Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade32
Mobilspel
Pågående19 700

Forumkategorier

Användare Inlägg  
MrAtomic2011-12-04 09:02
Antal inlägg: 452

Är det relevant för diskussionen Ullis vilka åsikter du har om åldersskillnad? Det finns förhållanden med stora åldersskillnader som fungerar alldeles utmärkt. Det är möjligtvis bara relevant om hon tycker att det är ett problem men då kan det och andra sidan finnas massa andra saker som också skulle göra att hon inte är intresserad (som attraktion att de är kolleger osv).

Robandage - Ej medlem längre2011-12-04 09:02
Antal inlägg: 847

Mycket enkelt. Fråga om hon vill ta en fika eller matbit efter jobbet. Vill hon inte det av någon anledning får du tugga i dig det och visa att du är en mogen människa som ändock kan ha en avspänd arbetsrelation till henne.
Lycka till, våga och vinn!

mergallfeber2011-12-04 09:11
Antal inlägg: 132

Fråga om en lunch först, om hon är med på den så är det lättare att sondera terrängen för större grejor sen! :) En lunch mellan arbetskamrater är ju aldrig fel, om man inte är upptagen där hemma och bara vill ha lite kul förstås, vilket verkar vara mer regel än undantag då det gäller män i medelåldern och uppåt!!

88tinste2011-12-04 09:12
Antal inlägg: 636

Jag har själv befunnit mig i hennes situation.
Jobbade mest med en man som var 15 år äldre än mig, jag gillade inte honom på så sätt, men han gjorde det relativt underbart för mig att det var något han kände.
Han åkte tidigare till jobbet för att göra mig sällskap från stationen till butiken.
Han frågade om jag ville ha sällskap när jag skulle från jobbet.
Han frågade om jag ville jobba ihop med honom, var det frågor kom han till mig på jobbet.

Jag frågade honom till slut och han sa att han gillade mig så som han gillade sin ex flickvän.
Då sa jag bara:
"jag har tyvärr inte samma känslor för dig och men du är en grym person och du kommer hitta en fantastisk person som kommer besvara dina känslor."

Vi har jobbat ihop efter det, allt beror ju på vad hon är för person och hur "känslig" hon är.
Men säg som det är eller försök visa det lite i dina handlingar.

Lycka till iaf!
Du måste ta något form av steg :)

88tinste2011-12-04 09:12
Antal inlägg: 636

Inte underbart, hahaha, uppenbart ska det vara...
hahaha

marmeladov222011-12-04 09:29
Antal inlägg: 4211

alltså man märker ju om det är besvarat
var ärlig mot dig själv
Gillar hon dig?
då kan ni gå ut

le-lou2011-12-04 09:47
Antal inlägg: 17500

är du gift/upptagen ?

recidivfara - Ej medlem längre2011-12-04 10:05
Antal inlägg: 2385

att ni jobbar med samma saker tycks tyda på att det är utsiktslöst. du hade behövt en högre position än henne för att hon skulle vara intresserad.

recidivfara - Ej medlem längre2011-12-04 10:06

eller en mycket lägre.

recidivfara - Ej medlem längre2011-12-04 10:26

fast med åldersskillnaden inräknat så är det uppåt som gäller. hade du däremot varit 15 år yngre hade du kunna väcka hennes intresse när du kom med fruktkorgen.

gnill2011-12-04 10:34
Antal inlägg: 1942

Ålderskillnad är inget att bry sig om när man är vuxen, inte åt något håll. Det vore otroligt larvigt att avstå från möjlig kärlek för att det skulle finnas någon slags gräns, det är bara en konvention (precis som längd är en sådan fånig konvention). Känner flera lyckliga par med stor ålderskillnad). I övrigt håller jag med om att börja med att föreslå lunch tillsammans, och sondera terrängen varsamt. Man kan också (om man har andra nära kompisar på jobbet) göra som en kille jag känner, fråga om kvinnan ifråga vill hänga med på skidresa över påsk och säga att man också har frågat kollega x och y, kollega x och y var tillfrågade men också instruerade att tacka nej... :-) Det blev bara de två som åkte och nu är de gifta sen en massa år tillbaka :)

