Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 616

Forumkategorier

Användare Inlägg  
pcbss2011-11-09 19:52
Antal inlägg: 27

Men om du målar upp en bild, y not, som försöker ge en bild av att maskar och fiskar KANSKE inte känner smärta torde väl ditt syfte vara att skitsamma hur man behandlar dessa djur, för de kanske inte känner nåt i alla fall.
Och kräftorna som kokas levande, de kanske inte heller känner nåt?

pcbss2011-11-09 19:53
Antal inlägg: 27

Tipitina, ska all djurhållning upphöra då?

y not2011-11-09 20:17
Antal inlägg: 9014

pcbss, du väljer hur du tolkar. Vad jag har påstått är att du inte vet hur de känner. Hur du kan välja att tolka det som att jag påstår; att de inte känner och skitsamma hur man behandlar dessa djur, har jag svårt att förstå.

Kanske du skulle läsa mitt inlägg från igår från 19:49 en gång till

Incidental - Ej medlem längre2011-11-09 20:24
Antal inlägg: 7958

henrik_l- www.fria.nu/artikel/88733

Fiskar känner smärta, men de kan inte skrika, det kan inte maskar heller, tror inte många av oss skulle trä en mask på kroken om masken vrålade av smärta.

jessikan2011-11-09 20:34
Antal inlägg: 25

Här skulle jag kunna skriva hur mycket som helst. Det är mitt ämne både genom det jag brinner för och genom mitt jobb. Jag kan bara säga till de som äter kött,att i den mån vi har råd välja ekologiskt. Vi är inte den enda varelsen som bär oss illa åt mot andra djur för vår egen vinnings skull. så så länge det är försvarligt det vi gör mot andra raser (såsom råttjakt för de förstör, flugjakt mm) så kan jag svälja det. Jag kan även svälja att vi äter kött från vilda djur och till viss del svenskt kött.( Helst då ekologiskt!)
Men att våra stora svenska butikskedjor väljer att ta in prisdumpat utländskt kött tar jag inte!! Och kommer aldrig sluta kämpa för detta.

rajden2011-11-09 20:44
Antal inlägg: 542

Djur är gott!
Och då tänker jag framförallt på vår vän MARSIPANGRISEN!!!!

Incidental - Ej medlem längre2011-11-09 20:44
Antal inlägg: 7958

Och geleråttan.

rajden2011-11-09 20:45
Antal inlägg: 542

Icke att förglömma!!!!! Helt rätt Incidental=)

tipitina2011-11-09 22:17
Antal inlägg: 2687

Nej, jag anser inte att djurhållning skall upphöra men däremot att den skall bli så bra som det bara är möjligt men så tillhör inte jag heller någon av ovan sagda grupper...

ullis1164 - Ej medlem längre2011-11-12 18:24
Antal inlägg: 1019

Hm...trampade ihjäl nyfödda musungar idag, ett bo under en stor balja i trädgården. Utan att tveka. Hatar möss. Men egentligen så dumt, skulle ju aldrig hänt om det varit små gulliga kattungar??!!!

y not2011-11-12 19:13
Antal inlägg: 9014

ullis det där är verkligen intressant och tänkvärt. Vi diskuterar ofta hur vi skall döda djuren så det är minst plågsamt. Råttorna dödar vi med gift, och det är extra plågsamt så de inte ska förstå källan av det utan att det verkar först i kontakt med vatten. Andleningen är att de är så intelligenta och inkännande.
Visst är det ett spännande sätt att resonera. Ifall vi tillerkänner däggdjuren själsliga egenskaper, befinner vi oss på en mycket tunn tråd i hur vi behandlar råttot och möss.

ullis1164 - Ej medlem längre2011-11-12 20:08
Antal inlägg: 1019

Javisst behandlar man djuren väldigt olika där. Har väntat på ett ramaskri om hur jag kunde trampa på små bebisar, men ingen verkar bry sig, det var ju bara möss. Vi lägger dock inte ut musgift, men mest med tanke på vad som skulle hända om katten/hunden därefter åt upp musen. Istället sätter vi ut musbur i garaget, och om den skulle infånga en mus släpper vi ut den i skogen. Musen inte buren.

diffdiff2011-11-12 20:11
Antal inlägg: 3884

Tuff fraga. äter själv lite kött. Men har en ödla som äter larvar. Under deras tid här hemma har larbvarana mat o har edt bra. Allt levande ska ha det bra

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?