Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 76 |
Mobilspel
| Pågående | 19 453 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ond_ kanin | 2011-12-13 21:39 | |
![]() | Day of the dead. Originalet förstås. Och appropå intro: www.youtube.com/watc...re =related | |
| taxam - Ej medlem längre | 2011-12-14 02:15 | |
![]() | Spårlöst försvunnen....jäkligt spännande men kanske är mer en thriller? Bra är den i alla fall.... | |
| supersaft | 2011-12-14 15:33 | |
![]() | The Orphan | |
| Defrob | 2011-12-14 15:57 | |
![]() | R-point är en bra koransk skräckfilm! | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2011-12-14 16:14 | |
![]() | Såg Twilight i går, om den nu klassas som skräckfilm. I alla fall den bästa vampyrfilm jag sett hittills. Av gamla godingar så är Blair Witch project och the Shining (den med JAck ÄNicholsson alltså) bra | |
| fdennis | 2011-12-14 17:13 | |
![]() | I spit on your grave besatt a american crime (alt girl next door, är baserat på samma historia) funny games them the hitcher sweatshop the clown the omen fingerprints exam (psykologisk film) Home movie summers blood hostel 1 och 2 devil´s child the abandoned sorority row hypnos are you scared? scar my bloody valentine the choke (this is not how rockstars die) phone orhpan eden lake day of the dead the signal de bortglömda seven the unsaid 1408 reeker house of blood an american hunting inner senses från andra sidan the midnight meat train killing floor pathology saw 1-7 while she was out prom night the village unrest slaktaren the unborn the chair poltergeist the hunting in connecticut end of the line the ruins they wait the return btk the boston strangeler chicago massacre the nightmare on elmstreet 1-7 hide and seek fear itself (är ingen film, är 13 kortare avsnitt på cirka 40min/avsnitt. har skräcktema och flera av de medverkande regissörerna har gjort filmer såsom saw 2-4, american psycho och an american werewolf in london | |
| Indigo | 2011-12-14 17:24 | |
![]() | Jag lägger en röst på The Descent jag med, och Dark Water (ja självklart det japanska orginalet; Honogurai mizu no soko kara, 2002) fick mig att krypa ur skinnet, otroligt obehaglig med små medel. Alla jag har pratat med som har sett Audition (Ôdishon, 1999) säger att den var så jobbig att de nästan ångrar att de såg den, har själv inte vågat kolla än. Dog Soldiers är kanske mer actionskräckis men jag gillar den verkligen. Død Snø för skräckkomedi. Road Kill om man inte har nåt emot mer typisk collegeskräckis, kanske inte nån klassiker men jag gillar den ändå :) Identity var en väldigt intressant och ganska läskig film. Cabin Fever om man gillar gore. Om man ska snacka om rent obehagliga filmer måste jag nog säga Oldboy, kan vara det mörkaste jag har sett även om det inte heller är nån renodlad skräckis. | |
| _e_mma | 2011-12-14 17:28 | |
![]() | Shutter om du gillar The ring :) | |
| Indigo | 2011-12-14 17:32 | |
![]() | The Cube också förresten. | |
| le-lou | 2011-12-14 18:14 | |
![]() | vad är det som är så bra med introt till Dawn of the dead? Såg att den fick några typer på Aftonbladet att säga samma sak - ser inget särskilt med det. En riktig skitfilm är det också för övrigt :) tv-serien The walking Dead är ju hundra ggr bättre om man gillar zombies! | |
| Dyslekso | 2011-12-14 19:01 | |
![]() | The Chaser www.imdb.com/title/tt1190 539/ (mer thriller än skräckis kanske) Inside www.imdb.com/title/tt0856 288/ | |
| Injicera jul - Ej medlem längre | 2011-12-14 19:54 | |
![]() | "vad är det som är så bra med introt till Dawn of the dead? Såg att den fick några typer på Aftonbladet att säga samma sak - ser inget särskilt med det." Jag tycker att det är en genial inledning för att den anspelar på samtida rädslor för terrorism, virus och äckel inför kroppsligt förfall medan förtexterna rullar, samtidigt som ljudspåret är en låt av Johnny Cash om den yttersta dagen. Det är en ganska finurlig sammansättning, och extremt snyggt klippt. Jag tycker att The walking dead är religiös propaganda med platta karaktärer. Men men, alla får ju tycka vad dom vill. | |
| Robandage - Ej medlem längre | 2011-12-14 19:55 | |
![]() | Har ni sett Super 8? Den ska vara bra. | |
| Injicera jul - Ej medlem längre | 2011-12-14 20:02 | |
![]() | Super 8 är väl sådär, känns lite ET, riktad till en yngre målgrupp, men helt okej som tilltugg till ölen en fredag. | |
| Robandage - Ej medlem längre | 2011-12-14 20:03 | |
![]() | Okej. | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-12-14 20:05 | |
![]() | psycho. hahaha.. från 61 eller vad det är. heheheh.. | |
| Robandage - Ej medlem längre | 2011-12-14 20:09 | |
![]() | Klassiker i ordets rätta bemärkelse, Ektis. :-) Min favorit är dock The Shining. *ryyyys* | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-12-14 20:15 | |
![]() | jaa.. ååå. the shining är fin: ) gillar inte de nya faktiskt. | |
| Mr-Katapult | 2011-12-14 20:21 | |
![]() | finns 3 bra filmer jag kan komma på, då jag sett allt för många så nu för tiden så känns ingen direkt spännande.. men dessa tre var riktigt bra, 1: The Loved Ones 2: Shrooms 3: The Fourth Kind (Autentiska bilder förekommer, sätter fart på hjärnan å nerverna) | |
| le-lou | 2011-12-14 21:33 | |
![]() | platta karaktärer? Och Dawn of Dead har intressanta personligheter ? :D Nej du, Johnny Cash låten är det enda som är bra med den filmen. Det är ju inte skräck direkt, mer humor. Zombies ska inte springa och vara smarta, de ska släpa sig fram och vara sega ju.. | |