Lowisius2011-12-04 11:45
Antal inlägg: 76

Att folk fortfarande tänker på åldern. Vad fan spelar det för roll? Det är väl människan man blir kär i? :)

ullis1164 - Ej medlem längre2011-12-08 07:15
Antal inlägg: 1019

Jag har också tänkt så när jag var yngre, att åldern absolut inte spelar nån roll på ena eller andra hållet, och försvarat sådana förhållanden till 100%. Men efter att ha sett ett antal förhållanden gå åt skogen har jag tänkt om. Har en kompis vars kille var 15 år yngre. Det slutade med att de insåg att de inte hade ett barr gemensamt, så mycket oliktänkande osv. Och hur blir det när ena parten är 80 och den andra 60? Jag säger inte att det INTE kan funka, men menar som i detta fallet att han kanske ska tänka efter före- i all välmening.

marmeladov222011-12-08 07:19
Antal inlägg: 4211

Status eller yrke spelar fan ingen roll
idiotisk ramsay-kommentar
men jag tror att fegar du sådär mycket så kan hon inte vara intresserad
iaf inte längre.

6703232011-12-08 08:10
Antal inlägg: 136

Kör på bjud ut henne:)

MrAtomic2011-12-08 08:35
Antal inlägg: 452

Fast Ullis om man tänker på hur det skulle vara när partnern är 80 resp 60 tror jag man tänker lite väl mycket i framtiden. Som du vet så kan allt hända i livet och man vet inte hur länge man själv eller ens partner lever, sjukdomar kan uppkomma som det har gjort för mig tex och det förändrar en hel del, förövrigt och kanske det viktigaste så är personen i det här läget förälskad i henne vilket är ett tidigt läge att börja prata om livslånga förhållanden.

cadette - Ej medlem längre2011-12-08 08:51
Antal inlägg: 277

Kärlek på jobbet är big no-no! Var beredd på att en utav er bör byta jobb eller åtminstone avdelning. Både för er egen skull och för företagets. Lycka till! :)

nulltj - Ej medlem längre2011-12-08 10:19
Antal inlägg: 14052

Var det någon som sa nå't om att fiska? Jag är på!

Bjud ut henne på en drink efter jobbet, det är lite lättare att börja där än med en hel middag. Lycka till!

teamgrens2011-12-08 10:47
Antal inlägg: 763

Vilka konstiga åsikter folk har....
Jag träffade min sambo på jobb. Plattsättare båda två. Jobbade ihop varje dag. Alltså i samma badrum mm.
Vi har varit tillsammans i snart 6 år. Köpte hus (renoveringsobjekt) för 4,5 år sedan. Startade eget företag ihop för 3,5 år sedan. Vårt förhållande har nog samma svackor som alla andras, men med tanke på att vi spendera dubbelt så mycket tid ihop än många andra är det inte så konstigt.
Jag är 28 år och han är 49.
Vem säger att det inte fungerar?

Mindymoo2011-12-08 10:56
Antal inlägg: 1743

Arbetskamrater har alltid varit nix för mig. Don't dip your pen in the company ink... Har sett hemska saker utspelas, tjejer som snackat skit om en man för att han hade mage att flörta.
Apropå ålder:
En kompis attraherade alltid väldigt mycket yngre kvinnor, han såg trygg och snäll ut, och var lång och snygg. Men en dag sa han: "Nä, jag ska sluta träffa unga tjejer. Den senaste hade knappt hört talas om Beatles".
Allt handlar om mognadsgrad. Och åldersskillnaden mellan t ex 25 och 40 känns större än den mellan t ex 40 och 55.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?