Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 432 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| boffertomte | 2011-12-04 13:29 | |
![]() | Sjukvården använder även antibiotika med de mest förbluffande resultat, om man nu inte vill jämföra med kirurgi. Bör man därför sätta i sig antibiotika dagligen i förebyggande syfte? Är man rejält brännskadad så bör man uppsöka sjukvården ist för att mecka hemma själv med giftiga hopkok. Bara det faktum att silver används inom vården innebär ju att det är ett potent medel och inget man bör mixtrifiera med själv. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-12-04 13:38 | |
![]() | Men boffertomte. Ingen säger att du ska meka hemma om du har en brännskada! Jag bara förklarade att silver används i sjukvården med goda resultat och att det kan vara ett bevis på att kolloidalt silver inte ger någon placeboeffekt. | |
| susila | 2011-12-04 13:39 | |
![]() | Placeboeffekter ska inte föraktas. | |
| __Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-04 16:56 | |
![]() | Nä, jag skulle inte stoppa sådant där i mig. Det kan hända (är till och med troligt) att det ger en del positiva effekter, men riskerna är alldeles för stora. Bland annat det här med nanopartiklar - såna ska man inte leka med. shulten, bra att du tog upp den här till diskussion. kafountine, kan du inte ta en funderare till om ni i familjen verkligen ska fortsätta ta det? Jag tycker att det finns så många tveksamheter kring det här preparatet, så åtminstone barnen borde avstå ifrån att ta det. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-12-04 17:01 | |
![]() | __Nanna___: Nej, jag har läst på så mycket om det att jag verkligen inte vill avstå från det. Jag är inte ett dugg tveksam längre. Med tanken på vilka erfarenheter jag har med kolloidalt silver och det jag har studerat så är det något jag absolut kommer att fortsätta med. Jag avstår också från vacciner. Skolsköterskan ringer upp mig och frågar och frågar varför. Det är min fulla rätt att avstå från vaccinationer för mina barn och det är min fulla rätt att bestämma som föräldrar vad jag vill stoppa i mina barn. Och jag är inte ett dugg orolig. :) | |
| shulten | 2011-12-04 17:02 | |
![]() | Jag är övertygad om att Kafounine är betydligt mer medveten om vad hon ger sina barn än folk flest... | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-12-04 17:02 | |
![]() | Men om vården nu använder silver med fantastiskt resultat och kolloidalt silver faktiskt hjälper mot sjukdomar, varför rekommenderas det inte av läkare? | |
| marmeladov22 | 2011-12-04 17:03 | |
![]() | man kanske kan få för mycket själv håller jag mig till msm | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-12-04 17:04 | |
![]() | Crooked rain. Tja, vad tror du? Pengar, makt? | |
| marmeladov22 | 2011-12-04 17:04 | |
![]() | blått blod har jag velat ha sen jag var liten | |
| marmeladov22 | 2011-12-04 17:05 | |
![]() | precis vem litar på vad tablettindustrierna säger inte ens apotekarna vågar tala längre allt är skådespel det trodde vi du visste cr | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-12-04 17:05 | |
![]() | Jag tar inte silver i onödan. Men när jag känner att en förkyldning exempelvis är på gång så brukar jag ta tre teskedar i tre/fyra dagar och oftast är förkylningen då över. Förr fick jag alltid bihålsinflammation, mina barn är öronbarn och har vid varje tillfälle haft besvär med öronen. Det har vi inte nu längre. :) | |
| marmeladov22 | 2011-12-04 17:06 | |
![]() | jag känner att filmen 1984 är relevant i sammanhanget | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-12-04 17:12 | |
![]() | Nonsens. Vilken förolämpning mot alla läkare och farmaceuter som varje dag räddar fler liv än alla schamaner och "healers" tillsammans. Vidrigt faktiskt. Det har inte slagit dig att de som säljer kolloidalt silver också vill tjäna pengar? Nej, nej, så kan det inte vara. | |
| marmeladov22 | 2011-12-04 17:13 | |
![]() | Det är sant cr Mitt ex BÅDA föräldrar är läkare och instämmer | |
| marmeladov22 | 2011-12-04 17:14 | |
![]() | men man gör som man vill | |
| shulten | 2011-12-04 17:15 | |
![]() | Problemet med kolloidalt silver är att det är för billigt. Alla kan framställa det i sitt egna kök. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-12-04 17:15 | |
![]() | Men, men crooked, jag har absolut inget emot att du stoppar i det du tror på. Varsågod och fortsätt. :) | |
| __Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-04 17:15 | |
![]() | OK. Vacciner är lite av en annan fråga - tycker jag. En del är nödvändiga, andra inte (enligt mitt sätt att se), men jag ska inte ge mig in i någon diskussion om det, för jag har inte allt i minnet och för tillfället inte tillgång till all min material. Men hur som helst...till en del likställer jag den diskussionen med den som har först om kvicksilvrets vara eller inte vara i folks tänder. - Menar...vad gäller "horribelhets-graden", för givetvis ska vi inte ha det i munnen. | |
| shulten | 2011-12-04 17:16 | |
![]() | Dessvärre svårt att tjäna pengar på det då... | |