Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 524 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2011-12-10 20:13 | |
![]() | Nej, varje land måste göra en avvägning vad vi klarar av. Det handlar inte alltid om pengar, utan på folket i det landet. Hur många klarar folket att acceptera? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-10 20:13 | |
![]() | Jag tror att detta är anledningen: Astråkiga diskussioner om landsgränser och att acceptera alla människor.. | |
| Minta | 2011-12-10 20:14 | |
![]() | Jag har också försökt svara på ts fråga. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-10 20:19 | |
![]() | Motfråga: Varför är klassamhället en helig ko vari denna invandringsfråga grundar sig? Dålig ekonomi leder till.. Just det: Syndabocken. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-10 20:20 | |
![]() | Okej förlåt, kändes som att det haglade in protester trots att ts framfört att han inte vill bli kallad SDare för att han rör vid heliga kossor. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2011-12-10 20:24 | |
![]() | jag känner mig på inget sätt angripen - tonen är väldigt saklig. | |
| Minta | 2011-12-10 20:25 | |
![]() | carlmartin: "Jag är emot invandring", vad kan det innefatta enligt din uppfattning? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-10 20:27 | |
![]() | Nej, menar inte att du skulle känna så (hur skulle jag kunna veta det?) menar bara att folk genast började skriva försvar till varför/varför inte folk ska få invandra. | |
| Tina Marie - Ej medlem längre | 2011-12-10 20:30 | |
![]() | Bästa sättet att hjälpa andra, åk till ort och ställe och sprid er visdom( Delicious) Jo de går väl flyg till Mogadishu :) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-10 20:31 | |
![]() | Tina Marie: Vad menar du? | |
| Nattizz | 2011-12-10 20:32 | |
![]() | Jag har inget emot personer med utländsk bakgrund men vi måste dra ner på invandringen. Vi kan inte ens ta hand om alla som finns i landet. Det är brist på jobb och ekonomin suger. Varför ta hit folk som vi inte kan ta hand om. Låt dem komma till andra länder som kan göra det. | |
| China Doll | 2011-12-10 20:39 | |
![]() | Jag tycker att ett multikulturellt samhälle är jätteviktigt och invandringen gör många positiva saker för Sverige som man inte får nedvärdera. Det vore inte rätt när så många högutbildade invandrare sliter häcken av sig för och utnyttjas för pisslöner utan att klaga. MEN: jag tycker att det finns problem med den svenska invandringspolitiken. Invandrare och framförallt flyktingar får mycket mer hjälp och stöd av samhället än vad svenskar får. Det finns speciella "starta eget"-bidrag, bättre och förmånligare socialbidragsregler med mera. Frågan är om reglerna är rättvisa mot svenskarna. Vi har samtidigt det sämsta pensionssystemet i hela EU och de som kommer ut i jobb nu kommer att vara de fattigaste pensionärerna i hela EU om systemet. Minta säger: "Sverige har en begränsad och kontrollerad invandringspolitik som Sverige klarar ekonomiskt, annars skulle den begränsas ännu mer." På grund av skälet med pensionssystemet säger jag nej. Minta har fel! Om vi inte har råd med ett pensionssystem som ens matchar ett fattigare EU-lands, så har vi definitivt inte råd med den invandringspolitik som vi har. Om strömmen av invandrare borde begränsas mer låter jag vara osagt. Men vi har definitivt inte råd med en så generös invandringspolitik som vi har. DET ÄR INTE RÄTTVIST att vi som betalar en av världens högsta skatter ska betraktas som skräp när vi inte kan jobba längre. Landet måste FÖRST ta hand om sina egna infödda medborgare och de som har gjort rätt för sig, de som slitit ett helt liv för Sverige. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-10 20:51 | |
![]() | jag förstår inte att det är så många som tror att invandringen kostar så mycket pengar,om vi inte skulle få hit dom så skulle vi bli både fattig på kultur och pengar,kommunerna får mycket pengar för att ta emot flyktingar,och när vi gick med i Eu så öppnades gränserna och det är bra | |
| __Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-10 20:52 | |
![]() | cm. Tack för svaret. Ska strax återkomma till det. Men först det här: carlmartin 2011-12-10 19:25 "det jag vill diskutera är: _Varför_ är det inte ok att säga att man vill minska invandringen?" Men analysera humankonsekvenserna av det då! - Om man alltså verkligen gjorde det, ännu mer drog ner. Om man blev ännu mer restriktiv. EU gör redan sitt allra yttersta för att kunna stänga ute så många nödställda som möjligt från andra världsdelar. När nöden är så stor som den är i världen, och det ändå, de facto, bara är en liten promille av alla nödställda som knackar på dörren här, och även av de få, får många nobben. Jag tycker att det är barockt och cyniskt. (*ber också att få meddela att alla ev syftnings- och skrivfel skyller jag härmed på migränen from hell som inte vill ge sig) | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2011-12-10 20:53 | |
![]() | ett problem som de som förespråkar invandring av ekonomiska skäl är att förklara det så att jag förstår och tror på det. min fördom om detta är ungefär som magnusitos inlägg om detta. | |
| limpan__2 | 2011-12-10 20:54 | |
![]() | "Vi har samtidigt det sämsta pensionssystemet i hela EU" Ja de grekiska, spanska, portugisiska, irländska, italienska och några till har ju verkligen visat sig vara bra system som kommer hålla vad de lovar! | |
| Minta | 2011-12-10 20:54 | |
![]() | Ett bra pensionssystem skulle kosta så oändligt mycket mer än invandringen gör. Det blir bara fler och fler pensionärer och allt färre som kan bekosta dem. Vem tror du kommer att bekosta pensionerna framöver? Just det, invandringen. Jag kan inte gå in på alla ekonomiska aspekter, men litar på ekonomer som uttalat sig i den andra invandringstråden, det är en relativt liten kostnad. Och du kan väl inte på allvar tro att fler svenska får jobb, pensionerna kommer att öka om vi ströp invandringen? | |
| Minta | 2011-12-10 20:57 | |
![]() | Jag tycker att det var intressant att läsa ekonomers syn på kostnaden i den andra tråden. Det är annars mycket lätt att gå på talet om att det kostar så mycket och att det går ut över oss på ett sätt så att vår vilja att hjälpa och betala för människor som behöver det sätts på stora prov. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-10 20:57 | |
![]() | limpan,och sämre blir det om vi inte tar emot invandrare | |
| Tina Marie - Ej medlem längre | 2011-12-10 21:02 | |
![]() | Titti , synd att man inte kan tänka själv, utan bara suger i sig all propaganda . | |