Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 77 |
Mobilspel
| Pågående | 19 621 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lill-IT | 2011-11-20 00:46 | |
![]() | Jag gör samma varje gång jag lagar hamburgare/pannbiff.. men jag tror att köttfärsen vissa gånger är mer vattnig.. och det gör att de lättare faller isär. Märker det även när jag gör köttfärssås.. ibland vattnar sig färsen så att den snarare blir kokt än stekt i grytan. | |
| Uisge_beatha - Ej medlem längre | 2011-11-20 00:51 | |
![]() | Vattnigt kött kan tyda på hög utsöndring av stresshormonet kortisol hos det arma djuret. Det fick jag höra en gång när jag försökte steka en köttbit som bara ville koka. Äckligt. | |
| Lill-IT | 2011-11-20 00:53 | |
![]() | Ännu en anledning att bli vegetarian.. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2011-11-20 01:02 | |
![]() | Eller så tillsätter de vatten till färsen i samband med att de märker om datumen? | |
| Loozer | 2011-11-20 03:47 | |
![]() | www.clasohlson.se/Pr...=1 62544513 bra lösning | |
| malho | 2011-11-20 04:22 | |
![]() | Använder aldrig ströbröd. Ägg, lite grädde och kryddor. Gärna lite senap i smeten, det ger lite smak! | |
| susila | 2011-11-20 07:01 | |
![]() | Det är färsens grad av finmalenhet som avgör om burgarna kommer att hålla ihop eller ej. Grovmalen köttfärs ramlar sönder men har tidsmässigt längre hållbarhet (dvs m avseende på bakterier). Finns det manuell köttdisk kan man be om finmald, i en del butiker säljs färdigförpackad finmald. Annars får man klägga med ägg och ströbröd och det blir ändå mest smulor. | |
| danielos | 2011-11-20 07:37 | |
![]() | I hamburgare är det bara nötfärs, salt o peppar, annars blir det någon sorts 'biff'. Skaffa en hamburgerpress. | |
| Spira - Ej medlem längre | 2011-11-20 08:33 | |
![]() | Just det, hamburgare ska bara vara färs o kryddor, annars kan man ju göra köttbullar eller biffar istället, det är lättare. Hamburgerkedjorna vill ha speciell färs från gamla kor från slakterierna eftersom de vill ha färs som innehåller mkt bindväv just för att det ska hålla ihop bättre. Så kolla på det när du köper färsen, köp nötfärs med mkt bindväv (vita grejer som inte är fett...). Och finmald som sagt. | |