Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 19 743 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2011-11-18 15:43 | |
![]() | @Myggbiten: Haha, du är för rolig du borde ha det du skrev som facebookstatus :D Nä, nu har jag inte tid att hänga här mer. Måste besvara alla mina vänners senaste statusrader. :-) Ger mig tusan på att någon av dem har skrivit något citat ur en Ratata/Mauro Scoccos-låt och sedan skriver någon av vännerna: "Så fint du uttrycker dig". | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2011-11-18 15:46 | |
![]() | @rudan65: Kul att gillar tråden :) Haha, ja du det kan man undra, det är väl det som är en del av facebook, att skriva, läsa och kommentera statusar :) OCH det viktigaste - att STÖRA sig på dom ;) | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2011-11-18 15:46 | |
![]() | @rudan65: Kul att gillar tråden :) Haha, ja du det kan man undra, det är väl det som är en del av facebook, att skriva, läsa och kommentera statusar :) OCH det viktigaste - att STÖRA sig på dom ;) | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2011-11-18 16:01 | |
![]() | Denna statusen skrevs precis: ☆ ¸. • * ¨ * • ☆ ¸. • * ¨ * • ☆ ¸. • * ¨ *• ☆ ¸. • * ¨ * • ☆ ♥ Sätt Detta I Din Status Om Du Älskar Magiska Hästar! ♥ ¸. • * ¨ * • ☆ ¸. • * ¨ * • ☆ ¸. • * ¨ * • ☆ ¸. • * ¨ *• ☆ ¸. WTF liksom, vaddå magiska hästar...vad är det?? | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2011-11-18 16:01 | |
![]() | Oj, det ska vara en massa hjärtan och stjärnor runt omkring :P | |
| Megaherz | 2011-11-18 16:02 | |
![]() | En klasskamrat berättar allt om hennes liv där. Kärleksgnäll efter kärleksgnäll. ALLT ska hängas ut, privatliv finns det inget! Relationsstatusen ändras tre gånger om dagen. Han går från världens bästa till ett monster på minuter. Sen tillbaka. Sen slut på allvar. En timme. Sen tillsammans igen. Sen träffar hon en ny, åh vem ska hon välja. HÅLL TYST!!! Själv postar jag sällan. Den senaste var den här för några veckor sen: fbcdn-sphotos-a.akam...61 33_n.jpg Den kan folk gärna få störa sig på | |
| matjord | 2011-11-18 16:03 | |
![]() | En annan irriterande facebookstatus är när tjejer ska skriva "kryptiska" meddelande om de är singlar, upptagna, sambos, gifta eller var de lägger sin handväskor eller liknande. Det har jag ingen sympati för... | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2011-11-18 16:06 | |
![]() | @Megaherz: Ja det är väl konstigt det där med privatliv, vissa har verkligen inga spärrar på vad dom skriver eller lägger ut. Jag har en gammal arbetskamrat som också ändrar sin relation titt som tätt...ena dagen singel, nästa i ett förhållande, sen singel igen, plötsligt förlovad för att bli komplicerat - på en vecka!!! Haha, kan bara skratt åt det :) Den där bilden såg jag för ett tag sen, men den är ju ROLIG, det är ju skillnad att lägga ut något som faktiskt är kul än massa gnäll osv.... | |
| Myggbiten - Ej medlem längre | 2011-11-18 16:08 | |
![]() | Jag stör mig på dem som måste upprepa samma status i brist på fantasi! Nej då, playboydilva..Det var ett skämt. Men nu ska ni få höra något skojigt. När jag tittade bland mina vänners stusar så hittade jag ju "Man kan äga guld och silver, man aldrig en människa, inte en människas känslor" vilket ju är från Suzzies orkester. Och så hade en person skrivit: "Instämmer med dig" och en annan "Är någon olyckligt kär i dig?". | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2011-11-18 16:08 | |
![]() | @matjord: Det finns tusen olika sånna exempel, det senaste var typ att "Jag har en ko i kylskåpet" och "Jag reser till Colombia i 22 månader" Inte ens jag som tjej *blinkblink* fattar vad dom menar med det! | |
