt...

le-lou2011-10-14 13:23

svt.se/ug/2011101213..._r eportern

zezzo - Ej medlem längre2011-10-14 13:38
Antal inlägg: 256

Tack för länken.

le-lou.
Alltså, det är verkligen intressant hur olika vi människor kan tolka (eller tycka om, om du så vill) en och samma sak.

För det första, för mig rimmar hennes mail väldigt väl överens med vad hon sedan sade i intervjun till Josefsson. OCH jag anser inte att hon överskred sina befogenheter. Hon uppmanar ju i stort sett reporten bara till att vara tydligare. Citat: "mitt råd är att du ska ge honom ett mer konkret svar än det han hittills fått - med reservation för att ni kanske har mycket goda journalistiska skäl för att vara så undanglidande som dina svar hittills har varit."

Det där måste hon väl ändå kunna göra (i egenskap av hennes chef) utan att Josefsson ska gå i taket? - Eller utan att det kan anses vara (tjänste)fel...

kockelikocke2011-10-14 13:40

www.hudiksvall.se/up...or tage.pdf

le-lou2011-10-14 13:49

zezzo: Varför ska hon uppmana en journalist till nåt? Hon tar ju på sig Pärs känslor om vad han tycker - som att det faktiskt är nån form av sanning (att journalisten INTE varit tydlig). Det är inte hennes jobb att springa de granskades ärenden. Tycker du verkligen det? Den här journalisten har varit klar med Pär för övrigt, det framgår av hennes mail längre ner på sidan.
Journalister bör få sköta sitt arbete utan påtryckningar från högre håll, jag tycker det är ett mycket märkvärdigt agerande från Eva Hamiltons sida.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?