Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 19 700 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2011-12-06 15:36 | |
![]() | Stryk det sista - dumdrygt, och ovidkommande. | |
| Jooohaan - Ej medlem längre | 2011-12-06 15:56 | |
![]() | I-landsproblem på hög nivå... | |
| 88tinste | 2011-12-06 16:00 | |
![]() | Jag har inte varit arbetslös, jag har varit sjukskriven men tack iaf | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-12-06 16:01 | |
![]() | Detta blir din räddning. | |
| 88tinste | 2011-12-06 16:05 | |
![]() | SylviaPlath: jag sökte inte en räddning, jag skrev som det var, men tack för din åsikt | |
| Megaherz | 2011-12-06 16:05 | |
![]() | Ja Johan, vi har nämligen turen att bo i I-länder, alltså får vi gnälla om i-landsproblem. | |
| 88tinste | 2011-12-06 16:06 | |
![]() | Tummen upp Megaherz | |
| Jooohaan - Ej medlem längre | 2011-12-06 16:15 | |
![]() | Megaherz: Indeed. | |
| Lillstölla | 2011-12-06 16:31 | |
![]() | Om det vore tvunget att välja mellan piercing och jobb så är väl valet inte svårt, ta ur piercingarna när du jobbar och sätta i dom när du kommer hem igen. Min brorsa fick frågan om han var villig att ta bort sina piercingar när han sökte jobb inom bilindustrin, som monterare, han sa att han valt att sätta dig dom för han tycker det är snyggt och vill ha dom och om det inte vad tvunget att ta bort dom skulle han låta dom sitta kvar, men att han inte är så dum att han skulle låta de styra om han fick jobbet eller inte. Då skulle ju piercingarna ryka utan tvekan. Så det är väl en fråga om hur mycket ens principer får kosta en. Ska väl säga att jag hör till dom som skiter i om personen som jag handlar av är piercad eller inte bara de är bra på sitt jobb. Är piercad själv. | |
| 88tinste | 2011-12-06 16:33 | |
![]() | Lillstölla: jo jag har skrivit det flertalet ggr att jag valt jobbet, men hela tråden är att jag vill veta hur andra ser på det hela. Om de tycker att kravet är rimligt Varför de isf tycker det är rimligt mm Jag är mest nyfiken på alla andras åsikter i helhet :D | |
| Teacherspet | 2011-12-06 16:50 | |
![]() | jag vill att arbetsgivare ska jobba för mångfald och inte emot det. skulle det vara mer accepterat hos arbetsgivare (speciellt relevant är då de inom serviceyrken) så skulle kanske piercingcyniker sluta rynka på näsan och istället inse att man kan vara trevlig trots besmyckning. | |
| zenlinpen | 2011-12-06 16:56 | |
![]() | Jag tycker att det är ett rimligt krav. Vill man ha en proper framtoning så passar kanske inte piercings i ansiktet riktigt in enligt många. Är man ansiktet utåt i en butik eller liknande så tycker jag att arbetsgivaren får ha krav på sina anställda, inom rimliga gränser. Vad som är rimliga gränser är däremot lite knepigt... alla har olika referensramar om vad som är rimligt. För mig är det ett vårdat yttre, inget synligt skrot eller synliga tatueringar, inte för avklätt... Några kanske tycker det är helt knasigt av mig att känna så här men jag tycker att det känns mer professionellt utan "skrotet". | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-12-06 17:01 | |
![]() | Jag har personligen ingenting emot piercings, och är i en bransch där det är tillåtet att sticka ut (hur mycket man nu gör det med piercings numera..?), vilket passar mitt sinne bra. Jag har heller inga föreställningar om att man är mer eller mindre trevlig eller professionell för att man har piercings eller tatueringar, men jag kan till viss del förstå att man som butiksägare t ex vill att personalen även till det yttre ska spegla verksamhetens image. | |
| Furios | 2011-12-06 17:17 | |
![]() | Man får inte neka personer arbete pga religion, etnicitet namn osv. Då kan jag tycka det känns lite konstigt att man får neka pga piercing. Men åt andra sidan tycker jag det är självklart att en arbetsgivare ska få ställa krav på sina anställda. | |
| 88tinste | 2011-12-06 17:18 | |
![]() | Fan vad nice med en diskussion där folk diskuterar på ett trevligt sätt :D Tack nulltj, lättare att förstå din inställning efter förklaring :) Zenlinpen: ovanligt att unga ser så på saken, men kul att du kommenterade :D | |
| 88tinste | 2011-12-06 17:20 | |
![]() | Furios: just så tänker jag också, det är därför jag startade denna tråd... Förstår men samtidigt inte :P :D | |
| Lillstölla | 2011-12-06 17:22 | |
![]() | 88inste: Ja, till viss del anser jag det vara ok ett arbetsgivaren ställer krav på utseende. Men det får man ju ta från fall till fall. Om jag förstått det rätt så var det ett byggvaruhus du skulle jobba på? I det fallet kan jag inte se att piercings skulle vara nåt problem. | |
| 88tinste | 2011-12-06 17:29 | |
![]() | ja det är det, nej det förstår inte jag heller, inte heller att mina synliga tatueringar var mer än okej. Men som sagt jag vill hellre ha jobb, så jobb it is, och bort med piercingar :P | |
| dinodog | 2011-12-06 17:29 | |
![]() | Som 60-talist kan jag kanske tycka, att piercingar inte hör hemma överallt. Men allt beror ju på, hur många dom är och var dom sitter. Personligen skulle jag har svårt för om min banktjänsteman, hade fullt med piercingar i ansiktet. Likaså om han/hon hade satt in horn i pannan eller skruvat fast morrhår, som det finnas en del som gör. Jag skulle helt enkelt inte ta den personen på allvar riktigt. | |
| 88tinste | 2011-12-06 17:34 | |
![]() | Hahaha okej, men det förstår jag dinodog :) | |