Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade34
Mobilspel
Pågående19 400

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ullis1164 - Ej medlem längre2012-01-03 23:59
Antal inlägg: 1019

Nej det är inte töntigt, en ganska normal reaktion på våra grav orättvisor här i landet, även om vi har det bra jämfört med stora delar av världen. Men sprickorna blir allt större.

crooked rain - Ej medlem längre2012-01-04 00:03
Antal inlägg: 6334

Jo, det är töntigt. Särskilt om man riktar avundsjukan mot en harmlös 20-årig tjej från arbetarklassfamilj som arbetat (ja, hon arbetar faktiskt) sig uppåt. Man tänker att folk kanske ska a) engagera sig politiskt mot orättvisorna man upplever, b) själv göra ngt produktivt men nä det är lättare att vara avundsjuk och bitter i kommentarsfält.

Fast iofs, Kenza är ju snygg. Herregud, inte kan man väl få pengar för att vara snygg heller? Och hon köper shorts, så ansvarslöst och ytligt!

Delicious - Ej medlem längre2012-01-04 00:10
Antal inlägg: 11661

Nu sket jag iofs i själva personen det handlar om och frågar dig om det är töntigt att reagera med avundsjuka när någon annan har det man själv vill ha. Antar att du svarar ja. Fast din motivering lämnade ett par frågetecken..har inte alla jobbat ihop sina pengar? Och alla fick ju göra som de ville med sina pengar. Om man då är född med "silversked i mun" får man inte heller reagera töntigt.

Btw kan inte alla vara Kenza, eller hur? Lite för lätt att säga "gör något själv då latarsel".

Delicious - Ej medlem längre2012-01-04 00:11

Skrev som en röv nu.. men jag är trött.

Delicious - Ej medlem längre2012-01-04 00:21

Vet inte riktigt vad vi diskuterar heller.

crooked rain - Ej medlem längre2012-01-04 00:24

Nä jag fattade inte vad du försökte säga heller. Men det kanske var bäst så, så TS får sin tråd tillbaka.

Delicious - Ej medlem längre2012-01-04 00:31

Att det är ganska naturligt att reagera med avundsjuka. Vad man sen gör av reaktionen är en annan sak.

crooked rain - Ej medlem längre2012-01-04 00:37

Ja, klart det är naturligt? Men du förnekade ju först att det handlade om avundsjuka, det handlade tydligen om att man skulle göra bättre saker för pengarna sa du. Och det jag skrev om avundsjuka var ju:

"ändå ser man massa hatkommentarer så fort hon köpt nya shorts. Töntigt och avundsjukt såklart."

Det var alltså hatkommentarerna jag syftade på, ganska tydligt tyckte jag.

Delicious - Ej medlem längre2012-01-04 00:43

Jag menade att jag tror att folk skriver saker för att dom tycker att hon borde göra annat för pengarna än att köpa massa kläder. Har sett att hon fått mycket kommentarer om välgörenhet osv. Känns inte riktigt som avundsjuka utan mer om att man lägger sig i vad andra gör mer sina pengar.

Delicious - Ej medlem längre2012-01-04 00:44

Men ja, det finns avundsjuka töntar också, såklart.

Delicious - Ej medlem längre2012-01-04 00:46

Tex under Musikhjälpen när Blondinbella köpte saker till sig själv och fick en känga av Petter. Tror inte han är så jätteavis på henne.

Delicious - Ej medlem längre2012-01-04 00:46

Istället för/och hjälpa till med Musikhjälpen.. /spammarN

crooked rain - Ej medlem längre2012-01-04 00:56

"Känns inte riktigt som avundsjuka utan mer om att man lägger sig i vad andra gör mer sina pengar."

För mig känns det väldigt avundsjukt. Mkt stor skillnad på Petter som startat ett fantastiskt välgörenhetsprojekt (dvs "b) själv göra ngt produktivt") och är besviken över att en mkt rik och känd människa inte vill delta, och 15-åriga tjejer med mindre populära bloggar som ba "Men du haaar ju redan massa skor!!!!". Slår vad om att 99% av personerna bakom kommentarerna hade gjort samma sak om de själva hade haft den sortens pengar.

Men ok, om du tycker att (de flesta av) kommentatorerna inte är avundsjuka utan bara bryr sig om välgörenhet, det tycker inte jag. Du tycker att "köphysteri" = tomhet och bekräftelsesökeri, det tycker inte jag.

le-lou2012-01-04 01:05
Antal inlägg: 17500

#har hört det från säker källa från en kompis som jobbar på HM.

Dagens etta.

Delicious - Ej medlem längre2012-01-04 01:06

"Men ok, om du tycker att (de flesta av) kommentatorerna inte är avundsjuka utan bara bryr sig om välgörenhet, det tycker inte jag."
Nej det har jag inte sagt, sa att alla kanske inte är avundsjuka töntar.

"Du tycker att "köphysteri" = tomhet och bekräftelsesökeri, det tycker inte jag."
Ja, om det går så långt att man skuldsätter sig för att kunna shoppa sånt som man egentligen kan vara utan.

Delicious - Ej medlem längre2012-01-04 01:07

Och de som köper för att få kommentarer från andra och inte bara för att dom gillar dom där skorna.

Delicious - Ej medlem längre2012-01-04 01:09

Förstår inte varför Petter skulle ha mer rätt till Blondinbellas utgifter än en 15årig brud, faktiskt. Ska väl båda skita i egentligen.

crooked rain - Ej medlem längre2012-01-04 01:14

Rätt till utgifter? Fattar verkligen inte vad du menar och det känns som att du hoppar fram och tillbaka med både åsikter/formuleringar. Kanske inte bra att diskutera mitt i natten, vet inte.

Delicious - Ej medlem längre2012-01-04 01:21

Har inte gjort det men jag kanske inte formulerar mig så himla bra vid denna tid nej.
Varför skulle Petter ha mer rätt att tycka till om Blondinbellas pengar (utgifter=vad hon gör med sina pengar) än en 15åring som kommenterar hennes blogg? Varför utgå ifrån att kommentatorn skulle göra samma sak som den man klagar på (=avundsjuka)?

crooked rain - Ej medlem längre2012-01-04 01:34

Jag tänker inte argumentera för någons "rätt" att tycka om något, det är ju bara jättelöjligt. Jag skrev att det var stor skillnad på hatkommentarerna och Petters kritik. Tycker du verkligen att jag måste skriva varför?

Petter är en människa i samma ekonomiska och sociala situation som BB. Han har startat ett enormt projekt, kontaktat henne och är besviken över att hon inte deltog. Det är ganska långt ifrån folk som tjatar om välgörenhet under varje inlägg om klädköp. De flesta kommentarerna är inte så sakliga heller.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?