Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade57
Mobilspel
Pågående19 027

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Liltif_Nomad2012-01-11 14:07
Antal inlägg: 369

Jag har nästan bara haft kontakt med bra köpare och säljare genom Blocket men inser att jag har tur. En jag känner ville köpa en grej och annonserade och det mejlade en sliskig gubbe som om han ville dejta henne.. liksom???

Har skickat småsaker påer post och fått betalt i efterhand och bara blivit lurad en gång, på 25 spänn. Folk är ovanligt ärliga måste jag säga! Jag menar visserligen luras en del och det är trist, men att så många verkligen INTE luras.. ger en lite hopp om mänskligheten. Nu har jag bara tagit kalkulerade risker med belopp på 100 kr eller under, men iallafall. Skulle inte, om det rörde sig om mer.

Det roligaste var dock när någon skulle köpa ett stort bord av mig och jag skrev i annonsen måtten och betonade att det var stort (gick inte plocka isär). Någon ville köpa och kunde komma på stört. Jag frågade om de hade flak men de hade inte det. Jag sa att de skulle tänka sig för om det gick att hämta med deras bil men de var optimistiska.

De kom och bara svepte in och tog bordet och betalade och ut och stod sedan på gården och försökte baxa in det i skuffen utan gott resultat. De höll nog på en timma eller så tills de fått in det litegranna och surrat fast det och drog iväg.

Jag blev rätt förbryllad av deras totala osociala beteende och att de inte riktigt verkade förstå fysikens lagar men de verkade komma hem OK för jag hörde inget mer.

Palini2012-01-11 14:10
Antal inlägg: 1381

Säg inte det, jag såg ett stort bord ligga och skräpa på E4:an...här om veckan.

Liltif_Nomad2012-01-11 14:11

Hahha! Det var inte mitt bord! Jag looovar!

Liltif_Nomad2012-01-11 14:14

Sedan var det en som jag skulle köpa lite textilier av och jag insåg att även om det var i samma stad skulle det bli jobbigt för jag gjort illa ryggen så jag mejlade och sa det. Då kom hon hem till mig och var jättejuste och tog inget extra för det, sålde fina, välvårdade saker också och hon hoppades det inte var för dyrt, men det var billigt tyckte jag. Alla som säger negativa saker brukar precisera om det är en utlänning så säger väl då i denna positiva situation att det var en invandrad kvinna.

gnill2012-01-11 14:27
Antal inlägg: 1942

Jag har köpt och sålt på tradera i åratal, aldrig blivit blåst.

Blocket är fantastiskt när man bara vill bli av med saker, jag skrev bortskänkes på friggeboden, tujorna och ölandstoken i trädgården och folk kom så glatt och monterade ner, grävde upp och tog det med sig. Tur jag kom på det annars hade jag grävt/rivit och fått anlita nån för att köra till tippen.

marmeladov222012-01-11 14:27
Antal inlägg: 4211

Så smart!

Älskar sirap2012-01-26 02:44
Antal inlägg: 192

Hehe, när min syster skulle sälja sin bil hittade hon en köpare som hon bestämde tid med, han dök inte upp och berättade dagen efter att hans tjej hamnat på sjukhus, dom bestämde ny tid men han dök inte upp då heller och då hade hans mamma hamnat på sjukus.
Hon tyckte det var lite skumt, men när samma sak hände en tredje gång och det denna gång var hans pappa som hamnat på sjukhus så tyckte hon fick det vara.
Då blev han skitsur och skickade sex identiska sms med "Onda kvinna, jag skulle ju ha den!!!"

klobba2 - Ej medlem längre2012-01-26 03:56
Antal inlägg: 2332

Har köpt och sålt varor på Blocket sen dag 1
Och aldrig haft några problem.
Sen att man får skambud via mail det får man ju räkna med.
snackpellar finns det gott om också, men över lag är människor
som handlar där hyggligt folk.

henrik_l2012-01-26 06:08
Antal inlägg: 918

Jag har testa att både handla och köpa på blocket. Först skulle jag sälja kläder, det var en tjej som mailade och ville se kläderna hur dom satt och frågade om jag kunde klä på mig och visa i webkamera. Vafasen!

Sen så skulle jag köpa en båtmotor och letade och letade och hittade till slut en man som sålde en. Så jag ringde men han tjatade bara på om att jag skulle leta upp en kärring som hade nån båtmotor, ha sex med henne och få den gratis.

ttiittii - Ej medlem längre2012-01-26 08:09
Antal inlägg: 37631

över 250 köp på tradera jag har blivit blåst 1 gång

malman2012-01-26 09:10
Antal inlägg: 1457

la ut bilen för 18 000 det ringde en förut och sa att han ger mig 8000 och kommer nu.
skulle inte tro det

_kicki_2012-01-26 10:17
Antal inlägg: 149

Jag har också sålt kurslitteratur på blocket, och har precis som trådstartaren fått en massa dumma mail från "köpare".
Om jag skriver var böckerna finns att hämta, eller att de kan skickas, samt mina kontaktuppgifter, betyder inte det att jag som säljare ska behöva höra av mig till köparen. Hade jag velat ha det så, hade jag ju lagt upp en annons där jag skrivit "Lämna namn och nummer, så ringer jag upp"

mistmaster2012-01-26 11:24
Antal inlägg: 4626

tradera funkar finfint! blocket oxå, oftast.
la ut en gammal monitor på blocket. skrev att de skulle maila eller sms:a då jag jobbar udda tider + att den inte skickas.
vad händer, jo det ringer en tjomme och vill att jag ska sätta den på tåget ner till Sthlm.
2 fel av 2 möjliga.

adel 101 - Ej medlem längre2012-01-26 12:34
Antal inlägg: 337

jag tog bort min annons på en mindre lastbil till salu.

varenda grönsaks och bil handlare i hela landet mailade, den som bjöd högst ville lägga nästan halva priset av det begärda som redan var under marknadsvärdet eftersom jag inte vill ha den och den bara stog på gården och tog plats.

det slutade med att jag gav bort den, hellre det än att sälja den till halva priset till en idiot.

Yamma2012-01-26 14:05
Antal inlägg: 2285

Har sålt och köpt en massa på både Tradera och Blocket. Aldrig blåst, men när jag köpte ett playstation på Blocket en gång så sa säljaren att jag fick ångra mig om det var nåt som inte var bra.
När jag kom hem upptäckte jag en massa repor som jag inte sett innan, och det stod inget om dem i annonsen. Frågade då lite försiktigt om jag fick ändra mig, men nej, det gick inte, det var bara om det var spel som inte funkade hade han menat.
Så jag sålde den själv på Blocket och fick 50 spänn extra. ;)

Gautama2012-01-30 01:27
Antal inlägg: 6854

Här har vi en blocketmänniska som man helst vill slippa.

www.aftonbladet.se/n...42 84532.ab

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?