| Megaherz | 2011-11-18 16:13 | |
![]() | Exempel som tar upp plats i min news feed: "uhh, i need a short, sharp shock!" "Fylld kyl och lagad mat. Skönt att komma hem ibland!" (den blev "gillad!") "my heater was finally fixed so I didn't wake up feeling like I was working at camp again, I took a nap and dreamt I met a cat that was just like my cat was and I got to pet her, and I spent all my free time doing mostly nothing which was very relaxing, and has made up in part for a sub-par week." | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2011-11-18 16:20 | |
![]() | @Myggbiten: LOL | |
| Myggbiten - Ej medlem längre | 2011-11-18 16:30 | |
![]() | Nu kommer jag inte på det engelska ordet för det men sådana där statusrader där man framhäver sig själv men lindar in det. Som så här: "Har tömt kattlådan och plockat undan. Trista saker som måste göras, men om en kvart kommer veckostädningen hit" "Fan, vinterjackan har gått sönder. Tur att jag fick 83 000 tillbaka på skatten" | |
| Myggbiten - Ej medlem längre | 2011-11-18 16:35 | |
![]() | Jag känner igen det där. En av mina FB vänner skrev något i stil med: "Njuter av singellivet. Visst trist att det är slut, men lika bra. Pallade inte med" Och så strömmar det in kommentarer. De flesta i och för sig ganska neutrala som "Synd att det tog slut", "Hoppas ni kan vara vänner ändå" men även som "Ja, men ni bråkade ju hela tiden", "Det var ju lika bra att det tog slut", "Du hittar snart en bättre tjej". Vad händer en vecka senare? Jo, de har flyttat ihop igen. Och sedan gick det bara ytterligare någon eller ett par veckor innan de (eller han i alla fall, henne är jag inte FB-vän med) han berättade att de väntade barn. Samma som som skrivit det där om att det var lika bra det tog slut skriver då att "åh, ni är så söta ihop så det blir säkert en riktig gullunge". Hur känns det att träffa TJEJEN i fråga när man till hennes pojkvän och helt öppet för henne att läsa har skrivit att det var bra att det tog slut? | |
| anderberg8 | 2011-11-18 17:15 | |
![]() | När jag känner för det så irriterar jag mig på såna här fjortis-inlägg (eller snarare tolvis-inlägg): "Om 30 st gillar kommer jag att... bla bla bla (nånting pinsamt kanske?), kopiera om du vågar" Eller alla av typen: "Gilla, och jag...bla bla bla" (tex "...skriver nåt personligt i din logg") | |
| Myggbiten - Ej medlem längre | 2011-11-18 17:38 | |
![]() | anderberg...Jag läste faktiskt ett ganska "roligt" sådant. Gruppen är dock enligt mig allt annat än rolig för det handlar om de som stödjer uthängning av pedofiler (och den frågan bör vi ju inte förstöra den här tråden med), men i alla fall. En av "stjärnorna" där inne skrev: "1000 medelmmar till och pedofilerna är stoppade." Så enkelt. För att tråden inte ska börja handla om pedofiler eller uthängning låter jag detta tala för sig själv. | |
| Bitte - Administratör | 2011-11-18 17:47 | |
![]() | Om jag nu retar mig på mina vänner och vad de skriver och sedan gnäller på dom på ett annat forum,, jag är man vän med någon då ?? Bara en liten tanke Bitte | |
| Megaherz | 2011-11-18 17:48 | |
![]() | Nu är det väl så att många FB-vänner ofta bara är ytliga kontakter som man ofta sällan har kontakt med.. | |
| Mindymoo | 2011-11-18 18:17 | |
![]() | O T En lurig sak med alla dessa grupper är att de rätt som det är kan byta inriktning. Man kan skapa en grupp för hemlösa hundar, få tusentals medlemmar, och göra om gruppen till en som är mot invandring t ex. Då har man en grupp med massor av medlemmar som inte har en aning om att de är för eller mot något :P | |
| anderberg8 | 2011-11-18 18:20 | |
![]() | Bra tanke Bitte! Men som Megaherz skriver så kan det vara stor skillnad på vän och facebook-vän. | |