Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 002 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-01-11 09:37 | |
![]() | Intressant att läsa att de som verkar "veta bäst" hur det ser ut där borta är de som inte satt sin fot där. Men det är väl klart, man har väl läst nån artikel i Aftonblaskan och dömt ut ett helt land på nästan 70 miljoner efter vad som försiggår i Patong och Pattaya. Fortsätt med skygglapparna ni... | |
| slånbär | 2012-01-11 09:58 | |
![]() | Men Loco-nu är det ju så att olika människor har olika intressen och lockas av olika saker. Jag är helt enkelt inte överhuvudtaget lockad av kulturen och naturen och arkitekturen i Asien oavsett vilket land det handlar om. Jag gillar inte den typen av miljöer, möjligtvis då om man skulle hitta någon avlägsen öde strand men då får man ju vara backpacker och det är inte heller min grej. Det har ingenting med skygglappar att göra utan intresse. Om man vill resa så tar man ju reda på vilka platser som verkar intressanta för just mig eller hur? Det kan man ju inte veta om ´man inte varit där men det finns ju så sjukt många reseprogram och kanaler idag att man kan se och lära sig om andra länder och kulturer utan att åka dit. På så vis kan man ju hitta ställen man vill åka till på riktigt. Jag åker tusen gånger hellre till Skottland än Thailand helt enkelt för att miljön lockas mig mycket mer. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-01-11 10:04 | |
![]() | Jag inser att det verkade som att jag svarade på ditt inlägg Slånbär men det var inte dig jag åsyftade. Du har helt rätt i det du skriver, även att det på sina håll är stökigt och smutsigt. | |
| Aquila1 | 2012-01-11 10:06 | |
![]() | "alla män som är ensamma åker dit för att titta på naturen" ttiittii- lol | |
| skitlångatår - Ej medlem längre | 2012-01-11 10:13 | |
![]() | :D | |
| slånbär | 2012-01-11 10:23 | |
![]() | Ok Loco då är jag med. Vad gäller sexturismen till tex Thailand så håller jag med dig om att det är starkt vinklat i media. Dock verkar det ju vara så att pådom flesta turistorter i Thailand så får killar förslag av tjejer vad dom än gör och vart dom än går- det är ju inte på riktigt samma sätt på kanarieholmarna......Min sons kompisar är där just nu och bara första dagen så fick dom ett antal förslag och blev fysiskt fasthållna och dragna i av tjejer som ville sälja "massage". En kille blev dessutom stött på av en transa till dom andras förtjusning förstås. Om jag vore kille så skulle jag tycka det var skitjobbigt att inte kunna få gå gatan fram utan att bli påhoppad på det sättet. Men det kanske är på turistorterna bara som det är så men det är ju just dit dom flesta åker........ | |
| Miss_jk | 2012-01-11 12:21 | |
![]() | Min stackars pappa vart tagen för att vara sexturist när han låg ensam vid poolen medan vi damer var ute och shoppade. Han tyckte det var sådär roligt... När de sedan såg att han var där med sin familj fick de dåligt samvete och kom ner och bjöd på kaffe och kaviar. :) | |
| Träsmak | 2012-01-11 12:45 | |
![]() | Varför åker alla till Thailand? Själv förstår jag inte alls vad som lockar med Thailand. Folk åker nog dit bara för att det är billigt.... med mat dryck och sex förstås. Perfekta målet för många män iallafall. Kvinnorna får ligga o lata sig på stränderna medan männen super och knullar horor. | |
| slånbär | 2012-01-11 13:09 | |
![]() | Träsmak-nu tror ju jag definitivt inte att det är särskilt många män som är där med sin familj som dumpar frun vid poolen och går ut och köper sex. Dom som är där med det syftet har för det mesta troligtvis ingen partner, åtminstone inte med sig på resan. Du får det att låta som om alla män är dregg som bara åker dit för att köpa sex och det är ju just såna fördomar som frodas och naturligtvis inte är annat än just fördomar. | |
| marmeladov22 | 2012-01-11 13:27 | |
![]() | ja verkligen som om damerna skulle vara nöjda med det. Det är mest ensamma män som raggar thailändskor. Och det finns faktiskt män som ogillar denna industri. Likaväl som det i vissa fall finns någon som hittar kärleken. | |
| marmeladov22 | 2012-01-11 13:29 | |
![]() | Och märk väl Thailändskorna är inte ute efter sex utan pengar De ser turisterna som en källa till inkomst oavsett om man kan lura dem eller inte. | |
| Emellertid | 2012-01-11 13:30 | |
![]() | Prostitution finns i alla asiatiska länder... Thailand är ett mycket stort land och alla kan hitta något att tycka om där. Man ska inte bedöma Sverige bara efter hur det är i till exempel Ullared, eller hur? | |
| marmeladov22 | 2012-01-11 13:41 | |
![]() | Jag gnällde oxå på sexturismen innan jag hade åkt dit och dömde ut hela Thailand. Visst är den jobbig, men inte SÅ hemsk som jag hade föreställt mig. Jag menar, man kan välja själv och det finns andra ställen. | |
| Moniqa4 | 2012-01-11 13:52 | |
![]() | Jag har visserligen aldrig varit i Thailand, så jag kan inte säga något om landet. Men vi bor i Florida, och jag týcker att svenskar borde åka dit oftare på vintern. Det är fantastiskt fint, och här finns fina stränder och trevliga människor oxå. :) | |
| marmeladov22 | 2012-01-11 14:06 | |
![]() | :) Ok Florida nästa gång då. Om inte annat för Apelsinerna. | |
| Gunilla _ | 2012-01-11 20:20 | |
![]() | Jag kommer att flytta till Thailand innan min tid är över :) Helt underbart klimat, natur, sevärdheter, människor, mat, hav, shopping, ja allt! | |
| marmeladov22 | 2012-01-11 20:21 | |
![]() | japp som pensionär är det ju givet | |
| StorLars | 2012-01-11 20:23 | |
![]() | Thailand fint absolut,men Florida oslagbart,tror jag:) | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-01-11 20:26 | |
![]() | Florida är ju ännu mer pensionär. | |
| Miss_jk | 2012-01-11 20:31 | |
![]() | California it is! | |