Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 17 |
Mobilspel
| Pågående | 19 140 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 88tinste | 2011-11-13 08:24 | |
![]() | Jag kan säga att det inte är lätt att hitta så många andra butiker med bra priser och snygga bh:ar om man behöver större bh:ar. Skulle det vara möjligt skulle jag nog inte direkt bojkotta, men jag skulle minska ner mitt handlande där. Många vet inte att den existerar just för att de inte direkt gör så mycket reklam, min kille hörde reklamen på radion och rekommenderade mig. Och nej, det finns inte så många konkurrenter, jag vet endast en som kan konkurrera i pris och urval, fast det får man endast beställa på nätet, finns ingen butik i Sverige. De anställda i butiken är otroligt bra, de är trevliga, hjälpsamma, rekommenderar saker, tipsar och man får som medlem alltid 20% rabatt osv. Kvaliteten på kläderna är grymt bra, så jag är bara irriterad över att de anställda behöver ha skylten. | |
| 88tinste | 2011-11-13 08:32 | |
![]() | Och nej, det är inte ett måste att skriva under kontraktet. Men det är svårt att finna jobb idag, så många kan nog känna sig pressade att acceptera det mesta. Just för stunden kanske det inte känns som en "big deal" men senare kanske det är lite svårare. | |
| marmeladov22 | 2011-11-13 10:27 | |
![]() | Haha ja nu kommer alla gå in och spana på deras bröst. Och av ren genans tvingas köpa något. Jag menar, siffrorna behöver inte stämma! | |
| Pocaloca | 2011-11-13 10:28 | |
![]() | jaa jisses.. ! | |
| marmeladov22 | 2011-11-13 10:28 | |
![]() | Måste man ha specialstorlek på bysten själv för att få jobba där? | |
| Defrob | 2011-11-13 10:34 | |
![]() | Det är så dumt så klockorna stannar! Jag undrar om dom har kvar skyltarna än? Någon som vet? Fast ingen som vågar erkänna dom varit inne i deras butiker nu :) | |
| Zaskia - Ej medlem längre | 2011-11-13 11:03 | |
![]() | Fel. BH-storlek är var och ens ensak. | |
| Megaherz | 2011-11-13 11:08 | |
![]() | "Och nej, det är inte ett måste att skriva under kontraktet. Men det är svårt att finna jobb idag, så många kan nog känna sig pressade att acceptera det mesta." Fast det är väl smaksak vilken "förnedring" man vill utsätta sig för då. Jag har varit dörrförsäljare (stödstrumpor höhö) och tyckte det var fruktansvärt, men jag behövde pengarna. Skulle mycket hellre ha en skylt med min BH-storlek på. De vet vad de ger sig in på, om man verkligen behöver det så mycket klarar man av det, tills man hittar något bättre.. | |
| sara20 | 2011-11-13 11:19 | |
![]() | efter det att man vet detta så är det väl dags att bojkotta dom ?? jag kommer aldrig att handla hos dom | |
| 88tinste | 2011-11-13 11:31 | |
![]() | Sara20: klart att man vill bojkotta, men då är ju frågan vart man vänder sig istället, inte så att det är många som kan konkurrera med dem....? | |
| 88tinste | 2011-11-13 11:32 | |
![]() | Megaherz: kan inget annat att berömma din självkänsla, men tyvärr är inte alla lika starka som dig. Jag kan också tänka mig att ha en skylt med min storlek, men det finns så otroligt många som inte är så bekväma, tyvärr. | |
| 88tinste | 2011-11-13 11:33 | |
![]() | Defrob: jag tror de har kvar skyltarna, tänkte gå in i butiken igår, men ändrade mig... | |
| Myggbiten - Ej medlem längre | 2011-11-13 11:33 | |
![]() | "De vet vad de ger sig in på, om man verkligen behöver det så mycket klarar man av det, tills man hittar något bättre.." Detta har ju nyss införts. Så de som började jobba där kunde ju inte förutse att "en dag kommer vi införa att du och de andra anställda ska bära en skylt där det står skrivet vilken BH-storlek du har". Så valet är ju inte så lätt för många. | |
| 88tinste | 2011-11-13 11:35 | |
![]() | Myggbiten: exakt! Ni får gärna tipsa om andra butiker med liknande urval :) Jag hade varit glad för att göra lite omväxling och bojkotta lite :D | |
| Megaherz | 2011-11-13 12:43 | |
![]() | Myggbiten: Om det står i kontrakten kan det ju inte ha varit en alltför stor chock.. | |
| 88tinste | 2011-11-13 12:47 | |
![]() | Tyvärr läser inte alla hela kontrakten, de ser mest bara så uppgifterna stämmer och kollar av att lönen stämmer... | |
| Blasse | 2011-11-13 12:52 | |
![]() | även en gammal gubbe som jag tycker det är ett förkastligt kontrakt och anser att det borde vara förbjudet att ha sådana djupt förnedrande mot sin personal tycker jag | |
| China Doll | 2011-11-13 12:52 | |
![]() | Men de måste väl ändå ha varit inne i butiken och träffat andra innan de skriver på? | |
| Bestämd Tupp - Ej medlem längre | 2011-11-13 12:53 | |
![]() | Tycker det verkar vara ett smart koncept. Var ligger butiken i Stockholm? | |
| China Doll | 2011-11-13 12:54 | |
![]() | Smart drag av ett företag. Man vill se till att man anställer idioter som inte har någon egen vilja. Förmodligen är också lönerna de allra sämsta tänkbara. Kan inte vara så kul att jobba där, men ägarna håvar säkert in storkovan och det är ju det allt handlar om. | |