Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 626 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| levakdörB | 2011-11-15 23:46 | |
![]() | sverigesradio.se/sid...ik el=23894 <- kort artikel som egentligen bara säger at dem tittar på hur en lag skulle se ut. Vi har ett nattis i stockholm. Visst det är lättare att styra upp om de festa arbetarna går på ett 3skift med nattarbete. Utformandet av regeverket för kvälls- och nattdagis. Prova och se efter, det går nog inte att bara skriva av lagar o regler från tradionell dagisverksamhet. Kommunen kan vara rädd ifall de måste köpa in en säng. Om dem inte har ett avtal med leverantör som kan leverera sängar. Lagen om offentlig upphandling som ligger någonstans i kulisen.. Ronja ska naturligtvis inte ligga 3 timmar i en barnvagn. Men i den här disskutionen är det inte viktigt. Utan det är frågan om vad som sak finnas på ett kvällsöppet/nattöppet dagis. | |
| bokmärke | 2011-11-15 23:47 | |
![]() | Då sätter vi oss på ett tåg och åker till malman och protesterar för fullt! Vad ska vi kunna göra mer än att mala detta i ett forum?? Det är väl i alla fall upp till föräldrarna att ta tag i detta problemet?? Det finns väl många i vårt avlånga land som ligger sömnlösa för att det inte ens hinner få en dagisplats innan barnledigheten tar slut och måste säga upp sig. Sen är ju detta en envägskommunikation eftersom mig veterligt inte finns något ifrån dagiset som kan försvara det hela..eller??? | |
| malman | 2011-11-15 23:52 | |
![]() | men vem ska man prata med rektorn säger ju att jag ska byta jobb. vem är över henne, har jag helt fel i det jag tycker eller ska jag bara acceptera läget | |
| levakdörB | 2011-11-15 23:52 | |
![]() | PS www.skolverket.se/pu...er ?id=1146 iofs från 2003, kan vara intressant läsning, för vidare fördjupning i frågan. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-11-15 23:55 | |
![]() | Malman köp en taxerings kalender,gift dig rikt så du slipper dagis och dagispersonal,så du kan vara hemma med Ronja, | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-11-15 23:57 | |
![]() | Bokmärke: "Då sätter vi oss på ett tåg och åker till malman och protesterar för fullt! Vad ska vi kunna göra mer än att mala detta i ett forum?? Det är väl i alla fall upp till föräldrarna att ta tag i detta problemet?? Det finns väl många i vårt avlånga land som ligger sömnlösa för att det inte ens hinner få en dagisplats innan barnledigheten tar slut och måste säga upp sig. Sen är ju detta en envägskommunikation eftersom mig veterligt inte finns något ifrån dagiset som kan försvara det hela..eller???" ---------- Det var väldigt vad Malmans problem stör dig. Klart att det är upptill föräldrarna att ta tag i det, det går dock inte att bortse från faktum att detta är ett forum där man kan välja att ta upp div ämnen för diskussion eller t.o.m enkom för att få råd. | |
| bokmärke | 2011-11-15 23:58 | |
![]() | Klart att vi kan diskutera men till vilken nytta för lilla Ronja? | |
| bokmärke | 2011-11-16 00:00 | |
![]() | Hade du läst ett av mina inlägg så har jag varit i samma sits som Malman bara det att det inte funkade och vi fick lösa det på vårt sätt!! | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-11-16 00:00 | |
![]() | Varför så hetsig? | |
| levakdörB | 2011-11-16 00:00 | |
![]() | Du ska, samla ihop dig ta reda på mer nformation, höra av dig till kvälls- nattöppnadagis hur dem har löst det med sovplatser. Så länge det inte finns något regelverk klart kommer du få kämpa. För just nu är din dotter väldigt dyr för kommunen, i jämförelse med vanligt dagisbarn. Du har alltid en ansvarig politiker i barnomsorgsfrågor i din kommun. PM på väg | |
| Hillegnu | 2011-11-16 00:01 | |
![]() | Du ska tala med rektorns chef, vilket är barn och ungdomschefen i kommunen. Hjälper inte det så kan du vända dig till skolinspektionen | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-11-16 00:01 | |
![]() | sen kommer skolverket bolla till solinspektionen och tillbaka skolverket,och ingen kommer vilja ta ansvar,var beredd på det,då ringer du till Janne Josefsson så får han göra program om detta ,han kommer att älska det,men först går du till tidningen och talar om hur dom gör,och det värsta av allt det finns människor i Sverige i dag som tycker att barn ska vara fast spända i vagn i 3 timmar,jag blir mörk rädd,och vi alla på beta kommer att stötta dig till 100%,nja nästan alla | |
| malman | 2011-11-16 00:02 | |
![]() | jag känner mig överkörd av dagis personalen jag vet inte exakt vad jag har för rättigheter, och jag mår dåligt och känner mig som en mycket dålig mamma eftersom jag måste ha henne på dagiset, men jag kan inte bara byta jobb och jag kan inte bara vara hemma. | |
| bokmärke | 2011-11-16 00:03 | |
![]() | Du har ju fått en massa tips nu på vart du ska vända dig malman. Sätt det imorgon fm och ta tag i det. | |
| bokmärke | 2011-11-16 00:03 | |
![]() | dig inte det:) | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-11-16 00:04 | |
![]() | "bokmärke" skrev: "Klart att vi kan diskutera men till vilken nytta för lilla Ronja?" Det är väl klart att folk måste kunna få ta upp problem här, för att kunna få goda råd, hjälp eller bara få höra vad andra tycker. Det är ju ett forum. Ett forum är till för att människor ska kunna för samtal. Det är då inte alltid det kommer ut något substantiellt av en sådan diskussion men den kan kännas viktig ändå. Om man känner att en diskussionstråd inte känns viktig så kan man helt enkelt bara avstå från att delta i den. Det gör jag personligen avseende de allra flesta diskussioner här. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-11-16 00:04 | |
![]() | grönöga,varför ska personalen försvaras ? | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-11-16 00:05 | |
![]() | ttiittii: "grönöga,varför ska personalen försvaras ?" Va? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-11-16 00:05 | |
![]() | Malman du är inte dålig!en dålig mamma hade skitit i problemet,jag vet ät du gör allt för Ronja | |
| malman | 2011-11-16 00:07 | |
![]() | så inte hacka på varandra alla har olika åsikter och jag vill höra båda annars är det inte lönt att diskutera. vi kan vara "vänner" trots olika idéer om saker | |